PDA

Se full versjon : Stumpe røyken :(

Gjest-
04-01-2007, 14:23
Jepp, da har jeg satt igang prosjektet mitt, å stumpe røyken!
Begynte igår, dvs jeg roa det ned, og tok bare 3 røyk igår kveld. Ikke så værst :)
Men idag holder jeg på å bli riv ruskende gal her! Ikke tatt en eneste røyk, og har vært som oppryddingstornado i huset, og snart begynner jeg å gå tom for ting å rydde/vaske, og kjenner jeg blir helt nervøs av den tanken...
Ute er det drittvær også, regner og blåser, så er ikke noe særlig å ta med kameraet ut en tur heller... Eller gjøre noe annet utendørs for den saks skyld...
Værste av alt er at klokka er ikke 15 en gang, og dagen føles så utrolig laaaaaang ut!!!

:evil:

Noen som har stumpet røyken her? Noen som holder på å stumpe?

WHAT CAN I DO!!! Har lixom verdens mest uinnholdbare liv, så det er ikke allverdens jeg kan ta meg til heller.. fysj

Liz
04-01-2007, 14:34
Den eneste "hjelpen" jeg kan gi deg er detaljerte fortellinger om hvordan det er å være datter av foreldre som dør av lungekreft og å bli foreldreløs pga røyking før man engang er "voksen".

Jeg kan fortelle deg hvordan jeg opplevde å se min mor sakte kveles som følge av kreften, alle oppturer, nedturer, tung og gode stunder vi hadde fra vi fikk vite at hun kom til å dø til hun faktisk døde.

At røyk gir kreft vet du jo allerede, men likevel har undersøkelser vist at røykesluttere som får møte andre mennesker som har mistet sine nærmeste pga kreft, gir ekstra motivasjon.

Jeg selv er så antirøyk som man får blitt. Fyll veggene dine med plakater hvor det står "Røyken dreper deg!".

Lykke til! *burde hatt en klemme-smily*

Reaper
04-01-2007, 14:35
hva med å bake?
lage muffins, kaker osv..
litt sånne småting for å sysselsette deg, også kan du jo fryse det ned og spise det senere:D
Det pleier jeg å gjøre når jeg kjeder meg :roll:

Liz
04-01-2007, 14:35
PS: går du tom for ting å rydde/vaske er jo du selvsagt velkommen hit! ;)

Gjest-
04-01-2007, 14:40
bake er jeg litt redd for da, for det første legger man jo på seg bare av å stumpe røyken, og skal jeg gomle i meg masse i tillegg blir jeg jo smellfeit til slutt. For npr jeg først begynner klarer jeg ikke stoppe, og spesielt når jeg ikke får røyke så blir jeg så utrolig spisesjuk... ;) sitter og tygger tyggis som en gal her nå, for det kan man vel ikke legge på seg av? ;)

Tråler forum og det er som er, men skjer jo så lite om dagen? hvor er alle sammen?

Liz: Det var trist å høre, må ha vært vanskelig, skjønner at du er fullstendig "avholdsmenneske på røyken"...

Holbytla
04-01-2007, 14:42
Hehe, jotakk - kjenner til den der du..

Har prosjekt på gang jeg også, for nte gang. Jeg røyker så mye at jeg jeg har nedtrappingsplan nå først. Har startet med inntil ti om dagen nå. Skal holde den ei ukes tid. Så blir det gradvis ned mot "5 om dagen" (hihi, sånn som frukt&grønt dere vet). Tygger de fæle nicotinelltyggisene innimellom. Plaster er innkjøpt, det starter jeg på når jeg røyker såpass lite om dagene at det er vits i å kutte helt.

Det viktigte er å holde ut de minuttene røykesuget er som verst. Spesielt i de (mange for min del) situasjonene røyken liksom hører med (morgenkaffe, i bilen til og fra jobb, hver gang jeg har gjort noe og skal ha pause, etter å ha ridd, etter å ha møkket, til vinglasset om kvelden, etter middag, osvosvosvosv), disse vanene _må_ brytes.

