PDA

Se full versjon : "Vinterbilder" fra frankrike :)

Gjest-
07-01-2007, 16:45
Ja, har vært ute og knipset litt idag, og ville dele det med dere ;-)
Hvis noen føler for å kritisere bildene, så gjør gjerne det :-) Setter pris på alle kommentarer.

Håper ikke bildene er for små....

http://moi-milla.piczo.com/?preview=y&g=25218848&cr=7&rfm=y

Shadowfax
07-01-2007, 16:50
Fine bilder ja!
Likte godt det med det store treet på- Liker trær!
Ser det er like mye vineter "der nede" som det er her. ;-)

Nettan
07-01-2007, 16:53
Fine bilder Lene ;-)
Men minner ikke så mye om vinter eni, heller vår.. Med tanke på blomstene, og det halvgrønne gresset. Ser ut som en vinter etter min smak, bare det ikke er frost i bakken :mrgreen:

Maja
07-01-2007, 17:08
Fine bilder^^ Likte det av treet som stod alene og runinene spessielt godt=)

Bente & Etanec
07-01-2007, 17:49
Vakre bilder Lene!!
jeg likte også veldig godt det treet som stod alene på jòrdet, og det av ruinene :-D
Kom over en side her med mange flotte bilder, siden heter digit.no (http://www.digit.no/wip4/photo/?cat=33).

Wulfi
07-01-2007, 17:56
*sukk* De var kjempefine!!!

Gjest-
07-01-2007, 18:16
Tusen takk til alle :)
Hadde nå håpet på litt kritikk, vil jo lære mer :-D Er nå fornøyd med de bildene da, første gang jeg går ut på jakt på bilder ;)

Hanna
07-01-2007, 22:01
mmm, likte det aller siste, med grenene mot hvit himmel.
hm tips.. ikke laste opp på piczo?? XD

Gjest-
07-01-2007, 23:02
jada, men piczo er det jeg har akkurat nå ;) Så det får duge!
har etterhvert planer om å skaffe domene å greier, men må lære litt mer først før jeg hiver meg ut på det ;-)

Hanna
07-01-2007, 23:17
hva med photobucket eller imageshack eller hva de heter alle sammen?

Gjest-
07-01-2007, 23:23
Njah, liker å ha alt samla på en plass?
Eller har du en lur ide? ;-)

Jossa
08-01-2007, 09:28
Flotte bilder Lene ;-)

Svalgårds Cheri
08-01-2007, 15:17
Fine bilder=)

Nå ble jeg mint på fjorårets vinterferie i alpene gitt... hehe, tok masse bilder derfra :roll: *mimre*

RenateSJ
08-01-2007, 15:36
Ja der var det jammen ikke mye snø hehe
Fine bilder. Likte godt det nest siste. Liker sånne "bortoverveienbilder"

Har ikke peil på foto, så kan nok ikke komme med noen kritikk

Litja
08-01-2007, 15:48
Nydelige bilder Lene! :-D

Bente & Etanec
08-01-2007, 16:24
Siden ingen vil komme med noe kritikk og du så gjerne vil ha litt, så kan jo jeg si hva jeg hadde villet gjordt annerledes om jeg hadde fotografert der. Selv om jeg ikke liker og kritisere andres bilder...

Det første bildet syntes jeg er litt mørkt. Hadde brukt litt lenger lukketid slik at du fikk inn mer lys. Det samme hadde jeg gjordt med bildet av ruinen (selv om det er kanonvakkert, så ønsker jeg mer lys slik at ruinen blir mer fokusert på).
Om du hadde brukt stativ haddde du sikkert greit og få det enda skarpere også (samt flere av bildene også) ;-)
Men det avhenger jo også av hvor stor oppløsning du har på bildene dine også.

Har du tatt bildene med fullautomatisk funksjon (evnt. landskap - eller portrettfunksjon), eller har du stilt inn selv?

