PDA

Se full versjon : sauefiske.. ny kjeltringsport?

Sol
15-09-2010, 15:48
Mange måter å fylle fryser`n på.. her et "lokaltips" :rolleyes:

http://laagendalsposten.no/nyheter/jakter-sau-med-sluk-i-numedal-1.5629620

Nina007
15-09-2010, 15:50
Vi har en 20-30 sauer som stadig er ute av gjerdet sitt her. Og eieren bryr seg ikke... Kanskje jeg skal tipse "sauefiskerne"? ;)

Sol
15-09-2010, 15:51
God plan Nina. Så kan Numedalsbøndene få ha sauen sin i fred, og du blir kvitt "dine"

Nina007
15-09-2010, 15:57
Hos oss trenger de ikke bruke krok - kan jo bare bruke garn i stedet og få en hel gjeng sauer i slengen :) :)

Sol
15-09-2010, 22:37
måtte jo være årets ferietips :D

Issa
15-09-2010, 22:38
"Sauefiske.. ny kjærringsport?" Leste jeg :lol:

Krussedull
15-09-2010, 22:55
For noen år siden fant vi faktisk fiskekrok i ulla til et av lamma da de kom ned fra fjellet... Helt utrolig hva folk finner på syns jeg!!

jules
15-09-2010, 22:59
Her borte er jo 70 +++ sauer stjålet fra beite på 3 mnd..
Jeg reagerer mest på at de ikke har oppdaget DET før nå.. Hva skjedde med å se til sauene på beite da!!! ???

whisket
15-09-2010, 23:28
Heller taper"sport" vis du spør meg

Sol
15-09-2010, 23:37
kjenner ikke så mange kjeltringer som klassifiseres vinnere jeg...

T.B.
17-09-2010, 00:42
Ja, og så har ørner, ulver, bjørner osv. fiskestenger - de har jo så store frysere å fylle......

For noen år siden ble det beregnet at hver registrert ørn i Norge spiste to lam - hver dag - ut fra tapsmeldingene....
Kan det ha noe med at ørnetap kompenseres økonomisk, mens "vingeløse ørner i bil" ikke gjør det?
Og disse "ørnene" kan jo se om en sau har GPS-halsbånd, og la dyret gå - selv om de ikke får fjernet kroken - mens ekte ørner ikke vet hva en GPS-sender er.

Hvis alle sauer og lam hadde halsbånd (med eller uten GPS), ville man ihvertfall skille ut de rovdyra som ikke vet hva et halsbånd betyr. - Og hvis man er redd for at de skal sette seg fast i halsbåndet - som man vet at skjer - så kan de ha et svakt punkt, som ryker. - Bare en tanke.

T.B.
17-09-2010, 00:43
Ja, og så har ørner, ulver, bjørner osv. fiskestenger - de har jo så store frysere å fylle......

For noen år siden ble det beregnet at hver registrert ørn i Norge spiste to lam - hver dag - ut fra tapsmeldingene....
Kan det ha noe med at ørnetap kompenseres økonomisk, mens "vingeløse ørner i bil" ikke gjør det?
Og disse "ørnene" kan jo se om en sau har GPS-halsbånd, og la dyret gå - selv om de ikke får fjernet kroken - mens ekte ørner ikke vet hva en GPS-sender er.

Hvis alle sauer og lam hadde halsbånd (med eller uten GPS), ville man ihvertfall skille ut de rovdyra som ikke vet hva et halsbånd betyr. - Og hvis man er redd for at de skal sette seg fast i halsbåndet - som man vet at skjer - så kan de ha et svakt punkt, som ryker. - Bare en tanke.