PDA

Se full versjon : Seks år gammel jente risikerer tiltale..

Renate
30-10-2010, 02:13
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3881163.ece

"En seks år gammel amerikansk jente risikerer å bli tiltalt for at hun som fireåring kjørte på en eldre dame med sykkelen sin.

Den 87 år gamle damen brakk hoften under sammenstøtet med Juliet Breitman og kameraten Jacob Kohn, begge fire år gamle. Tre måneder senere døde hun.

Dommeren Paul Wooten i King’s County Supreme Court i New York mener at saken ikke kan henlegges på grunn av jentas unge alder, slik advokaten hennes har krevd.

Han mener at hun er gammel nok til å bli tiltalt og at saken skal gå sin gang."

Hvordan i alle dager kan en dommer i mene at en seksåring kan tiltales?? Og for noe som skjedde da hun var FIRE?
Hadde jo et ørlite håp om at folk som ble utnevnt til dommere i "verdens fremste demokrati" i allefall hadde et minimum av vett i toppen... :(

HeleneBu
30-10-2010, 02:35
Er det mulig?! :O tenk at voksene mennesker kan legge så mye av skylda på den lille jenta..
Regner med at jeg syklet på en del folk den første tiden jeg syklet også :p

EliFi
30-10-2010, 10:10
Herregud, jeg fatter ikke hvordan det går an å bli så trangsynte.. Hva hendte med å vise skjønn?? Stakkar, stakkar jente..

MeretheHa
30-10-2010, 12:28
:lol: ..........galskap! United States of America!

mallilen
30-10-2010, 13:28
Høh.. Dette er vel bare noe piss for at familien skal kunne få erstatning??? Herregud, hvor idiotisk det går an å bli. Skal ikke mye til for å kunne bli dommer der borte, skjønner jeg...

Hovslager
09-11-2010, 12:09
Nei, mest sannsynlig nok at man har skapt tumulter og baksnakking i ett par års tid. Da kan alle se at kompetansen på å være klin gæærn dommer er inntakt.

Spøk til revolver. Dette er tåpelig.