PDA

Se full versjon : Pus uten poter

Birthe og Pricilla
09-08-2010, 21:18
Pusen måtte amputere potene etter at den ble angrepet av hund:

http://www.vgtv.no/?id=31471

Må man "redde" alle??

MonaB
09-08-2010, 21:19
Tydeligvis...

Belinda
09-08-2010, 21:22
Hva slags liv vil den katten der få da? Stakkars...

Rikke
09-08-2010, 21:22
Jeg ser ikke vitsen i å prøve og redde "alt" uansett hvor hardt skadet de er. De fleste dyr vil ikke ha et godt liv med alle mulige amputasjoner eller operasjoner, og når de er så hardt skadet ville jeg heller valgt å avlive.
Et sted burde man se hvor grensa går, og legge til side sine egne følelser og klare å sette dyrets behov foran.

Denne katten vil jo ikke ha noe liv som en skikkelig katt lenger, hva er da vitsen?

Nina_ck
09-08-2010, 21:49
Det måtte jo være i USA :( De redder alt! Jeg er enig med resten her, et sted må grensen gå. Og dette er langt over grensen...

Birre
09-08-2010, 22:01
Argh! Er det mulig?:confused:

Julie og Kamy
09-08-2010, 22:17
:( Dette var jo ikke bare potene heller:(

Mustang
09-08-2010, 22:23
Stakkars katt!!!! Skulle fått slippe.... :(

sandoy
09-08-2010, 22:36
blir bare lei. Tenk så mange andre du kunne ha reddet for pengene det kostet å gjøre dette..

Nina
09-08-2010, 22:41
Uff, er en lei tendens i USA at alle dyr skal reddes. Om man ser litt på Dyrepolititet på Animal Planet ser man ofte dyr som skal reddes selv om de får et redusert liv etterpå. Noen ganger må man faktisk sette en grense og la dyrene slippe.

xmiriam
10-08-2010, 00:13
minner meg stygt om denne videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=-AcQCWZAsPM&feature=player_embedded

Uansett hvor brutalt det høres ut: Et dødt dyr lider ikke.

smulemor
10-08-2010, 00:19
only in america (og til en viss grad en annen norsk organisasjon men det snakker man ikke høyt om) :rolleyes:

Ina91
10-08-2010, 00:32
Uansett hvor brutalt det høres ut: Et dødt dyr lider ikke.

Så sant så sant, og når det kommer til dyr så har vi et ansvar og en muligheten til evt å la det slippe.. Jeg vil ikke se videoen en gang, huff, får vondt i magen bare av å lese overskriften på denne tråden.

Sofie & Suzett
10-08-2010, 00:35
Ærlig talt.. Får helt vondt av den stakkars katten :(

Sofie & Suzett
10-08-2010, 00:38
Huff, så videoen av kaninen også nå. Må si jeg blir flau over å tilhøre arten menneske noen ganger. Når skal enkelte slutte å leke gud? Hadde kaninen overlevd i det fri? Nei, aldri! Har den et godt liv? Neppe..

Det der skjedde med en kanin jeg hadde også. Hun skada seg da en hund jaga henne, og ble lam på samme måte. Vi kjørte rett til dyrlegen og gråt farvel. Trist, ja. Men det eneste rette.

Torhild
10-08-2010, 01:01
Tragisk!!! Både katten og kaninen skulle vært avlivet mener jeg!

Og når det gjelder Animal Planet og programmene der, de gjør en fantastisk jobb med å få dyrene bort fra sine eiere, men halvparten av dyrene burde blitt avlivd mener jeg, noen fysiske grunner (slik som disse to dyrene her som ikke kan leve et naturlig liv igjen) og andre av psykiske grunner (dyr som er blitt så mishandlet at de er redd alt og alle)

carambee
10-08-2010, 01:15
Nei fy faen altså! Nå ble jeg virkelig lei meg på kattens vegne.
Husker en artikkel om en HEST de hadde amputert ben og satt protese på..

Rikke
10-08-2010, 08:59

Og når det gjelder Animal Planet og programmene der, de gjør en fantastisk jobb med å få dyrene bort fra sine eiere, men halvparten av dyrene burde blitt avlivd mener jeg, noen fysiske grunner (slik som disse to dyrene her som ikke kan leve et naturlig liv igjen) og andre av psykiske grunner (dyr som er blitt så mishandlet at de er redd alt og alle) Ja de gjør en god jobb med å fjerne dyr fra folk som absolutt ikke skulle hatt noe med dem å gjøre. Men de går for langt i forsøket på å redde alle. Er det ikke mye bedre å fokusere på de dyrene som har muligheten til et godt liv med 100% mulighet for å fungere skikkelig i hverdagen? Det virker litt som om det ikke er så nøye med hvordan de skal fungere etter alt av operasjoner, så lenge de overlever.

Jeg har faktisk sluttet å se på disse dyrepoliti programmene pga dette, blir så irritert over at alt skal reddes, selv om de hadde hatt det mye bedre død.

