PDA

Se full versjon : Stille 2 års SWB vallak på unghestskue, Bryne 2010??

Athea
11-04-2010, 09:12
Noen som vet om det er mulig å stille 2 års SWB vallak på unghestskue på Bryne 29 mai 2010?? Har prøvd å finne opplysninger på Norsk Hestesenter (som er arrangør) sine sider, uten hell..

Bitten&Betty
11-04-2010, 15:35
Jeg tror kanskje det er mulig, men er ikke sikker. Du kan jo bare melde den på og se om du får komme eller ikke :)

Athea
11-04-2010, 19:10
Ja, jeg har meldt han på.. Problemet er at du kun kan velge "hingst" eller "hoppe". Men skrev i kommentarfeltet at han var kastrert. Hvis ikke, vet du om NV skal ha utstilling på Vestlandet i år?? Pleier somregel å være åpent/egne klasser for vallaker der.. Usikker på om det kun gjelder eldre hester (4 år)??

Ingvild
11-04-2010, 19:12
Unghestskue er berre for hopper og hingstar. Vallakklassa er for 4- og 5-åringar (i alle fall i følge NHS sitt reglement, veit ikkje korleis det er for dei som har raser med eige reglement).

Athea
11-04-2010, 19:22
Ja, det var det jeg var redd for.. Kanskje det er mulig å stille han sammen med hingstene, og få en uoffisiell bedømning?

Ingvild
11-04-2010, 19:30
Eg var på ei utstilling i fjor der dei bedømte ein toårsvalakk i klassa for toårshingstar. Denne var vel hingst då han var påmeldt, og resultatet står faktisk ført i stamboka.. Men dette meiner no eg er feil - ein valakk skal ikkje dømmast som hingst enkelt og greit.

Eg trur det vil vere lettare for deg å anten vente til hesten kan stille i valakklassa, eller finne ei uoffisiell utstilling. Du kan jo også ta kontakt med NV og høyre om dei har ei passande klasse for din hest på sine utstillingar.

Bitten&Betty
11-04-2010, 20:23
Syns du bare skal ta å ringe hun som er ansvarlig for utstillingen og høre. Så slipper du gå rundt å lure ;)

Athea
11-04-2010, 21:10
Jeg ønsker ganske enkelt bare en bedømmelse av hesten for egen interesse. Har ikke behov for å få det stambokført eller "måle" det opp mot andre hingster. Har fått inntrykk av at NV utstilling i vår region er litt dårlig organisert? Finner ingen info på NV sine sider om utstillinger på Vestlandet i år..

Linda
12-04-2010, 16:01
Unghestskue er berre for hopper og hingstar. Vallakklassa er for 4- og 5-åringar (i alle fall i følge NHS sitt reglement, veit ikkje korleis det er for dei som har raser med eige reglement).

Jeg hadde lyst til å melde på 2-års vallaken min på utstillingen på Jarlsberg 29.mai, men det var jo ikke mulig å krysse av for at han var vallak, på den elektroniske påmeldingen.
Derfor sendte jeg mail til NHS og spurte hva jeg skulle gjøre, fikk da til svar at jeg skulle skrive i kommentarfeltet at han er vallak.
Skreiv i mailen at han er 2 år, men hun skreiv ikke at han ikke kunne stilles der..
Det er en offisiell utstilling, hoppe og unghestutstilling.