Ja, jeg sliter. Men denne gangen _skal_det gå! La oss peppe hverandre :dusk: .

Mvh Holbytla

Sara&Korak
04-01-2007, 14:45
Ehm , ja har en pappa som holder på å slutte å røyke. Jeg kjøpte han ei bok, den heter: ....ehm ja jeg vet ikke navnet her å nå, skal høre med han når han ringer senere.
Den boka er sånn at du skal ikke slutte å røyke før du har lest den ferdig.. Søskenbarnet til mamma leste boka og hun er helt sluttet å røyke.
Lene, har du ikke et eller annet spennende spill du kan spille på pcen? Eller legg deg å sov eller noe, glo på tv osv.. Kanskje du glemmer røyken litt da?

I alle fall LYKKE TIL!! :-D

Kommer tilbake senere om hva boka heter ;-)

Gjest-
04-01-2007, 14:51
Holbytla, ja, en liten røykestoppepeppetråd! Høres bra ut...
Vurderer litt om jeg skal trappe ned selv, og ta det rolig nedover i stedenfor bråstopp... Bråstopp er lixom så uforberedt... hm... Jaja, om jeg tar en røyk eller to idag tror jeg ikke jeg skal føle meg som en failiure for det, så lenge det går riktige veien :) Eller?

Sara & Korak, jada, vet nok hem bok du mener, endelig ikke røyker tenker jeg det er?
Leste den for et år siden... hehe ;) Er aboslutt IKKE første gang jeg prøver å stumpe røyken her ;)

Frida&Jameel
04-01-2007, 15:03
Jaja, om jeg tar en røyk eller to idag tror jeg ikke jeg skal føle meg som en failiure for det, så lenge det går riktige veien :) Eller?

Hehe ;-) Så søt du er :-D

Er det ikke akkurat denne tankegangen som gjør at røykere mislykkes i sitt forsøk i å bli røykfrie? Tror det beste er at man slutter med en gang. Men nå er jeg heller ingen røyker, så jeg vet ikke hva dere går igjennom....

Liz
04-01-2007, 15:31
Jeg diskuterte forøvrig dette med en dyktig psykolog en gang. Han hadde mange pasienter som slet med røykeslutt, dette var "eldre pasienter" som hadde blitt syke pga røyken men som likevel ikke klarte å slutte.

Han sa at for mange hjalp det å si til seg selv "Jeg har ikke sluttet, jeg har tatt en pause". Du må være veldig bevisst på at det er DU som bestemmer om du skal røyke eller ikke, og "klarer ikke" finnes ikke. Dersom du til slutt tar en røyk, må du være klar over at det finnes ikke noe "jeg måtte bare..", DU velger å ta en røyk eller du velger å la være. Og det er ingen andre enn du som tar de bestemmelsene.

Gjest-
04-01-2007, 15:37
Jaja, om jeg tar en røyk eller to idag tror jeg ikke jeg skal føle meg som en failiure for det, så lenge det går riktige veien :) Eller?

Hehe ;-) Så søt du er :-D

Er det ikke akkurat denne tankegangen som gjør at røykere mislykkes i sitt forsøk i å bli røykfrie? Tror det beste er at man slutter med en gang. Men nå er jeg heller ingen røyker, så jeg vet ikke hva dere går igjennom....

hehe kan godt hende det ;)
Er bare så vanskeliiiiiiiiiig......
tror veldig mange har forskjellig mening med hvordan det er best å slutte... Noen syns det er bra å ta nico tyggis eller plaster osv, andre syns det er bedre å stoppe tvert, andre igjen syns det er greit å trappe ned for å så slutte etter en periode med fra mye røyk - lite røyk. Hva som er best for enkelte er jo litt vanskelig å vite...
Selv har jeg prøve plaster, stoppe tvert, lese denne boken, men har faktisk ikke trappet noe ned... så kanskje jeg skal prøve det denne gangen ;)
Ellers så prøver jeg bare å finne en vei nå til å ta meg en liten røyk bare, å rettferdiggjøre det. haha, hvem vet ;)

