PDA

Se full versjon : Terapihest...

Wulfi
10-01-2007, 21:48
I dag red Alf Stina i hallen mens jeg så på. Plutselig ropte Christine på meg, og spurte om jeg kunne komme opp på klubbrommet litt.
"Oj... Hva galt har jeg gjort nå", tenkte jeg...

Christine satt oppe sammen med ei dame jeg har sett i stallen før, men som jeg ikke kjente.
-Vi sitter her og ser på hesten din vi"...
-Øh... jaha?
- Hun er jo stødig, og god og brei over ryggen, kunne du tenke deg å leie henne vekk som terapihest om onsdagen?

Jeg sa at de godt kunne prøve Stina som terapihest, så neste onsdag skal hun i ilden. Det blir spennende! Jeg regner med at hun klarer seg kjempefint!
Hun får 50 kroner timen, ikke noe å bli rik av, men da kan hun i allefall betale sponen sin selv. Slett ikke verst!

Andrea
10-01-2007, 21:52
Så moro! Lykke til da ;-)

Andrea & Bajas
10-01-2007, 23:12
Ja:) Blir sikkert fornøyde de som låner henne^^
Lykke til:)

Lygna frå tveiten
10-01-2007, 23:36
Lykke til :) hesten har sikkert og godt av litt terapi ridning.. :)

Gjest-
10-01-2007, 23:49
Ikke værst det å få et slikt tilbud? Det sier jo en god del om hesten :)
Lykke til :)

Torhild
10-01-2007, 23:58
50 kroner timen var ikke mye... Hos oss har de fått 100,- om Geir måtte låne hesten til et eller annet... Handicap/terapi-ryttere betaler jo mer pr time enn vanlige ryttere, da de ofte er bare to eller tre pr time, må ha leier osv, så da kunne vel du også fått litt mer??

Men alt er jo en god start, så blir hun populær øker kanskje lønnen (lærlinge-lønn???) =)

Annicka&Stjerna<3
11-01-2007, 07:28
Så kult. Det er jo kjempe bra da!

Synes også du burte fått mer i lønn men det er en start :mrgreen:

Azze
11-01-2007, 07:30
Ikke verst! 50kr, fin liten inntekt for nesten ingen ting det. Det er alltid hyggelig og høre at hesten din er stødig osv, en hest man kan stole på liksom. Selv har jeg en hest som...veel.. ikke heeelt har lært seg gode manerer :roll:

Må få høre hvordan det gikk da ;-)

Wilisia
11-01-2007, 07:54
50kr i timen var jo ikke supermye, men greit det. Jeg vil også ha terapihest, men tror ikke Roxanne passer helt :lol:

Jossa
11-01-2007, 08:33
Lykke til da ;-)

Shadowfax
11-01-2007, 09:05
Så morro! Sier litt om hvor snill hesten er det!

Svalgårds Cheri
11-01-2007, 09:09
Lykke til=)

Greit å få litt penger i alle fall;)

Selv har jeg en hest jeg tviler på hadde passet som terapihest. Vel, hun kan være verdens snilleste, men er ganske så frekk og sint (mot meg i alle fall), hehe, en hoppe med meninger det ja^^, Sånn "grrrrr, rører du dekkenet mitt fyrer jeg deg altså" :p

Wulfi
11-01-2007, 10:06
Ja, 50 kroner er ikke mye, jeg synes selvsagt det burde vært mer, men... Det blir i allefall en avveksling for hesten.
Eneste jeg er usikker på er dette med at hun av og til har det litt travelt når hun skal trave, men får nå bare se hvordan det går.
Jeg kommer nok til å gi en oppdatering på onsdag sånn at dere får vite hvordan det gikk. :smile:

Sara&Korak
11-01-2007, 14:54
Korak var terapihest før, men så ble han visst for "vill" , så de måtte kjøpe ny hest og vi måtte flytte. Vi skulle ha fått 20 kr timen når han ble brukt til vanlig, men så ikke snurten av pengene! Vi fikk ingen ting for at de skulle få bruke han som terapihest. Han ble faktisk brukt 3 ganger i uken. Etter 3 år var han dritlei...

Wilisia
11-01-2007, 14:55
Er det noe rart? Han fikk jo ikke rå til å betale så mye som en skosøm? xD

IngvildK
11-01-2007, 15:43
Så moro :-D

Hera er faktisk også terapihest ;-)

Tone
11-01-2007, 22:26
Kult :-D

Tror kanskje Bajass kunne ha gått som terapihest bare det var skritt og med leier :roll:

Marte+Quicky
12-01-2007, 00:03
Spennende! :-D Hun blir nok en riktig så flink terapihest! :mrgreen: Lykke til!

Wulfi
17-01-2007, 21:30
Da har Stina offisielt prøvd seg som terapihest. Ingen problemer i det hele tatt. Hun stiller seg fint inntil rampen, reagerer ikke på rullestoler, går fint når det sitter en handicappet person og rir mens noen sitter bakpå. Hun blunker ikke engang når de hiver saueskinnsfellen over ryggen hennes. (Noen av de rir uten sal, men med en fell under. )

Det var skryt, skryt, og atter skryt! De var SÅ imponert over hvor snill hun var!

Hun fysioterapeuten som har terapiridningen ville prøve Stina på slutten, bare for å kjenne bevegelsene for å finne ut hvem Stina kan passe til. Hun hadde ikke ridd på flere år, og hun ELSKET Stina med en gang. (Og lurte på om det var greit at hun red henne litt neste onsdag også. Hehe....)

Så det ble terningkast 6 på første dag!

http://img.photobucket.com/albums/v616/LuzyNuzy/Smileyer/lykkelig.gif