PDA

Se full versjon : sendte sal i oppkrav, men ingen henter den ut!

absinthe
13-12-2006, 21:42
må bare øse ut litt frustrasjon her nå!
for to uker siden sendte jeg en sal i oppkrav til ei som var veldig interressert i å kjøpe salen av meg! jeg fikk mange mailer av henne, og alt var sååå bra! måtte bare sende salen!
så jeg gikk jo, betalte frakta, og sendte den avgårde..
men nå har to uker gått, jeg har enda ikke sett noe til pengene eller at noen har løst ut pakka :evil:
sendt henne mailer, for å si at hun heller kunne sagt hun ikke ville ha den likevel, for istedet å la meg betale 200 kroner for en sal som hun ikke gidder hente ut!!
merker jeg blir så SINNA!
useriøse mennesker altså!
får ikke svar heller, vurderer å lete opp tlfnummeret hennes å ringe, det er ikke teit gjort det???
plagsomt! jeg trenger virkelig ny sal til den ene hesten min, og trenger dermed pengene, så er skikkelig bedritent å lure folk sånn!!

:evil:

Gjest-
13-12-2006, 21:43
Let opp nr, ring henne og spør hva som skjer. Folk som driver på sånn er så useriøse, skjønner helt klart du blir hissig!

stine
13-12-2006, 22:48
opplevde det samme selv i sommer!! de kom aldri å hentet den..utrolig irriterende. Sendte til og med mail og spurte om hun skulle ha den etter 2 uker. Joda det skulle hun. Men NEIDA :evil:

Santia Cheyenne
14-12-2006, 11:33
Det er derfor jeg ikke selger sal pr post. da kjører jeg heller salen til kjøper, da får de også prøvd salen med en gang. Pr dags dato har det også vært billigre for kjøper og betale bensinutgift enn porto.

Jeg hadde kommet til å ringt vedkommende og lurt på om hun vennligst kunne kommet seg til posten og hentet salen.

Bente & Etanec
14-12-2006, 11:54
Ja det her har jeg også opplevd.. Utrolig irriterendes!! Over 400.- rett i vasken...
Men nå som du får den tilbake, så kan du jo få byttet den inn på Skoies? Det er jo ganske nærme deg også :-D
Eller har du funnet en sal du vil ha en annen plass? Tror uansett at Skoies tar inn for og selge videre uansett om du kjøper ny sal hos ham eller ei.

anettex
14-12-2006, 12:18
Ja dette er desverre ikke uvanlig...
Opplevde det samme, bare at kjøper påstod at at hun aldri fikk noen pakkelapp.
Hadde ingen grunn til å ikke tro på dette, så eg kontaktet posten.
De ga meg pengene tilbake, så jeg sendte på nytt.
Men neida, hun henta ikke pakken denne gangen heller.
Så hun hadde nok fått pakkelapp første gang også.
Har forresten sett advarselsannonser mot vedkommende på HM...
Drit irriterende!

En ting man kan gjøre for å sikre seg, er at kjøper må forskuddsbetale porto og oppkrav.
Fikk dette tipset på HM tror jeg, ingen dårlig ide.
Så slipper man i hvertfall å tape masse penger, selv om det er ganske irriterende uansett.

stine
14-12-2006, 12:31
at de ikke har fått lappen er for tynn unnskyldning, for man trenger ikke den. Det holder med sporingsnummeret som man får når man sender pakka. Hun jeg sendte til sa det samme, så jeg sendte henne pakkenummeret på mail. men ingenting skjedde alikevel.

Kurre
14-12-2006, 14:06
Dessuten så sender posten ut påminnelse når du ikke har hentet pakken etter viss tid.

Nope,det måtte være nesten tynneste unnskyldning så langt...

Tone
14-12-2006, 15:43
Kan bare tenke meg at dette er surt :cry: Har heldigvis ikke opplevd det enda....

Og en annen ting som jeg syns er irrterende er at folk ikke kan svar på mailer de får når de søker etter utstyr de vil kjøpe! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sendt mail på utstyr som jeg skal selge og ikke fått svar :evil: Har også sendt med bilder....

Tar kort tid å si at man ikke er intressert...

absinthe
14-12-2006, 21:36
jeg er dessverre så pinglet og, så vet ikke om jeg tør ringe henne og konfrontere henne med det heller...
argh!
ikke noe svar på mail enda da gitt.... siste gang jeg sender noe i oppkrav, med mindre jeg får betalt for frakten først... kjipe penger å ut med :evil:

Mandarinhest
14-12-2006, 22:00
Få noen andre barske harde som kan ringe da!

Særiøst, slik skal du ikke finne deg i!

LinnMerethe
15-12-2006, 08:44
Ja det her har jeg også opplevd.. Utrolig irriterendes!! Over 400.- rett i vasken...
Men nå som du får den tilbake, så kan du jo få byttet den inn på Skoies? Det er jo ganske nærme deg også :-D
Eller har du funnet en sal du vil ha en annen plass? Tror uansett at Skoies tar inn for og selge videre uansett om du kjøper ny sal hos ham eller ei.

Gjør de det?
Jeg får ikke solgt dressursalen min :evil: og trenger ny sal.
Bytter man inn i en annen sal,eller får man penger?
(Sorry for at jeg kupper litt av tråden,håper det går greit ;-) )

Therese
15-12-2006, 09:30
De pleier i allefall å ha brukte saler inne :smile:

Vurderer også å høre om de vil ta inn min hvis den salen jeg skal prøve fra dem passer. Men så er de så gurimalla treg å svare på mail akkurat nå.

Bente & Etanec
15-12-2006, 09:40

Gjør de det?
Jeg får ikke solgt dressursalen min :evil: og trenger ny sal.
Bytter man inn i en annen sal,eller får man penger?
(Sorry for at jeg kupper litt av tråden,håper det går greit ;-) )

Ja de har tatt imot sal fra meg et par ganger. Men da har jeg kjøpt den nye hos dem da..
Men ta en tlf til dem og hør med dem, det er godt mulig du kan få solgt dem - eller få hjelp til og selge den hos dem uansett om du kjøper ny derfra eller ei :-D

Anne&gneistene
15-12-2006, 12:55
jeg er dessverre så pinglet og, så vet ikke om jeg tør ringe henne og konfrontere henne med det heller...
argh!
ikke noe svar på mail enda da gitt.... siste gang jeg sender noe i oppkrav, med mindre jeg får betalt for frakten først... kjipe penger å ut med :evil:

Den kommer vertfall i retur dersom den ikke er hentet innen 14 dager...