Liz: Sant det, har hørt det funker for noen, at de er på sitt 20-ende år med pause ;)

Liz
04-01-2007, 15:40
Hvorfor må du rettferdiggjøre det? Da lurer du jo deg selv. Om du vil ta en røyk, er det da bare år røyke. Ingen kan nekte deg det, det er ditt valg. Men vær klar over det - at det er ditt valg - du trenger ikke noe for å rettferdiggjøre det, det er du som bestemmer. ;)

Men velger du å røyke - tror du det hjelper? Du visste før du sluttet at du kom til å få abstinenser, sånn er det bare. Lite du får gjort med det annet enn å akseptere det. Om du tar deg en røyk nå, gjør du ikke annet enn å utsette problemet. Før eller siden går abstinensene over, og da kommer du til å være sååååå stolt av deg selv.

Lene Th.
04-01-2007, 15:43
Lene...det er flere av oss som skal stumpe røyken... ;-)

Felles mål, felles motivasjon og felles "trøst"...? :snill:

Gjest-
04-01-2007, 15:44
rettferdiggjøre er mer for meg selv, for jeg vil jo få skyldfølelse over å ikke klare å holde meg og ta den ene røyken...

Gjest-
04-01-2007, 15:45
Lene...det er flere av oss som skal stumpe røyken... ;-)

Felles mål, felles motivasjon og felles "trøst"...? :snill:

jaaaa :dusk:
det kan hjelpe en del tror jeg :)

Hanniball
04-01-2007, 15:47
Men husk det,OM du sprekker og tar en røyk,ikke gi opp!Det er det værste du gjør!Si til deg selv at ok,du dreit deg ut.men du må bare ikke gi opp!
Si til flest mulig at du skal slutte å røyke,for da er det værre å sprekke!

smulemor
04-01-2007, 15:59
hittil har jeg forsøkt nedtrapping, plaster, tyggis o ymse bøker med null resultat... vurderer rett og slett å be legen om zyban.

Anita&Svarten
04-01-2007, 16:17
Dette kan nesten sammenlignes litt med maten min. Jeg er en av de som blir syk av maten jeg spiser, og har en ganske "streng" diett. Men innimellom tar jeg pauser og da er det hardt å komme tilbake.. Bruker faktisk noen av disse rådene nedforbi jeg, og det hjelper.. så skriver hvordan jeg gjør det.. selv om det er mat og ikke røyk.. kan jo hjelpe.. vet jo aldri ;-)

Om du vil ta en røyk, er det da bare år røyke. Ingen kan nekte deg det, det er ditt valg. Men vær klar over det - at det er ditt valg - du trenger ikke noe for å rettferdiggjøre det, det er du som bestemmer. ;)

Sånn tenker jeg alltid når fristelsen på annet blir stor. Tenker at det er mitt valg, ingen hindrer meg i å bryte dietten.. Men så tenker jeg og at hvis jeg gjør det, så må jeg begynne helt på nytt på dag 1, for at dietten skal fungere som den skal, og da tenker jeg på alle de dagene jeg alt har gått, at de bare var for ingenting hvis jeg bryter. Og da klarer jeg liksom å bite det i meg å la vær og spise det andre jeg hadde lyst på, og heller fortsette å holde dietten.

rettferdiggjøre er mer for meg selv, for jeg vil jo få skyldfølelse over å ikke klare å holde meg og ta den ene røyken...

Den har jeg og prøvd, skyldfølelsen kommer likevel..

Men husk det,OM du sprekker og tar en røyk,ikke gi opp!Det er det værste du gjør!Si til deg selv at ok,du dreit deg ut.men du må bare ikke gi opp!
Si til flest mulig at du skal slutte å røyke,for da er det værre å sprekke!

