PDA

Se full versjon : Bøker/filmer

|lisa|
19-12-2006, 14:36
Har du en bok eller film om islandshest og islandshestridning som du vil anbefale andre å lese/se?

Jeg er alltid interessert i å lære mer og bøker og filmer kan være nyttig og gi små tips til treningen :-D

Måne
19-12-2006, 14:40
Rida islandshäst - Reynirs ridskola

Oversiktelig og fin. Fokuserer mye på bakkearbeid og kommunikasjon med hesten, og er lett å slå opp i. Tar for seg problemer som kan dukke opp i alle gangarter, og forklaringer på hvorfor det skjer, samt hvordan man kan løse det.

Finfin bok.

|lisa|
19-12-2006, 14:46
Ja, den har jeg. Bra bok, men synes til tider at det blir litt tungt siden det står på svensk. Men ellers liker jeg den :-D

Har også noen filmer, men jeg husker ikke navnet. *gullfiskhukommelse*

Frekja
19-12-2006, 19:35
Enig i at "rida islandshest" er en veldig bra bok!! Jeg har funnet en nettside jeg vil dele med dere jeg da - som jeg syns er ganske nyttig og lærerik.
Den er desverre på svensk denne også...
http://www.landsbergaislandshastar.se/

Linkene "gangartsskolen" og "ridteknik" er informative og fine, og linken "uppgifter" er bilder av forskjellige hester der du skal bestemme gangart og om den er feks. ren/pass/travaktig.
Ikke sikkert andre liker siden like godt som jeg .... men det er verdt å ta en titt..

:-D

|lisa|
19-12-2006, 20:18
Der har jeg faktisk vært og :lol: Synes også det er bra. Har ikke hatt tid til å kikke så grundig ennå da, men nå er det jo juleferie snart og :dusk:

Shadowfax
19-12-2006, 22:15
De filmene til Eyjolfur, A Hestbaki er også ganske interessante ;-)

|lisa|
19-12-2006, 22:23
Eller kanskje vi skal anbefale filmen med Rune i??? :lol:

Shadowfax
19-12-2006, 22:27

Å, hjelpes. nei for all del! hehe...
*slemme mennesker som fikk meg til å lete etter den*

|lisa|
19-12-2006, 22:34
Å, hjelpes. nei for all del! hehe...
*slemme mennesker som fikk meg til å lete etter den*

Hehe ::P: Tja, må i grunn si den filmen var en skuffelse. Har sett bedre ja :lol: Stakkars Rune :roll:

Siljur
20-12-2006, 16:47

Hvem film???
Jeg har lett litt, og finner nesten ingen gode islandshestbøker eller filmer på norsk... Litt teit!
Forstår jo svensk da, men det kan bli litt tungt å lese til tider ja.....

GOD JUL :jul3:

Shadowfax
20-12-2006, 23:05
Den heter Klar Ferdig Tølt og tja.. Man kan jo se den selv om den ikke er av de beste..

Kurre
21-12-2006, 13:35
Benni sine.
Träning og Temming.
De er...koselige! Og det er kjekke ting å plukke med seg der.

En artig en jeg så var Walter Feldtmans 10 veier til bedre tølt.
Eneste var at den var på tysk,så jeg skjønte omtrent...ikke noe,men moro var det lell.

Særlig delen om saltilpassing. Kunne hett: Hvordan konstruere en sal der man har plass til hele familien og en halv skoleklasse forrann deg!