PDA

Se full versjon : Print Screen knappen...

Thea og Ronja
05-01-2007, 17:22
Jeg er så forbanna på tastaturet mitt nå at det snart havner ut av vinduet!! Den vil ikke reagerer når jeg klikker på print screen knappen! Jeg får ikke limt inn bildet på paint eller lagret det noe sted. Virker ikke som den legger merke til at jeg trykker på knappen engang! Jeg trenger virkelig den funksjonen, men den vil ikke og det gjør meg forbanna :evil:

Noen som har noen gode råd? Vet hvorfor dette ikke funker?? Brukerfeil fra min side? eller tastaturet som er hemma?

Reaper
05-01-2007, 18:03
den funker ikke på den bærbare til pappa heller:S jeg aner ikke hva som kan være i veien jeg, men det er utrolig irriterende :???:

Gjest-
05-01-2007, 18:04
hva i alle verden bruker man print screen knappen så mye til da?

Maja
05-01-2007, 18:11
ta bilder av folk som har på cam? :lol: hehe... Jeg bruker dne til å lagre photoshop bilder.. klarer ikke lagre de på nromalt vis xD

Gjest-
05-01-2007, 18:14
ta bilder av folk som har på cam? :lol: hehe... Jeg bruker dne til å lagre photoshop bilder.. klarer ikke lagre de på nromalt vis xD

lol... hvordan klarer du ikke det? du vet om fil - lagre som ? ;-)

Thea og Ronja
05-01-2007, 18:15
hva i alle verden bruker man print screen knappen så mye til da?

Når jeg skal vise venner hvordan man gjør ting og slikt. Og som Maja sier, ta bilder av folk på cam :lol: Hehe neida, men er greit å ha den muligheten

Maja
05-01-2007, 18:17
Lene: jo, men da lagres det bare som photoshop fil...

Thea og Ronja

Du må bare bytte om fila til jpg, den boksen under der hvor det står hva filen skal hete ;-)

Gjest-

du må jo scrolle ned til f.eks jpeg under der man skriver inn navnet på fila ;)

Thea og Ronja
05-01-2007, 18:18
den funker ikke på den bærbare til pappa heller:S jeg aner ikke hva som kan være i veien jeg, men det er utrolig irriterende :???:

Ja jeg vet.... blir frustrert! :mad:

Flashback
05-01-2007, 18:19

Du må bare bytte om fila til jpg, den boksen under der hvor det står hva filen skal hete ;-)

JPG?! WÆÆÆH! x] Lagre i BMP eller PNG - Livet hadde ikke vært det samme uten :')

Thea og Ronja
05-01-2007, 18:21

JPG?! WÆÆÆH! x] Lagre i BMP eller PNG - Livet hadde ikke vært det samme uten :')

Da er det ikke alltid du kan bruke det på nett da ;-) De fleste lesere tar imot jpg, men ikke alle som tar imot bmp eller png

Gjest-
05-01-2007, 18:21

png har jeg ikke hørt om en gang ;)
er det ikke bare jpg som er kompatibel å laste opp på internett om det er målet?

Flashback
05-01-2007, 18:25
Jeg kan laste opp alt på nettet, og jeg pleier å lagre i enten BMP eller PNG. PNG om jeg lager graphics og BMP om annet. JPG gjør bildet uhorverlig kornete og ekkelt. ;-)

Gjest-
05-01-2007, 18:26
Jeg kan laste opp alt på nettet, og jeg pleier å lagre i enten BMP eller PNG. PNG om jeg lager graphics og BMP om annet. JPG gjør bildet uhorverlig kornete og ekkelt. ;-)

dette visste jeg ikke :-) skal jeg huske på neste gang jeg smurfer med slikt :)

Thea og Ronja
06-01-2007, 13:06

Hmmm er nå ikke helt enig, jeg digger jpg 8-)

Ragnhild
06-01-2007, 13:43
BMP gjør bildet umåtelig stort da.. Nei, takke seg til jpg når ting skal ut på nett..

Thea og Ronja
06-01-2007, 13:50
BMP gjør bildet umåtelig stort da.. Nei, takke seg til jpg når ting skal ut på nett..

Der sa du det ;-) ENIG

Svalgårds Cheri
08-01-2007, 16:47
JPG OG GIF som gjelder når ting skal på nettet;)

Ang. det med å lagre Photoshopfiler. Hvis du først lagrer det som Photoshopfil (fil-lagre, alt det der), lukker det, også åpner dokumentet igjen, skal det gå ann å lagre det som jpg/gif/png (osv, bare bla nedover) =) Altså det går ikke ann å lagre et Photoshopdokument direkte som jpg i de fleste tilfeller. (kommer litt ann på hva man har gjort med bildet)

Men til temaet: PrntScreen er greit å ha=) Screenshot er flotte saker... Bruker det for det meste som bevis hvis/når krangler e.l oppstår på chatten:) Så man har ting svart på hvitt hva som faktisk skjedde;)

Ikke mange dagene siden jeg fant ut hvordan man tar screenshot :oops: , men ser nå hvor nyttig det er;)

Maja
08-01-2007, 17:56
Men til temaet: PrntScreen er greit å ha=) Screenshot er flotte saker... Bruker det for det meste som bevis hvis/når krangler e.l oppstår på chatten:) Så man har ting svart på hvitt hva som faktisk skjedde;)

Ja, kremt, det lærte jeg "The hard way" :roll:

Guro
08-01-2007, 17:59
Nå virker min print screen som den skal, men har du prøvd å trykke alt + printscrn?
Da skal den bare ta det aktive vinduet, det kan jo hende det hjelper (ja, skikkelig dummies løsning, men det er jo mulig at det virker da)