Har satt litt konkuranse i den dietten min jeg da.. sånn "skal vise de at jeg klarer!" , og da er det mye lettere å være bestemt og holde seg unna det andre. Og så klart har jeg hatt mine sprekker, men da setter jeg en ny dag, og begynner på nytt.

Så stå på!! og lykke til!! Dette klarer du ;-)

Edit pga en smileys som ikke virka..

Gjest-
04-01-2007, 16:34
Hva er zyban??

Anita: Jada, man vil ha skyldfølelse for det, og man narrer vel egentlig seg selv i det hele tatt uten at det funker en gang.. Men det funker meget bra FØR man tar den ene røyken ;)

Og å si til alle venner og familie... tja... vet ikke om de tror på meg lenger ;)

Flashback
04-01-2007, 16:41
Lene! STUMP RØYKEN! Den er IKKE sunn! For hver røyk du tar, mister du 20 min av livet ditt! Fysj, fysj.

Det var da svært så seriøst dette innlegget var, da.. x]]

Men for å være på den seriøse siden; SLUTT å røyke. Du ødelegger bare deg selv.

Mandarinhest
04-01-2007, 16:42
Tenk på alle de pengene du sparer! :smile:
Spar opp og bruk pengene på noe annet, som massasje, hesteutstyr, kamera linser eller hva det nå enn skulle være.

Det er jo som å røyke penger. ;-)

Flashback
04-01-2007, 16:49
Det er jo som å røyke penger. ;-)

Der sa du det!

Anita&Svarten
04-01-2007, 16:49
Anita: Jada, man vil ha skyldfølelse for det, og man narrer vel egentlig seg selv i det hele tatt uten at det funker en gang.. Men det funker meget bra FØR man tar den ene røyken ;)

Ja, er nettopp det det gjør ;-) hehe :lol:

lillekira
04-01-2007, 16:58
Huff,vet nøyaktig hvordan du har det nå. Er ille vanskelig å slutte altså.
Jeg slutta ved hjelp av hypnose jeg da,i januar 2006 og begynte å røyke igjen sommeren 2006.Idioti,men det var nå engang sånn det ble.

Men det jeg skulle si.....hun som brukte hypnose på meg sa at det beste var å trappe ned. For da ville kroppen,hjernen og ikke minst vanene dine få tid til å tilvenne seg det nye livet som røykfri.For hun sa også at det verste ikke var selve røyksuget,men vanen vi har ved å røyke.Og det må jeg dessverre si at jeg er enig i. Ikke alltid jeg røyker fordi jeg har lyst på røyk,men ofte fordi jeg er "vant" til å røyke.Sånn som etter mat,etter stallarbeide,i bilen,når jeg ser på TV o.l

Så gjør noe med røykevanene dine.Begynn å røyke med motsatt hånd,bytt til ett mindre godt merke,bare røyk på ett bestemt rom(eller ute)
Sånne ting er med på å forandre vanen,og det vil derfor bli lettere å slutte.
Sier jeg liksom,hehe ;-) snakk om å kaste stein i glasshus.........

Gjest-
04-01-2007, 17:02
hehe ;)
ja, akkurat det, ved å trappe ned gir man kroppen og sinnet tid til å akseptere det bedre, istedenfor å kutte tvert og bli helt rabagass og umulig å ha med å gjøre her.... Temperamentet har jeg på plass allerede, og den kommer godt frem nå ;)

Sara&Korak
04-01-2007, 17:05
Så du hadde skrevet på forrige side Lene at man holdt seg tynn ved å røyke... Det er faktisk feil! Ved å røyke tetter du igjen blodårene som fører til dårligere blodgjennomstrømming som igjen fører til fedme ;-)

Gjest-
04-01-2007, 17:07
Så du hadde skrevet på forrige side Lene at man holdt seg tynn ved å røyke... Det er faktisk feil! Ved å røyke tetter du igjen blodårene som fører til dårligere blodgjennomstrømming som igjen fører til fedme ;-)

tja, vet ikke jeg, har hørt man legger på seg ved å slutte å røyke, og at modeller gjerne røyker for å holde seg tynne... Har såklart ikke bevis på dette da ;)

Mari
04-01-2007, 17:17
Tynn utenpå, feit inni.

