PDA

Se full versjon : Seven games!

Flashback
01-01-2007, 13:56
Det er rett før jeg skal ut i stallen, og siden jeg ikke skal ri, ville jeg prøve noe annet som ikke har med ridning å gjøre, og da tenker jeg på NHS og noe deromkring.

Det har vært mye snakk om seven games / de syv leker, og jeg vil gjerne vite hva dette går ut på, hvordan det gjennomføres, og om det er noen som har en link til en side (norsk, helst), der det står om dette.

Har prøvd meg på join up før, men da rundpaddocken ikke strekker til, er det ikke vits i å prøve det før jeg finner materiale til å lage min egen lille runde paddock. Jeg er ganske interessert og bygger mye på NHS når jeg er i nærheten av hester, og det er ikke bare for moro jeg driver med det.

Takk på forhånd!

Mari
01-01-2007, 14:00
De Syv Leker (http://www.angelfire.com/ct2/klikk/leker.html)

Jeg har ikke kommet gjennom alle lekene noen gang, men jeg har fått voldsom respons fra hesten allerede på de første lekene. Jeg bruker taugrime og langt leietau, på et inngjerdet område. Jeg har ikke rundpaddock.

Flashback
01-01-2007, 14:05
Så flott! Tusen takk.

Langt leietau og taugrime er ikke vanskelig å finne. Jeg tenkte jeg skulle prøve inne i ridehuset, for der blir vi vel ikke forstyrra av biler etc.

Mari
01-01-2007, 14:08
Du behøver ikke nødvendigvis langt leietau, men jeg brukte det fordi det var det eneste jeg hadde + at det var greit når jeg skulle ta på henne med avstand. Ta gjerne med en pisk e.l. til å berøre henne med også.

Flashback
01-01-2007, 14:12
Flottings! Tusen takk for rådene ^^,

Mari
01-01-2007, 14:14
Fortell hvordan det gikk da, ta gjerne bilder :-)

Flashback
01-01-2007, 14:16
Det skal jeg (:

Flashback
02-01-2007, 02:53
Kopierer av bloggen min;

Hlökk tok dette ganske godt, og var ganske flink til å følge mine instrukser, og hørte godt etter på meg når jeg snakket rolig til henne ved lek 1; Vennskapsleken, som går ut på å ta på hesten alle steder, for å finne ut om den stoler på deg. Ellers er det mye signal fra bakken-øvelser, blandt annet dette med vike for press, vike for signaler og så videre.

Hlökks oppfatning
Jeg kunne ihvertfall se at Hlökk var tilfreds med dette. Hun viket for press, signaler, kunne gå sidelengs om meg, rygge og gå frem, bare ved at jeg ga et signal om at SLIK ville jeg ha det. Flink hest! Det virker ihvertfall som hun stoler fullt på meg, og det blir jeg kjempeglad for.

Falo
05-01-2007, 15:32
Hei!
Så bra at du også driver med 7 games:)
Her er noen tips:

Bruk good tid, ikke forhast deg:)

Gjerne skriv ned responsen, slik du har gjort i bloggen din:)

husk å være oppmerksom på hesten når du steller den og sånn også, da ser du hva du må øve på, og hva du har oppnådd:)

LYKKE TIL! det er kjempe gøy:) :thumpsup:

JanneogTanha
03-08-2010, 19:02
da har jeg startet med 7-games:-) har vel igrunnen altid drevet med det,men aldri tenkt at det var "noe" før noen fortalte meg om 7-games:-p

utrolig artig å få så god respons av hesten/e. en lek flere burde prøve seg på:)

carambee
03-08-2010, 21:06
Vær litt obs. Har sett mange "lobotomerte" hester, uten gnist i øya, etter de har vært "utsatt" for dette.
Mange går det bra med og, kommer litt an på forståelse og hvor mye man går inn i det.
Vil ikke lage en svær diskusjon, men må bare si ifra.

JanneogTanha
03-08-2010, 23:04
takk for rår. men jeg er ingen fanatiker. vi gjør det vi syns er gøy å greit:)

Leia
13-08-2010, 00:33
Vær litt obs. Har sett mange "lobotomerte" hester, uten gnist i øya, etter de har vært "utsatt" for dette.
Mange går det bra med og, kommer litt an på forståelse og hvor mye man går inn i det.
Vil ikke lage en svær diskusjon, men må bare si ifra.

Det er greit å vite hva man driver med ja, men lobotomerte hester ser jeg hos de som driver "tradisjonelt" også, så får man en slik hest har man i utgangspunktet gjort noe veldig galt under trening uansett hva man driver med, tror jeg.