Dressur_dressur
10-08-2010, 10:10
Vel, dyr takler ofte amputasjoner langt bedre enn vi mennesker gjør, og jeg syns katten så både frisk, rask og fornøyd ut. Enig i at slike organisasjoner, spesielt i USA, går litt langt i sin tankegang om at alle skal reddes, men jeg syns også vi har godt av å se at det går an å gi dyr gode liv selv om de har et handicap. Det er vanskelig å finne en balanse i slike saker syns jeg, det er lett å gå for langt enten det er ene eller andre veien.

Rutamor
10-08-2010, 15:15

Og når det gjelder Animal Planet og programmene der, de gjør en fantastisk jobb med å få dyrene bort fra sine eiere, men halvparten av dyrene burde blitt avlivd mener jeg, noen fysiske grunner (slik som disse to dyrene her som ikke kan leve et naturlig liv igjen) og andre av psykiske grunner (dyr som er blitt så mishandlet at de er redd alt og alle)

Har ikke sett så mange ganger at dyr som kommer til å ha det vondt ikke blir avlivet på de fleste program på animal planet, kan du komme med et eksempel? Synes det er greit nok om en hund får amputert en fot, da de vanligvis klarer seg utmerket.

Men når det gjelder denne stakkers katten burde virkelig få slippe, merkelig at dyreleger ikke kan se at dette ikke er det riktige for katten.

Når det gjelder den kaninen er det jo eieren som har bestemt seg for at hun ikke vil avlive kaninen, mest sannsynlig fordi at hun tenker mer på seg selv en hva det beste for kaninen er.

Synes virkelig at det er skammelig når dyreleger gjør slikt...

Camilla & Loke
10-08-2010, 18:27
*riste på hodet* Stakkars pus:(

Sofie & Suzett
11-08-2010, 02:12
Eller, deg dyrene for mye menneskelige egenskaper og følelser. Som hun dama med kaninen, som sammenligner det med mennesker med handicap, man avliver jo ikke mennesker bare fordi de får et handicap. Nei, man gjør jo ikke det, men dyrene har ingen egen stemme til å fortelle med. Jeg tror ikke et dyr ville ønske å ha et slikt liv. Når de ikke selv kan velge det, bør de slippe å lide fordi eieren ikke orker å ta farvel. Dødt dyr lider ikke.

Fikk vondt av å se kaninen i øynene. Katten også. Så ufattelig hjelpesløs..

carambee
11-08-2010, 02:16
Eller, deg dyrene for mye menneskelige egenskaper og følelser. Som hun dama med kaninen, som sammenligner det med mennesker med handicap, man avliver jo ikke mennesker bare fordi de får et handicap. Nei, man gjør jo ikke det, men dyrene har ingen egen stemme til å fortelle med. Jeg tror ikke et dyr ville ønske å ha et slikt liv. Når de ikke selv kan velge det, bør de slippe å lide fordi eieren ikke orker å ta farvel. Dødt dyr lider ikke.

Fikk vondt av å se kaninen i øynene. Katten også. Så ufattelig hjelpesløs..

Et menneske med handicap får sjelden velge selv heller... Noen VIL leve videre, andre skulle ønske de slapp.. Sånn er det jo med dyr også. Men jeg må si at både katta og kaninen så ut som de ønsket de slapp

Andre dyr jeg har sett med rullestol til bakbeina osv har i det minste sett litt mer livsglade ut

Jyvra
11-08-2010, 03:08
Et menneske med handicap får sjelden velge selv heller... Noen VIL leve videre, andre skulle ønske de slapp.. Sånn er det jo med dyr også. Men jeg må si at både katta og kaninen så ut som de ønsket de slapp

Andre dyr jeg har sett med rullestol til bakbeina osv har i det minste sett litt mer livsglade ut

Enig.

Lise, Vindur&Zehra
11-08-2010, 13:27
Vel, dyr takler ofte amputasjoner langt bedre enn vi mennesker gjør, og jeg syns katten så både frisk, rask og fornøyd ut. Enig i at slike organisasjoner, spesielt i USA, går litt langt i sin tankegang om at alle skal reddes, men jeg syns også vi har godt av å se at det går an å gi dyr gode liv selv om de har et handicap. Det er vanskelig å finne en balanse i slike saker syns jeg, det er lett å gå for langt enten det er ene eller andre veien.

Meget mulig at katten hadde det "ok" der og da, da ble den jo klødd og dullet med. Den vil jo neppe kunne få slik behandling døgnet rundt.

Og ikke vet man hva som venter den senere i livet, den kan jo havne hos folk som slett ikke orker å gi den det den trenger... Og skulle de miste den på noe vis, kan den ikke forsvare seg mot noen ting. Ikke klatre eller løpe vekk, antagelig ikke finne nok mat.

Nei, det der synes jeg ikke er en bra trend :(