Liz
04-01-2007, 17:20

tja, vet ikke jeg, har hørt man legger på seg ved å slutte å røyke, og at modeller gjerne røyker for å holde seg tynne... Har såklart ikke bevis på dette da ;)
Røyking gir ikke vektøking, men mange bytter ut røyken med mat. Også her er jo dette et valg du må ta.

Kurre
04-01-2007, 17:34
Jeg tok min siste Camel for...snart 1,5 år siden.
Hadde bare ikke lyst til å være røyker lenger en dag.

Jeg savner den innimellom,men sugene blir stadig mer sjeldne og av kortere varighet.
jeg sluttet aldri tidligere,for da haddde jeg egentlig ikke lyst.ALl verdens kampanjer og moralprekener hadde mer motsatt effekt enn positiv.
helt til den dagen jeg våknet og fant ut at :Ikke f om noe så tåpelig skal få styre så stor del av mitt liv.
Det er dyrt,det lukter vondt,det er svakt å skulle være avhengig.
En ting er om jeg bestemte meg for å ta en røyk,men når jeg ble klar over at dette styrer jeg faktisk ikke selv lenger...

utrolig nok etter mange år som røyker og det var ike få Kameler som gikk med i løpet av en dag på stevne for eksempel,så er det å slutte å røyke noe av det enkleste jeg har gjort.
Rett og slett fordi jeg innerst inne ikke VILLE være røyker mer.
Det var for flaut å ikke selv ha kontroll over hva jeg puttet eller ikke puttet inn i kroppen min.
( http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/teufel/a010.gif dyrt var det også)

Da jeg sluttet hadde jeg liggende en og en halv kartong hjemme.
Det hjalp også,for jeg har bare en pause...men den kommer til å bli lang.

Lykke til Lene og alle dere andre.
:dusk: :dusk: til dere hele gjengen.

Wenche
04-01-2007, 17:50
-Ta et glass vann hver gang du får lyst på en røyk
- Legg deg ned på gulvet og ta 10 sit ups, evt push ups
- Eller bare slik jeg gjorde; finn frem røypakka, legg deg foran deg på bordet, og tenk gjennom hvorfor du har lyst på en røyk. Hvorfor har du EGENTLIG lyst på røyk? Hva er vitsen? Det er overhodet ikke noe poeng i det.. Det er kun en psykisk tvangstanke, det at du er "avhengig" Den er psyken din som er avhengig, og ikke kroppen. Følelsen av å dra røyken ned og puste den ut igjen.. Det er DEN følelsen du savner.. og hva slags følelse er egentlig det? LIKER du følelsen av å forurense kroppen din? Gjøre livet ditt kortere? Plage de rundt deg som ikke røyker? Få fingre som lukter røyk? Nei.. Der håper jeg virkelig ikke!

Det som skjedde med meg var at jeg tok en røyk ut av pakka, putta den i kjeften, tenkte meg om 2 sekunder til, putta den ned i pakka igjen, la den bort og fant på noe annet istedet. :)

(Eller for den saks skyld, sitte å ta imot all dritten vi sier til deg om hvor ekkelt det egentlig er å røyke, er DET en trivelig følelse eller?!

(...) hehe.

Liz
04-01-2007, 17:52
:dusk: Nina! http://www.skeivt.net/images/smiles/danse2.gif

Gjest-
04-01-2007, 18:02
(Eller for den saks skyld, sitte å ta imot all dritten vi sier til deg om hvor ekkelt det egentlig er å røyke, er DET en trivelig følelse eller?!

(...) hehe.

ja dere er slemme der ;)

Kurre
04-01-2007, 18:06
Tro meg Lene,den morgenen du kommer inn i stuen,etter du selv er røykfri og du har hatt besøk som har røyket der kvelden før,du tror du har luftet og fått ut all lukt...Når du kjenner hvor askebeger det lukter rundt deg da...

