PDA

Se full versjon : Hvilken mobil?

Marte+Quicky
06-01-2007, 16:35
Hei!
Skal ha meg ny mobil, da mamma klarte å vaske den gamle, og den ble ødelagt da. Men så er jeg veldig usikker på hvilken type jeg skal ha. Har hatt Sony Ericson før, har lyst å ha det igjen, men er åpen for andre mobiler også da ;-) Må være uten abbenoment da, for sim-kortet ble ikke ødelagt. Så hvis dere hadde noen forslag, kanskje fortelle litt om fordelerer og ulemper?
Takk på forhånd ;-)
Klem Marte

Flashback
06-01-2007, 16:39
SE er jo den typen telefon som stråler mest, og det er verd å tenke på. Vil IKKE anbefale Nokia klappetelefoner, da de er sykt treige.

Jeg har ikkeno tips, egentlig.. xD

IngvildK
06-01-2007, 17:02
Har en Samsung SGH-D600 jeg. 2 mp kamera, mp3, sånn som man skyver opp for å få tastene fram. Enkel å lære seg å bruke og stilig design. Stor skjerm av god kvalitet, og bra lyd. Anbefales :)

Flashback
06-01-2007, 17:10
For å komme med noe usaklig; Neste gang noen sier at mobilen dems har 2 mp kamera, så kaster jeg kameraet vårt i søppelet og tvinger mamma til å kjøpe nytt :lol:

Ingvild
06-01-2007, 17:20
Iallefall ikkje kjøp nokia. Bah, klarer ikkje bruke dei lengre, fortsett med SE du :-)

Den w300i er vist bra, den har samme design som mi telefon men har litt fleire funksjonar.

IngvildK
06-01-2007, 17:35
For å komme med noe usaklig; Neste gang noen sier at mobilen dems har 2 mp kamera, så kaster jeg kameraet vårt i søppelet og tvinger mamma til å kjøpe nytt :lol:

Lite mp på kameraet eller? :lol:

Wilisia
06-01-2007, 18:26
Jeg har 2mp kamera :lol: Moahaha! Nå skal Øydis hive kamera!

Over til saken.
Anbefaler jo så klart SE da. Har selv en w300i som har tålt utrolig mye. Har sikkert vært i bakken 5000 ganger. Har hatt et raseri anfall hvor jeg dengte den ned i flisene på badet og den spratt opp igjen. Funker fint den ;-) Også lå den ute en natt. Mistet den på ridetur, en skikkelig regnedag! Fant den igjen dagen etter. Gjett hvem som sprang fortvilet rundt i huset uten mobil? Da jeg så den ligge der i gresset helt våt fikk jeg nesten hjertestans, men funket den ;-) Men anbefaler w810 jeg. Den har jeg lyst på!

Elenion
06-01-2007, 18:39
jeg synes Sony Ericsson k610i er veldig fin! (mulig den heter bare 610i..?) Søk den opp på www.elkjop.no eller www.lefdal.com og les om den davel:) Den fikk toppkarakter på en sånn test på amobil.no også om jeg ikke husker feil (du kan jo se etter der.. www.amobil.no)

edit: jeg sjekket, og den fikk bare 4 av 6, men den ble likevel anbefalt.

masse mobiltester her:

http://www.amobil.no/mobiltester.html

Gjest-
06-01-2007, 18:55
Er jeg den eneste som virkelig misliker SE?

Wilisia
06-01-2007, 18:58
Ser sånn ut. Hvorfor det egentlig? Ikke det at jeg ikke godtar at folk har forskjellig smak, vil bare vite ;-) Eneste jeg ikke liker er de med joysticker.

Gjest-
06-01-2007, 19:02
Joystick ja, og at de er så sjukt trege, liker IKKE skjermen/meny oppsettet...
Etter å ha prøvd samsung, SE og Nokia, så holder jeg nå hardt på Nokia. Skjermen er knall ( i alle fall på 6280), fargene bra, menyen den beste, føler egentlig ikke jeg mangler/savner noen som helst aplikasjoner, som jeg har gjort både på SE og samsung. 2 mp kamera, ja, bare lov ord. Og stilig med skyve-åpne telefonen da ;)

Anita&Svarten
06-01-2007, 19:12
Jeg har Sony Ericsson W800i, den er jeg veldig fornøyd med. Stor lagringsplass, knallbra kamera (2,0 mega pixels, AF 4,8 mm 1:2,8 digital zoom, med linsedeksel). mp3 spilleren er kjempebra, god lyd og kvalitet, knappene er gode å trykke på, og joysticken er solid. Desverre ble min veldig våt da den lå i lommen min mens jeg red i regnværet og alt ble klissklassvått, så kameraet er det noe galt med. Men jeg har forsikret den da, og det gjelder for fuktskader også, så jeg får da reparert den.

Jeg har W810i. Tror egentlig den er ganske lik.. Veldig fornøyd.. *kremt* kan vel kanskje sies at grunnen til at jeg kjøpte den og ikke W800i var fargen.. hehe.. Ville ha svart jeg ;-)

MariaR
06-01-2007, 19:46

Det er du nok ikke :razz:
Vet ikke helt hva jeg ikke liker, syns bare at telefonene deres er så kompliserte, ingenting som er "litt" naturlig for en nokia og samsunngperson som meg :lol:

Jeg har nå en Samsung E370 og er kjempe fornøyd!

http://www.topwords.com.ua/Mobilnews/katalog/images/samsungimages/samsung_e370.jpg

Line
06-01-2007, 19:54
Har Samsung D900, kjempefornøyd jeg også :)

Mari
06-01-2007, 19:56
Ikke kjøp SE med joystick, det er bare dritt. Den joysticken har fått meg til å klikke mang en gang.

Maria
06-01-2007, 19:59
Jeg er superfornøyd med min Sony Ericson W810i! Elsker den, og godt kamra og musikk. Er veldig glad i den :)

Maria
06-01-2007, 20:03
Er en veldig god ting med Nokia. Mobilene har KNALLBRA kvalitet. (har hatt 5 nokiaer, og mine.. øh.. har en tendens til og fly, og falle (;.)

Flashback
06-01-2007, 20:08

Jeg misliker SE! Da er vi to! :happy:

Jaa, nå går kameraet rett i dass! (nesten).. Spørs om jeg tør.. Hehe.. :P

Wilisia
06-01-2007, 20:13
Come on Øydis!! Bare plukk det opp, sikt og kast OG ikke glem og film sånn at jeg får noe å le av :lol:

Flashback
06-01-2007, 20:15
Vent litt, må ha speilreflekset i boks før jeg kaster digitalkameraet :P

Gjest-
06-01-2007, 22:29
digitalkameraet faktisk.. ;) tror nok du burde kaste hele skiten så hardt du klarer i veggen, skyld på hesten ;)
Så kommer nok mamma med ny telefon ;)
hihi :)

Svalgårds Cheri
08-01-2007, 16:34
Ikke spesiellt fan av SE jeg heller^^, Ikke joystick i alle fall... :lol: mormor har en slik, som er ødelagt nå... :lol: (huff, slemt å le:p)

Selv har jeg Nokia (den med sånn blinketing på sidene, som btw flysser seg opp i stallomma) , har alltid hatt det og trivs godt med "det gamle, kjente".

Astrid
08-01-2007, 16:41
Jeg har Sony Ericsson k610i =D Helt sinnsykt fornøyd med den!! 2 mp kamera og minnebrikke, så jeg kan ta bilder av hestene hele dagen om jeg vil =D Så er det jo 3G tlf, så kan ha videosamtaler ;) Og den har ikke joystick =D
Så får se hvor lenge den tåler å bli mistet i stallgulvet.. hehe..

idaoglinndi
08-01-2007, 20:46
Kjøpte meg SE w850i på lørdag (bursdagsgave) og så langt er jeg veldig fornøyd. Den er sånn slidemobil, du liksom sklir opp øverste delen for å få fram tastene :p Den har 2 mp kamera, ikke joystick (som var en betingelse, har hatt 2 SE med joystick før, holdt 1 år begge to så var d ikke mer blading der i gården nei), mp3 spiller også er det 3G telefon :) Liker den veeldigt godt allerede <3

Ingeborg
08-01-2007, 22:23
Har hatt to SE tlf'er, aldri mer!! Makan til treig skjit som ikke holder mer enn et halvt år, og bare klikker/ slutter å reagere på tastene..

Holder meg til nokia heretter.. Er i alle fall solid nok, tåler litt knall og fall..