PDA

Se full versjon : Vil du være med og støtte?

Bente & Etanec
17-12-2006, 09:14
Som kanskje flere av dere vet så tapte Ole Johansen rettsaken mot politiet, men han trenger likevel litt hjelp fra dem som kan tenke seg og hjelpe. Dette gjør han ikke bare for seg selv men også for mange andre som er - eller kommer - i liknende situasjoner.
Om du vil lese mer om dette, eller hjelpe så kan du klikke deg inn på denne (http://www.equs.no/forum/viewtopic.php?t=578) linken.
På Equs (http://equs.no/) står der mer, om du vil ha litt lesestoff :-D

Gjest-
17-12-2006, 15:09
Uff da. Har fulgt med litt på den saken der, synd at det skulle gå slik :\

Therese
17-12-2006, 17:22
Hva er det snakk om?

MariaR
17-12-2006, 17:53
Hva er det snakk om?

Lurer jeg også litt på.. Er det slik at de skal nekte oss å ri på offentlige veier?! :eek:

|lisa|
19-12-2006, 12:10
Synes det er helt forferdelig, de hurtigkjører jo ikke på veien... :roll:

Ragnhild
19-12-2006, 14:04
Hva er det snakk om?

Kort fortalt er det en travtrener som har blitt nekta å kjøre hestene sine på offentlig vei.

Asa Garsy
23-12-2006, 11:28
Hva vil dette si? at jeg ikke kan ri på vegen da? hmm... fy f ,nei norge er et molbo land, drittstorting ass.... Hva skal skje med oss nå da? jeg som hadde gledet meg for nå kunne jeg ta masse timer på ridesenteret er bare 30 min skritteur på offentlig vei med 60 sone da seff... eller vanlig grus vei, den er vel privat som folka oppi her steller og eier....

Har desverre ikke muliget til å sende peger ettersom jeg ikke har noe å rutte med selv heller, men kunne man sende brev, underskrifts kampanje på nett? kan la mamma som er flittig medlem i dyrebeskyttelsen ha en underskrifs kampanje (lillehammer) Er vel liten vits men...

Hva kan vi gjøre da? vil ha det som det er nå jeg,er det ikke det som er herlig å ha hest da? kan gå turer på vegen, skog osv... Nei fadern heller

Andrea & Bajas
23-12-2006, 11:41
Jeg forstår virkelig ikke problemet.
Om rytterne, som rir/kjører på vegene forholder seg til trafikkreglene og fjerner hestebæsjen, kan dette umulig forbys.
Hjelpe meg. Nå er jeg glad for at jeg bor lagt ut i huttiheita i ei bygd.
:neutral:

RenateSJ
23-12-2006, 11:46
Signerer gjerne og sender et sånt brev jeg!
Men sjønte ikke helt.. Skulle man sende mail sjøl, eller skulle de sende en fellesmail?
Oppi nord har vi ikke mye sjanse til å drive med ridning om ikke vi kan ri iallefall et lite stykke langs offentlig vei.

Ragnhild
23-12-2006, 11:51
Om rytterne, som rir/kjører på vegene forholder seg til trafikkreglene og fjerner hestebæsjen, kan dette umulig forbys.

Det er akkurat det som har skjedd..!

RenateSJ
24-12-2006, 11:02
Bente! Sjønte ikke helt hva han mente at vi skulle gjøre!
Har du sendt mail fra deg selv eller signert noe sted?

KatrineB
26-12-2006, 03:04
Jeg vil også være med å støtte, men forstår ikke helt hvordan?
Er det noe som irriterer meg, er det mennsker som nekter hester på veien. Bente, jeg har alltid lurt på, opp Rossland, er det lovlig å sette opp port sånn? Så vidt jeg har hørt er det Sokndal kommunes vei, og en mann har bare satt opp porter der sånn uten videre?

Uansett, ole og Liv er så kjekke folk og gode med dyr. de har flyttet til en plass som skal være mere egnet til hestehold osv, så skjer dette. Helt hull i hodet. Men det har jo litt å si om Egersund syns jeg også og Mong.
Hestefolk i Egrs ble jo nektet å bruke sykkelstien, og en hest blei påkjørt, men alikevell var det ulovlig. Derfor er jeg glad i Lyngdal, der sier ingen noe om at hestene er på sykkelstien.

smulemor
26-12-2006, 03:48
er det mulig å være så hakke skværr idiotisk :shock:

jepp, utesteng muligheten for hest på offentlig vei, se hestemiljøet forsvinne i norge og se tusenvis av ungdommer finne seg noe annet å gjøre på fritiden... og se alkohol og narkotikamisbruk stige :roll:

(et mulig scenario)

sånn, reklamert litt på bloggen og jeg...

http://www.vgb.no/8373/perma/142543/

RenateSJ
26-12-2006, 08:33
Er det ingen som kan fortelle meg hva det var ønskelig at man skulle gjøre?
Kopiere hans brev og sende selv? Lage et eget?

Bente & Etanec
26-12-2006, 10:53
Bente! Sjønte ikke helt hva han mente at vi skulle gjøre!
Har du sendt mail fra deg selv eller signert noe sted?

Beklager så ikke at der var svar på denne tråden før nå... :???:
Men det som du gjør er og signere brevet og sende det til de ministrene som der er linket mail til. (Altså kopier brevet men ikke dems underskrift, der setter du inn din underskrift og sender til de mailene)
Jeg var også usikker på hva jeg skulle gjøre og sendte derfor brev til Ole der han forklarte meg dette.

Asa Garsy - Du skal ikke sende noen penger, det er kun og signere brvet og sende det til de ministrene der er vedlagt mailer til.

Bente & Etanec
26-12-2006, 10:58
Jeg vil også være med å støtte, men forstår ikke helt hvordan?
Er det noe som irriterer meg, er det mennsker som nekter hester på veien. Bente, jeg har alltid lurt på, opp Rossland, er det lovlig å sette opp port sånn? Så vidt jeg har hørt er det Sokndal kommunes vei, og en mann har bare satt opp porter der sånn uten videre?

Ja grunneierne har dessverre bestemt at der skal opp port der og i andre enden av veien... Kommunen eier bare opp til bakketoppen inne ved Lindland...
Jeg fant jo ut jeg kunne klatre lit oppover i lia der og komme meg over med Etanec, for det er jo en perfkt treningsbakke jo! Men så ble det satt opp gjærde på begge sider en stund senere.. Så det er tydeligt at vi ikke er ønsket der..
Virkeligt dårligt gjordt! Vet de slipper sauer der, men om det skulle være grunnen til gjærder kunne de jo godt ha lagt ned en fe-rist i bakken istedenfor grind med hengelås :???: