PDA

Se full versjon : Jeg vil lære mer (praksis) i NHS

Flashback
15-12-2006, 15:37
Jeg vil gjerne sette meg litt mer inn i NHS, gjerne begynne å utføre det på Hlökk (bl.a.), men hvor kan jeg få kurs? Hvor kan man få praksis natural horsemanship. Har lenge lurt på hvor jeg skal starte, føler ikke jeg får noe ut av å lese ei NHS-bok, fordi det er umulig for meg å vite hvordan det er i praksis i forhold til teoretisk. Har også veldig lyst til å lære mer om hestens natur osv, hvordan skal jeg gå frem?

Frida&Jameel
15-12-2006, 15:42
Hm.... Ingen som du kjenner som kan lære deg noe? Ingen klubb i nærheten som arrangerer kurs med invitert instruktør som alle kan være med på? Hva med å kontakte en westernklubb i nærheten? De har ofte sånne type kurs vet jeg. Ofte er det også sånn at de leier inn en trener, og så kan du velge om du vil ri eller bare holde på med bakkearbeid :smile:

Flashback
15-12-2006, 15:55
Hmm.. Lite med klubber i Stavangerområdet. Kun Sola (Nå Horze Rideskole) og Rogaland Rideklubb, men sistnevnte setter jeg aldri min fot på igjen. Dessuten tror jeg ikke det er noen der som holder kurs i NHS. Har ikke hørt noe om Westernklubber her i området, men så er jeg ikke i noe NHS-miljø eller kjenner noen i slikt miljø.

Frida&Jameel
15-12-2006, 16:25
Hmm.... Det er helt sikkert noen klubber i nærheten, feks i Hedmark så er det Hedmark Western Riders, finnes sikkert noe liknende hos deg ;-)

Vet ikke helt hvordan du kan få tak i de, kan høre med venninna mi, hun er leder i en sånn klubb :smile:

Flott at du vil lære om dette spennende emnet :smile: Og så må du husket at horsemanship er noe du gjør hele tiden, det er alt du gjør med hesten din, og ikke bare noen øvelser ;-)

Skal se om jeg finner ut noe for deg ;-)

Gjest-
15-12-2006, 16:35
Nå vet jeg ikke hvor mye du vil gjøre ut av det, men ta en titt på www.parelli.com. Har selv begynt med Parelli programmet, syns det passer meg veldig fint iom at jeg ikke kan gå på kurs enda pga språket. Her går du igjennom både teoretisk og "praksis" ved hjelp av å se på DVD'er. :)

Flashback
15-12-2006, 16:50
Har en DVD hjemme med Monty Robert's hest Shy Boy. Der er det jo litt treningsmetoder, men man får ikke lært seg noe spesielt.

Tusen takk, Frida, setter stor pris på det (:

Pirellisystemet virker veldig bra, Lene, takk (:

Frida&Jameel
15-12-2006, 16:51
:-D

Frida&Jameel
15-12-2006, 16:59
Ta-daa! :-D

http://www.rogalandwestern.org/

Flashback
15-12-2006, 17:11
Tusen takk (: Har sendt mail om kurs og NHS nå ^^,

Frida&Jameel
15-12-2006, 17:13
Så flott ;-) Venninna mi er faktisk midlertidig leder i den landsdekkende klubben nå, hehe ;-) Hun som skaffet meg linken ;-)

Flashback
15-12-2006, 17:22
Så flott :D

Sofie & Suzett
15-12-2006, 18:37
Hva med å se de andre filmene av Monty Roberts? Jeg har sett alle, og synes de er bra! Når du har lest bøkene hans synes jeg det var bra å se filmene hans også!

batta
15-12-2006, 23:28
Ta-daa! :-D

http://www.rogalandwestern.org/

Japp, de er aktive og. Holder kurs, vet jeg. Vet ikke hvordan det er med NH-kurs, men en eller annen westernklubb (regner med det er denne) låner ridehallen hos oss (Riska/Hommersåk) med jevne mellomrom for å ha kurs, da i ridning, tror jeg, men mye mulig de har andre kurs andre steder.

Frida&Jameel
15-12-2006, 23:30
En kan få bakketrening selv om det er "ridekurs" også, ihvertfall når bare en og en eller et par stykker trenes om gangen. Dette er jo fordi at man ikke bør trene på noe man ikke er klar over, og bakketreningen bør sitte før man setter seg opp i salen. Så om det er ridekurs går det an å høre om det er muligheter for bakketrening også ;-)

Mari
16-12-2006, 12:03
Har lyst til å dra på kurs med Ellen Ofstad jeg.

Jeg er så heldig at jeg har ei NH dame ikke langt unna som gir meg gratis-timer! :)

Frida&Jameel
16-12-2006, 12:48

Jeg er så heldig at jeg har ei NH dame ikke langt unna som gir meg gratis-timer! :)

Lucky you ;-)

Flashback
19-12-2006, 11:43

Mari.. Rei opp en seng, jeg kommer!