Ooh. Totally worth the pain. (Gikk det forresten bra med Waldorfen?)

Gjest-
04-01-2007, 18:08
Tro meg Lene,den morgenen du kommer inn i stuen,etter du selv er røykfri og du har hatt besøk som har røyket der kvelden før,du tror du har luftet og fått ut all lukt...Når du kjenner hvor askebeger det lukter rundt deg da...

Ooh. Totally worth the pain. (Gikk det forresten bra med Waldorfen?)

I know... Jeg skal klare å stumpe røyken.. Om det så går litt over stokk og stein, så skal jeg sitte her til slutt, og være RØYKFRI! Men må jo klare det om ikke så altfor lenge da ;)

Waldorfen ja, den ble ikke særlig kremete eller hva den nå skulle være, men var faktisk veldig god :)

Lene Th.
04-01-2007, 20:22
He, he, he...her var det kommet mange råd :)

Vi, sambo og meg, har valgt "trappe ned"-metoden.
Vi har først sluttet med å røyke inne, noe som innebærer en stor forskjell for oss!
Før var det for lett å bare tenne i en røyk foran pcen, nå må jeg kle på meg og gå utenfor... :???:
Og da begrenser det seg veldig hvor mye vi gidder det...

Tar det på denne måten til vi har trappet ned mest mulig, så kutter vi tvert.

Går fra rundt 30 røyk om dagen, til nå rundt 5 om dagen.
Bestemte oss fdagen etter nyttårsaften... *s*

Og jeg vet det værste for meg blir å forandre på vanen med å ta seg en røyk etter mat, under trening av hest ( i vognen) osv... :???:

Holbytla
04-01-2007, 20:46
Akkurat sånn har jeg tenkt å gjøre det også Lene Th. Jeg har litt tro på den måten. Bryte vanene rett og slett.

Tro meg, har røykt i 20 år (lenger enn mange av dere har levd 8-) ) og har prøvd å slutte uttallige ganger siste årene. Men, ulike ting fungerer for ulike folk. Hver og en får prøve sin måte. Som Kurre (gratulerer forresten!) er jeg temmelig immun mot kampanjer/"mobbing" osv. Dette må man ville _selv_. Motiv for å kutte er det nok av.

Lene, det er du selv som bestemmer hvordan, om det skal være helt kutt, mye kutt, litt kutt, når og hvor. Heia!

Mvh Holbytla (som har laget seg "ukeplan"; uke 2: inntil 10).

Gjest-
04-01-2007, 20:54
jada, er bare så forvirra, skulle jo bestemt dette FØR jeg satte igang stumperøykenprosjektet mitt ;)
Men tror jeg skal gå på den med å trappe ned, tar nå maks 3 om dagen :) Har jo ikke prøvd det før, kanskje det funker bedre ;)

Et annet tips jeg har fått, ha mye mer sex når man prøver å slutte ;)

Ukeplan var en god ide ;) Hm... *tenke* Innen januar er ferdig skal jeg være heeelt røykfri :D

Sara&Korak
04-01-2007, 21:29
Okei, de blir ikke tett sånn på 123, men de blir blir mer og mer tett etterhvert.

Her er noe hentet fra: http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=6432

Følger av røyking
Følger av røyking Det skjer mye rart og farlig med hjertet, blodet og blodårene dine når du røyker. Lungekreft er en velkjent følge av røyking. Men røykere har også doblet risiko for hjerteinfarkt og firedoblet risiko for plutselig død som skyldes hjertesykdom. I tillegg øker faren for tette blodårer i bena og for hjerneslag. Alt skyldes røykens skadevirkninger i blodårene.

smulemor
05-01-2007, 11:51
Hva er zyban??

Zyban er et reseptbelagt medikament som brukes i røykesluttbehandling, tar visstnok bort en del abstinenssymptomer.
Det er svinedyrt men flere jeg har snakket med har hatt god effekt av det.

Personlig så er jeg drittlei av å røyke og jeg driver og bygger opp motivasjonen for å kutte ut nå...

Gjest-
05-01-2007, 12:09
Igår tok jeg tre røyk, og det er en egentlig greit :)
Nå har jeg nett stått opp og spist frokost, så har ikke rukket å få så mye abstinenser enda, bortsett fra den morra røyken abstinensen... jaja...
Idag skal jeg i alle fall bruke et par timer i stallen, skal bli godt å tenke på noe annet... Men ikveld skal vi ut og besøke en kompis som har en bar, og her i landet røyker de inne enda! :eek: Det blir ikke så morro tror jeg....

Line
05-01-2007, 12:27
Enjoy!

http://www.tobakkdreper.no/reklamefilmer/film_logner_qt_norsk.asp
http://www.tobakkdreper.no/reklamefilmer/film_amoniakk_qt_norsk.asp
http://www.tobakkdreper.no/reklamefilmer/film_verden_qt_norsk.asp

http://gfx.dagbladet.no/dinside/2003/01/02/royke24_450.jpg
http://gfx.dagbladet.no/dinside/2003/01/02/royke23_450.jpg
http://gfx.dagbladet.no/dinside/2003/01/02/royke21_400.jpg
http://gfx.dagbladet.no/dinside/2003/01/02/royke16.jpg

http://atvs.vg.no/player/player.php?id=6914

Kristin_e
04-11-2008, 12:49
Trekker opp denne igjen...

Hvordan går det med ikke-røykerne?
Selv har jeg nå vært røykfri i 11 uker:)

Kaja&HP
04-11-2008, 13:00
Dårlig for min del, jeg har rett å slett for mye fritid.. :(

Guest
07-11-2008, 00:21
Jeg er gjest.. DET GÅR IKKE!!!
Jeg har i bunn og grunn gitt opp siden siste innlegg fra gjest - meg -, og funnet ut, jeg stumper når jeg er gravid....

Inntil nylig....
Bare jeg har kommet meg noe på diett - jada, fettet er rundt om, og stumpe sigaretten bringer 5 kg ekstra - så skal jeg stumpe den IGJEN! Men i det minste har jeg lagt stumpinga fra med på et års tid og er klar igjen... Jeg skal være energisk for hunden, spilling, fotografering... mine hobbyer! DIETT AND THEN STUMP THE SIGARETT!

Kristin_e
07-11-2008, 22:46
Lykke til;) For min del så var det trim som gjorde det lettere å glemme røyken. Har faktisk gått ned i vekt etter at jeg sluttet, det er gøy å trene fordi kondisen blir bedre fra gang til gang:)

RenateSJ
08-11-2008, 03:57
Det er helt sant!! Når jeg kutta røyk i fjor, så hadde jeg mer energi og kondis enn noensinne!

LivM
08-11-2008, 11:11
Jeg fant en måte som virket veldig bra for meg.
1. Meld deg på mosjonsløp på 8-10 km
2. Fullføre på under en time

Om du skal klare å trene og gjennomføre et sånt løp kan du ikke røyke. Og om fristelsen blir stor etter noen uker med trening vet du at det er idioti å ta seg en røyk etter som at alle de timene du har slitt deg i gjennom da blir forgjeves. Takket være treningen la jeg fra meg røyken i juni, og jeg løper fortsatt.:)

Kristin_e
08-11-2008, 13:02
Jeg hadde en runde som jeg løp en gang i uka før sommeren. Det var 9km på sti og da jeg begynte på den løp jeg på 58min. Da jeg kom hjem fra ferie løpe jeg den på samme tid (hadde da løpt 4-5ganger i uka mens jeg var på ferie.) Sluttet og røyke og løp et minutt fortere per gang jeg løp. Satte ny pers på 51min. Dvs: 7min fortere etter at jeg sluttet å røyke, ingen endring i tid mens jeg røyket.

Det er motivasjon det:D