PDA

Se full versjon : et lite dilemma... jeg er i tenkeboksen

smulemor
14-12-2006, 03:36
kanskje... muligens så har jeg en mulighet for å låne en hest et par måneder, stallplass er fikset (1500 i mnd, alt inkludert... hi hi) og smed fikses (900 kroner... grøss, når ble det egentlig så dyrt ? husker priser på rundt 400 jeg ?).

men... hesten det er snakk om er ei eldre avlshoppe som ikke har vært brukt de siste årene såvidt jeg vet og bruken fra min side er ren kos.... rusleturer den første tiden for å sjekke ut formen og etterhvert et par koseturer med lett vogn i uken, ikke ridning.

men jeg er litt usikker... har jo denne kranglehofta (ergo, ingen ridning) så frøkna vil ikke bli brukt daglig men vil den bruken jeg beskriver her gå fint tro ? dette er jo en fin mulighet for meg å sjekke ut om kroppen vil tåle å ha hest men er det fair mot hesten ?
vil såklart pusse og gnukke og dille og dalle som jeg alltid gjør daglig :oops:

hun vil gå ute fra mellom 7-9 på morgenen og inn samme tid på kvelden... minimum 12 timer ute... masse høy tilgjengelig og hestekompiser så jeg tror ikke hun vil kjede seg.

saken er at dette er "godjenta" mi fra flere år tilbake og jeg savner gampen... men høres bruken grei ut ? og hva sier dere ?
hvis hesten er i form til det, skal jeg gjøre et forsøk ?

Gjest-
14-12-2006, 03:41
Ja det ser jeg ikke noe galt i. Blir sikkert veldig koselig for både du og hesten, hun får fremdeles kose og "daffe", og du får en ganske ålreit og rolig start med hest igjen, samme får hesten :) Tror hun vil få det veldig fint, en som gir henne litt ekstra oppmerksomhet (nå vet jeg ikke hvordan hun har det nå, vet bare at avlshopper gjerne bare trasker rundt og koser seg for seg selv ;))
Kan egentlig ikke se noe negativt i det hele tatt i å gjøre dette, go for it :)

RenateSJ
14-12-2006, 03:41
Hvor gammel hest?
Hva er hun vant til å bli brukt til nå da?

Kanskje du kunne fått noen til å ri litt mer "krevende" en dag eller to i uken hvis det ser ut som hesten trenger det?

Jeg tviler nå egentlig på at de fleste hester vil lide noen nød hvis de brukes lite. Så lenge de har mulighet til mye utegang...

smulemor
14-12-2006, 03:44
Hvor gammel hest?
Hva er hun vant til å bli brukt til nå da?

Kanskje du kunne fått noen til å ri litt mer "krevende" en dag eller to i uken hvis det ser ut som hesten trenger det?

Jeg tviler nå egentlig på at de fleste hester vil lide noen nød hvis de brukes lite. Så lenge de har mulighet til mye utegang...

frøkna blir 20 år til neste år og nå er hun bare vant til å gå på utedrift i flokk uten bruk i det hele tatt,
fikk et føll i sommer.

hun har vel ikke blitt brukt de siste årene i det hele tatt såvidt jeg har forstått.

det som er litt morsomt er at dette er moren til One Eyed Girl som Harneshaug har ;-)

Flashback
14-12-2006, 09:28
20 år er ikke gammalt! Det er bare å gripe fatt i det (; Høres kjempekjekt ut!

Kurre
14-12-2006, 10:34
Skjønner ikke hvorfor ikke dette skulle være aldeles fenomenalt!

Klem på du! Og kos deg med madammen.

stine
14-12-2006, 14:57
kjør på! klart det er fair for hoppa, litt bruk er jo bedre for henne enn ingenting og hun vil jo få masse oppmerksomhet!

Harneshaug
14-12-2006, 15:35
ER DET????? Så artig!! Spamme bilder, masse... :lol:
Vet du, jeg syntes det hørtes aldeles deilig ut jeg. Med så mye utegang, stell og kos, blir det en lekker "pensjonisttilværelse" Garantert!
Slett ikke alle som er så heldige på sine eldre dager, kjør på!

Og husk bilder!!! Så gøy!

smulemor
14-12-2006, 19:12
he he, ingenting er bestemt enda da.... skal ned og hilse på frøkna til helgen, regne litt på saken og sjekke om jeg får lånt vogn og sele... det er det som er ståa.

Harneshaug, skal knipse litt til helgen og legge inn her jeg ;)

Mari
14-12-2006, 19:49
Go for it (;

Bente & Etanec
14-12-2006, 20:03
Om alle forhold lå til rette, altså det du skriver om stallplass, mat, vogn og sele + + +, så hadde jeg ikke nølt en gang! :-D
Det høres helt fantastisk ut for henne og få en slik tilværelse hos deg på sine gamle dager.

smulemor
14-12-2006, 20:14
det er i utgangspunktet bare snakk om noen måneder, det virker som om flere her tror at dette er for flere år ?

stallplass og smed + evnt transport er fikset, problemet er om jeg får lånt vogn og sele for det er ikke akkurat ting jeg har prioritert å kjøpe selv 8-)

Bente & Etanec
14-12-2006, 20:23
det er i utgangspunktet bare snakk om noen måneder, det virker som om flere her tror at dette er for flere år ?

He he, ja det er jo lov og leve i håpet om at det blir slik :lol:

smulemor
14-12-2006, 20:26
he he he, joa :lol:

jeg skal nok ha meg hest etterhvert når penger og jobbsituasjon tilsier det så for meg så kan jo dette være en gylden mulighet til å finne ut om helsa holder :)

Bente & Etanec
14-12-2006, 20:31
Og det krysser jeg fingrene haardt for :-D
Og tenk så morsomt at dere to får muligheten til og bli gjenforent da? Herligt, spør du meg!!

Har selv en gammel herremann på 24 år nå, og vet hvor fantastisk det er med vogn og turer med "pensjonisten". En verdifull tid som jeg er glad jeg har fått muligheten til og oppleve.
Jeg håper du får ordnet med vogn og sele, slik at dere får disse månedene sammen :-D

Og vi håper jo på noen bilder av dere da?

smulemor
14-12-2006, 20:53
ja jeg har jo lovt Harneshaug noen så :)

skal ned på lørdag og knipse litt så bilder kommer det uansett, blir spennende å se hvordan hun ser ut :D

smulemor
17-12-2006, 01:03
fikk dessverre ikke vært ute og tittet på frøkna i dag, skal ut i romjulen i stedet.

men Harneshaug... her er halvsøsteren til one eyed :)

http://i97.photobucket.com/albums/l239/smulemor/toryhode.jpg

http://i97.photobucket.com/albums/l239/smulemor/toryred.jpg

http://i97.photobucket.com/albums/l239/smulemor/tory.jpg