PDA

Se full versjon : podium eller specialized, hva er best?

Ajax
30-06-2010, 23:59
Og er det noen norsk forhandler for poduim?
Jeg så man kan få den fra Sverige, men det hadde jo vært enklere i norge da...

JanneogTanha
01-07-2010, 00:53
bittelitt dumt å spør på dette forumet,da ikke så mange kjenner til podium. men jeg liker svært godt begge typene. men siden jeg bruker selv ss. så syns jeg ss. nei,podium har ikke forhandler i norge. ikke som jeg har fått med meg:)

Bente & Etanec
01-07-2010, 02:23
Hehe, ja vi er ikke mange her inne som har sittet i begge de to salmerkene..
Selv har jeg bare ridd bittelitt i en Podium, men har planer om å reise til DK og prøve litt forskjellige Podiumsaler før jeg bestemmer meg for hva jeg vil ha til Macao.
Men foreløpig elsker jeg kun SS. Den sitter jeg godt fast i, da den har et dypt sete og store gode kneputer.
Men selvsagt,- setet bestemmer du selv hva du vil ha av type, og kneputene kan du kjøpe store eller små av - og justere dem hvor du vil ha dem.
Så en bestemmer egentlig selv hvor fast en vil sitte i denn etype sal :)

Skal du shoppe distansesal, Ajax? :)
Jeg vil prøve litt mer forskjellige Podiumsaler før jeg bestemmer meg for hva merke jeg vil ha til neste sal hvertfall.
Der er jo forhandler i DK da, av Podium.

Ajax
02-07-2010, 00:24
Nei, det er klart, jeg burde sikkert ha skrevet inne på distanseforumet, men der er det jo aldri noen...
shoppe distansesal?... Jeg drømmer om å gjøre det i allefall, men forløpig har jeg ikke penger. Men salen til Leiv Vidar begynner å bli sliten, så han trenger en ny sal etterhvert, og da kan det like gjerne være en distansesal. Egentlig har jeg hatt noe bomfritt i hodet, men det er spennende med SS som kan justeres så utrolig bra. Jeg satt og tittet på den svenske utstyrssiden, som jeg nå ikke husker hva heter, og som selger podium, og ble fascinert av det at man kan velge farger, pluss at prisen ikke var direkte avskrekkende...
Rent erfaringsmessig ender jeg opp med en bomfri, siden det er billigst, jeg vet at man ikke skal tenke slik, men kjøpe det beste etc, ideelt sett, men det er ikke alltid verden fungerer slik.

Ferrari & Miriam
02-07-2010, 00:38
juhu, jeg har ridd en del i begge. Det er jo en smakssak, og den er somkjent delt... Først, når jeg red i den fra usa, syns jeg den var hard og rar.Passet meg liksom ikke. Men så fikk jeg tilbud om gratis salfra mr.Kaden. Joda, hvis jeg får den litt mer sånn og sånn i rompa :P Og det fikk jeg, og satt bedre med en gang. Satt godt i den og var komfortabel. Men, den passet ikke hesten helt (araber). Så jeg gikk tilbake til engelsk allrounden min.

Begynte å myse på podium, som jeg tidligere hadde sagt at jeg aaaldri skulle ha. Ingen kneputer eller noe som støtter opp. Dessuten så de så rare ut :rolleyes:
Likevel, fikk prøvd en,og den var i grunnen ganske nice. Og plutselig skulle jeg og podiumforhandler til samme stevne i dk, og jeg fikk prøve litt ulike bommer og saler der. Endte opp med podium, hvor jeg sitter uten kneputer og veldig "løst". Ble en tilvenningssak det og, og salen passer mye bedre til mr.Hest.

Satte meg i kaden-salen her om dagen, og satt så fast og det var ikke så kult lengre :p Så jeg foretrekker podiumen ;-)

Bente & Etanec
05-09-2012, 00:27
Podium passer til hester med noe svai rygg, rette rygger ligger ikke Podiumsalene godt på.
Hvor mye de kan justeres på er jeg noe usikker på, men de er langt fra like godt tilpassningsdyktige som SS salene. Men om de kan justeres på/hvor mye, kan Miriam og Janne svare deg bedre på.

AaronOx
21-09-2012, 02:32
jeg kan si, kommer aldri til å handle Podium igjen. Jeg vil si de passer bedre til varmblodstraver type rygger enn araber rygger.