Gjest-
08-01-2007, 17:42
Så fint med kritikk ;-)
Har stillt inn selv ja, og holder på å lære meg dette med lukkertid og slike ting... Tar bare litt tid, og underveis kommer det noen bra, noen middels og mange dårlige bilder ;-)
Har bare et stativ, og det var noe gratis greier som er langt fra stødig. Skal snart få kjøpt meg et skikkelig manfrotto, så da blir det nok litt bedre kvalitet :-)
Oppløsningen er på det høyeste, hvis vi snakker om samme nå. Har på L i alle fall.

Ser hva du mener med første bildet, var litt mørkt ja ;) Men hva syns du om andre bildet, burde det vært enda lysere også?

:-D

Bente & Etanec
08-01-2007, 18:10
Jeg holder også på og lære meg dette med lukketid og slikt, jeg har sååå vanskeligt for og fatte dette her.. Min far prøver hele tiden og forklare meg så lett som han bare kan, om dette (han har drevet med mye fotografering og fremkalling før), men får det bare ikke inn i skallen :???:
Men; nå har vi jo gode kameraer, og kan prøve oss frem og samtidig kunne se bildet like etterpå. Slik at vi kan se hvilke innstillinger som gir best bilder (som en liker best selv hvertfall) :-D

Bilde nr.2 syntes jeg ikke skulle vært lysere, men det er jo smak og behag. Hadde blitt mye bedre om der var sol eller lysere ute, men absolutt et flott bilde! I like! 8-)

Ja L er den beste oppløsningen ja. Er det et stativ du har fått av noen, eller fulgte det med i prisen til kameraet?
Jeg skal også kjøpe meg både stativ og en slik utløser. Sånn at jeg slipper og være nedi lameraet etter at jeg har stilt det inn. Gleder meg sinnsykt!!

Gjest-
08-01-2007, 18:16
Fikk med et par gratis ting deriblant denne tripoden da jeg kjøpte kameraet. Prøvde tripoden i mørket her for et par dager siden, og ble IKKE fornøyd med bildene, ingen av de mange jeg tok! SKal også skaffe meg en slik fjernkontroll så jeg ikke trenger å røre kameraet :-D Det koster i alle fall ikke så mye, er værre med tripoden... Men, GLEDE SEG! Foto er morro! :-D
Men jeg har da en IS linse, Image Stabilizer, det hjelper da litt selv om jeg ikke har en duganes tripod ;)

Ja, god ide med å sammenligne bilder og innstillinger :-D

Dette med lukkertid, om du har problemer med å skjønne (har det selv ;)), så bare knips i vei og juster og sjekk, etterhvert lærer man nok :-D

Bente & Etanec
08-01-2007, 18:51
Ja, jeg var ute senest en liten tur i dag og testet ut litt med lukketid og slikt. Så godt forskjell på bildene ja. Lekte meg litt med funksjonene "Av" og "Tv".
Men siden jeg enda er syl kunne jeg ikke ta noen tur og finne pene motiver, så det ble en gønn japansk busketing her i hagen bare :???: (Sånn på vei inn fra stallen bare).

Har fått så sansen for "stilleben"-bilder. Bilder som er arrangerte, av døde gjenstander.

Er spendt på flere bilder du tar, så si fra når du oppdaterer siden din med flere bilder da :skål

Gjest-
08-01-2007, 18:55
Skal si ifra med en gang ;-)

Var ute på tur idag, og angrer sykt på at jeg ikke tok med kamera, fant så mange forskjellige ting å ta bilder av... Men regna uansett, kamera har vel ikke så godt av det....

Forandrer du forresten på ISO innstillingene? Har begynt å leke meg litt med det også (huff, lukker, blender OG ISO på en gang blir fort krøll i starten ;-)), og det forandrer faktisk littegrann på bildet. :-)

Har du forresten noe plass du laster opp bildene du tar/er fornøyd med?