PDA

Se full versjon : Kanefart!

Synne
15-12-2006, 21:18
---

Silje og Tindra
16-12-2006, 00:08
Har ikke kjørt kanefart selv, men har vært med kanefartfølge på hesteryggen, dvs. ridd bak. Jeg er ikke helt trygg på kjøring (være seg kjøre selv eller sitte på), så jeg foretrekker å holde meg på ryggen.

Tone
16-12-2006, 00:38
Jeg har kjørt kanefart som kusk for maaaaange år siden :mrgreen:

Mari
16-12-2006, 12:22
Jepp!! Skal kjøre igjen en dag om snøen blir liggende, skal ta bilder :)

Therese
16-12-2006, 20:03
Har ikke kjørt selv med masse unger og sånn som er "vanlig" kanefart her. Men blir nok å ta sledeturer når snøen legger seg på hovedveien også :smile:

Mari
18-12-2006, 09:15
Jepp!! Skal kjøre igjen en dag om snøen blir liggende, skal ta bilder :)

Ja! Ta masse bilder! Skal du kjøre med hesten på avataren din?

Vi fikk kjørt en liten tur i helga, men gelmte bildene :oops: Nei, kjørte ikke med hesten på avateren nei.

SOL P.R.E.
14-01-2007, 21:27
Der jeg bor er det tradisjon med kanefart kl. 18.00 på nyttårsaften. Alle som har hest og slede møter opp utenfor velhuset, og der venter det store og små som setter seg der det er plass. Så blir det kjørt en fast runde. Det er så flott å se en lang rekke med ekvipasjer, med bjeller og fakler og mange folk! Før var vi med hvert eneste år, men i det siste har vi ikke hatt hest til det. Jeg håper å få brukt Fanten til kanefart, må bare få kjørt han inn først :-D

Natalie_s
30-01-2007, 14:40
Ja, mens jeg bodde hjemme kjørte vi (rideklubben) kanefart hver lille-julaften, nå er det ingen kjørehester igjen i den stallen, så kan vel ikke kalles kanefart lenger.

http://www.hestemarked.no/vip/233/Holterslede1.jpg
http://www.hestemarked.no/vip/233/Holterslede2.jpg

Må se å få sleden min oppover til Trondheim snart, savner sledeturer med dombjeller :smile:

Liv&Lilja
30-01-2007, 15:09
Har det ja!! Men det begynner å bli en del år siden...Men det var en tradisjon i rideklubben..men det har vel blitt litt bortgjemt opp gjennom åra... men det er veldig moro!!!

Sigrid
30-01-2007, 15:43
Har ikke gjort det nei, men har veldig lyst ;-) Vinella er jo glad i å kjøre, og hun kan det, så det er vel en mulighet.. Var meningen Christina skulle kjøre henne på juleshowet, og at jeg skulle få prøve litt etterpå, men hun fikk ikke tak i vogn. :/

KaraZ
07-04-2007, 11:16
Jeg kjører mye kjøreoppdrag hele vinteren. Det er veldig artig. Og koselig, ikke minst. Jeg har en borket dølavallak på 5 år som er en helt fantastisk kjørehest. Han fungerer helt perfekt i kjøreoppdrag. Også i tillegg går han bra dressur. Han går LB, og jeg har såvidt begynt med øvelser til LA nå. Det er morro med en hest som fungerer så bra i så mye!