Guro

Svalgårds Cheri
08-01-2007, 18:12

Ja, kremt, det lærte jeg "The hard way" :roll:

hehe, ja før jeg fant utav screenshot har jeg hatt noen "stresse med å overbevise admin om at jeg ikke gjorde noe galt"-episoder, når folk har klagd og sånn :???: Men nå er det sååå mye greiere å ha bevis=) Lagret sikkert 20 screenshots bare i går, pga en hissig person som krangla og trakkasserte fælt :lol: Så om h*n klager, har jeg bevis på at jeg handlet helt riktig da jeg gav h*n en uke ban :angel:

Maja
08-01-2007, 18:23
Hehe, har også en 20 screens av diverse. Kan være greit å ha når jeg jobber med å få 7 unger Banna for alltid fra biip xD

Men går litt dårlig etter som jeg ikke e rlike på gli med alle i ledelsen :roll:

Svalgårds Cheri
09-01-2007, 00:23
Å, lønner seg å være venn med sjefene/ledelsen :angel: hehe

:shock: De der caps lock-trollene med fjortissfaktor jeg ikke trodde var mulig, burde vel for lengst vært bannet for alltid spør du meg^^, (leste gb-en din, måtte le litt, av dem altså :lol: )
Samle nok beviser du, så gir du dem et år (y) Skjønner meg ikke på folk som klikker fordi man gjør jobben sin :snill: hehe...

Takk for hilsen i gb foressten=)

Maja
09-01-2007, 17:46
Hehe^^ Ser nok ekstra mye til disse caps lock trollene siden jeg må være på under 14 siden jeg er den ene av to moderatorer som kommer inn der. Er du mye på 18+ ? Ser deg ikke så ofte på chatten^^

Thea og Ronja
09-01-2007, 19:48
Nå virker min print screen som den skal, men har du prøvd å trykke alt + printscrn?
Da skal den bare ta det aktive vinduet, det kan jo hende det hjelper (ja, skikkelig dummies løsning, men det er jo mulig at det virker da)

Guro

Prøvde, funka ikke :sad: Men takk for tipset :smile:

Svalgårds Cheri
10-01-2007, 16:28
Hehe^^ Ser nok ekstra mye til disse caps lock trollene siden jeg må være på under 14 siden jeg er den ene av to moderatorer som kommer inn der. Er du mye på 18+ ? Ser deg ikke så ofte på chatten^^

Det kan jeg tenke meg, er vel enda verre der :S ^^,

Pleier å være innpå 18+ når jeg er på, for å "passe på dem". Men lover deg, det er sååå mye kjedeligere der. Nesten ingen som snakker:/ Med mindre jeg kicker noen (pga linker etc), DA blir det full diskusjon om hvor bitch jeg er :lol: huff x)

Så liker meg bedre på 14-18chatten jeg, litt mer liv der^^,

Har blitt lite i det siste. I juleferien bodde jeg jo nærmest der inne, så å si hver dag fra 2-3 om natta til 9-10 om morgenen:o Men prøver å IKKE gå inn der om kveldene nå i ukedagene, for jeg med min manglende selvkontroll blir sittende til morgnings da... Søvnmangel de luxe i og med at jeg går på skolen :shock: Nytter ikke med ingenting/2-3 timers søvn da:/ *vil ha ferie igjen, saaaavner det^^,* Så koselig der om natta^^

Og om ettermiddagen er det så kaotisk, med sånn sikkert 50 stk som snakker samtidig :???: Da sitter jeg bare der i bakgrunnen og stresser med å følge med :lol:

Men har som sagt brukt pinlig mange timer der inne:p Prøver bare nå begrense det litt så det ikke går utover søvnen:s Bør heller begynne å henge der inne på dagtid tenker jeg (å, der røyk nattevakt-stausen min:p)

Maja
10-01-2007, 16:36
Jeg pleier og både være på under 14 og 14-18 chatten jeg^^ "må" være på under 14 for å passe på de. Jeg prøver også å begrense meg men.. er vanskelig :roll:
Mister muligens mod status fordi jeg sa noe dumt om en maktsyk bergenser på main chat xD *knis* Meeen, da blir det kanskje lettere å begrense seg ;-)

Jeg sitter der også ganske seint i ferier og helger, men i ukedagene passer mamma på at jeg legger meg presis 2230 :lol:

Svalgårds Cheri
10-01-2007, 16:59
:shock: Mister mod.-statusen?
Huff... Kjipt det da. Tror jeg har en mistanke om hvem denne maktsyke bergenseren er :lol:

Du får oppføre deg veeeeldig fint og korrekt en stund fremover da^^, Så du ikke mister "jobben":p :angel:

Det ER vanskelig å begrense seg:s Blir avhenging av å være der (nesten på samme måte som FH :lol: ) Timene raser avgårde, folk oppfodrer deg til å døgne, babler ivei, også plutselig er det morgen og skole og du har ikke sovt en dritt:/ hehe...

Maja
10-01-2007, 17:03
Ja, er nok avhengig :lol: Ja, du har en liten annelse om hvem bergenser jeg snakker om altså :lol:
Men oi.. nå blei dte veldig OT her xD Denne tråden er jo egentlig om prnt screen :lol:

Svalgårds Cheri
10-01-2007, 17:19
hehe ja^^

Ble veldig OT her, men for å ro i land litt: Hadde det ikke vært for biip hadde i alle fall jeg aldri funnet ut av screenshot/printscreen.
*kremt*