PDA

Se full versjon : Skal bytte gatenavn fra gatA til gatEN

Christina
07-10-2010, 19:57
Mulig det bare er meg som blir provosert av litt spesielle ting, men dette ble jeg rett og slett fly forbanna av!! (Ja, le om du må :lol:)

Har ikke funnet en side om denne saken på nettet, men jeg så på TV2-nyhetene nettopp at de i et sted i Oslo skal bytte ut alle gatenavn som slutter på "gata" til "gaten". De hadde også et intervju med en gretten gammel dame som insisterte på at dette var kjempeviktig, for "hva søren skulle de med alle disse a-ene?"

Men hva søren er dette noe å bruke tid og ressurser på??? :lol: *giga facepalm av Norge - nok en gang*

Lopke
07-10-2010, 20:57
Ja det var noe å bruke noen mill på.. så får de heller vente med sykehjemmene. De kan jo sove på gangen til gateskiltene er korrekte nok..

sPiKE
07-10-2010, 20:58
Ja jeg blir helt svett....

Chinook
07-10-2010, 23:01
Helt enig, å bruke millioner på dette har de råd til, men å oppgradere sykehus og skaffe flere gamlehjem/ sykehjemsplasser, eller skaffe de husløse og narkomane tak over hodet har de ikke penger til...

Heia Norge....

jules
07-10-2010, 23:16
huff... fisefine frognerfruer altså!

Camilla & Loke
07-10-2010, 23:39
Dette med navnebytter er bare helt sykt! Tenk bare når Haukeland Universitets SYKEHUS brukte mangfoldige millioner på å skifte til SJUKEHUS... :roll:

T.B.
08-10-2010, 00:29
Hmm - det kostet nok ikke så mye da de byttet skiltene fra "gaten" til "gata" - som ble gjort for en del år siden.

Birgitte&Kongen
09-10-2010, 15:03
Skal påpekes at dette kun skulle gjøres i bydel Frogner, hvis vi tenker på samme sak :p Bor der selv, syns det er helt latterlig. Høres uansett mye bedre ut med "gata" enn "gaten" i mine ører. For en 15 år siden så gikk det jo en farsott over byen, hvor alle skilt med "ö" i skulle byttes til skilt med "ø".
Er noen skikkelig særinger som bor her i området. Som går så langt som å kalle Røa for Røen (selvom det faktisk heter Røa) og fortsatt skriver Ullevål "Ullevaal" (det er bare fotballstadion som skrives Ullevaal lenger),

VinglePetra
09-10-2010, 15:35
Godt det er fler som irriterer seg over sånne unødvendige små detaljer. Unødvendig bruk av energi og ressurser.
Her gikk det plutselig gatenavnet fra -lia til -lien. Ikke vet jeg hvorfor, men jeg nekter å omstille meg. Hehe! Gateskiltene er ikke skiftet ut heller, og posten kommer der den skal. Så da får resten bare stå te!