PDA

Se full versjon : Registrere hesten hos dnt!

Asa Garsy
23-12-2006, 12:32
Har nå eid Garsy i 6 år, fik med papirene på henne, gult travsetvifikat som oppdretter har undertegnet, men hun jeg kjøpte garsy fra hadde ikke satt Garsy på seg, så dette et pappirene fra når hun var liten.

Er ikke sikkert at oppdretterene lever enda, funnet navnet til den ene damen på gule sider, men sendt meld (vil ikke forstyrre i julestriden) men tror det er den rette, å om dom er døde kan jeg sende inn navn med deres underskrift da ettersom det er det som står på kortet?

Hvordan gjør jeg dette? Hun er jo registrert der fra før, men vil skifte hanv på eier...

God jul folkens!

linki
26-12-2006, 02:28
Hvis oppdretter har skrevet under sertifikatet er det bare å sende inn det til DNT :smile: Så lenge de står som eier går det bra.

Asa Garsy
26-12-2006, 13:00
ok, men skrifta er meget utydelig da, er jo fra 1994 eller noe tror jeg vi fant ut.... Det er jo ike noe jeg kan gjøre da men.....

Birre
26-12-2006, 17:14
Var jeg deg ville jeg tatt en telefon til DNT. de er veldig hyggelige og hjelpsomme, og de kan svare deg på alt du måtte lure på. Det er i alle fall på høy tid at du får hesten registrert på deg etter så mange år. Er du riktig uheldig kan registrert eier kreve hesten tilbake, og du har ingen ting du skulle ha sagt.

Jeg hadde samme problemet når jeg fikk Vickie. Hun jeg fikk henne av var ikke registrert som eier på hesten, men forrige eier der igjen. Jeg fikk ike tak i neket jeg fikk hesten av, men klarte heldigvis å få tak i eier på papiret og fikk godsnakket henne til å føre hesten over på meg. Det er jeg henne evig takknemlig for!

Asa Garsy
26-12-2006, 21:12
Tror oppdretter er så gammel at dom enten er døde eller har glemt henne, ikke det at hun var noe bra avl ettersom disse satset på trav, har jo underskrifta mi samt oppdretter sin på salgs avtalen så.... Skal ringe dnt, har sendt mail men.... så blir ikke noe probl med det, har jo kontrakt og alt på henne... så har pappirene i orden.... Vært artig om hun sto på meg da