PDA

Se full versjon : Sette hest i trening i utlandet

trineck
04-06-2010, 12:03
Hva slags regler gjelder dersom man setter hest ut av landet i trening, for s ta den inn igjen i Norge?

BenteB
04-06-2010, 12:07
Mye de samme reglene som her: http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=70042

Forskjellen er at dersom du sender hesten til trener er du helt garantert å måtte betale mva av alle kostnadene du måtte ha på hesten mens den er i utlandet, siden dette vil vurderes som en verdiøkning.

Lopke
04-06-2010, 12:11
Men da skal man ha den utenlandske momsen retur også. Er det snakk om DK er momsen lik så da blir det samme.
Spør du meg hadde jeg ikke opplyst om dette for å spare masse papirarbeid.
Men reglene vil være det samme som om du tok den med til utlandet midlertidig til stevne f.eks.

trineck
04-06-2010, 13:33
Regner med at profesjonelle trenere med business av hest i trening også tar mva, og dermed at man får den refundert i så fall. Eller som Lopke sier, spare seg det papirarbeidet er jo da en tanke :)

Verdiøkning på hesten, hvordan beregne det i så fall? Vil si det er meget begrenset hva slags verdiøkning en hest som vil være 16 innen den i så fall skal tilbake til Norge vil få.. Vet ikke hva han ER verdt heller, for den del.

Dressur_dressur
10-06-2010, 10:30
Jeg tok hesten min ut på carnet. Gjelder i ett år,etter det må vel hesten tilbake til Norge før den evt kan få nytt carnet?