PDA

Se full versjon : Flicka

Gjest-
13-12-2006, 20:13
Noen som har sett denne filmen? Er den bra?

Shadowfax
13-12-2006, 20:36
Aldri hørt om.. hva handler den om?

Gjest-
13-12-2006, 20:39
http://www.flickamovie.com/

er en hestefilm. Kom på kino i år...

Shadowfax
13-12-2006, 21:15
Aha... kanskje man må se den da ;-)

Wilisia
13-12-2006, 21:45
Kom ikke innpå linken, men kult med hestefilm :-D

RenateSJ
13-12-2006, 22:34
Er vel av romanen My friend Flicka? Som jeg aldri har lest, men har nå hørt navnet....
Sikkert koselig film :)

Marte+Quicky
14-12-2006, 23:55
Bøkene er vanvittig bra! Anbefaler virkelig å lese de ;-) Hans venn Flicka, Flickas sønn og Grønne Gressganger heter de. Oo, jeg må få sett den filmen! :-D

Gjest-
27-01-2007, 14:29
Så filmen igår, og syns den var tam. 1 1/2 time hvor historien bare fløy avgårde.... jaja...

Marte+Quicky
28-01-2007, 22:13
Men har den kommet til Norge ennå?

Gjest-
28-01-2007, 22:13
Det har ikke jeg anelse om ;-)

MariaR
02-02-2007, 19:56
Ååååh,den må jeg se!! Har lest alle bøkene flere ganger, og elsket de! :D *sjekke når de går på kino her*
Husker jeg håpet de ville komme på film første gangen jeg hadde lest bøkene :roll:

Marte+Quicky
02-02-2007, 22:46
Ååååh,den må jeg se!! Har lest alle bøkene flere ganger, og elsket de! :D *sjekke når de går på kino her*
Husker jeg håpet de ville komme på film første gangen jeg hadde lest bøkene :roll:

Samme her!! Elsker de bøkene!! Finni ut når de går på kino i norge?

MariaR
02-02-2007, 22:48
Går ikke enda iallefall, som jeg klarte å finne :/

Marte+Quicky
02-02-2007, 22:52
Du får si i fra om du finner det ut da, så kan jeg gjøre det samme ;-)

absinthe
16-02-2007, 23:56
jeg så filmen i kveld, synes den var bra :D Etter å ha sett trigger for et par dager siden, imponerte flicka stort i forhold iallefall!!
koselig film :)

Bobbibrown
17-02-2007, 19:22
Yey, den må jeg se!!
Venninna mi bestillte den på nettet, så når hun har fått den skal jeg nok tigge meg til å se den!:D

GranlyRigel
17-02-2007, 19:34
Har sett både Trigger og Flicka :D
Men Flicka var ti ganger bedre enn Trigger.. Etter mitt syn :)

hege?
17-02-2007, 19:57
ah! var det den het ja:P
så reklame for den når jeg var i Paris, men har ikke hørt om den i Norge...

MariaR
18-02-2007, 00:06
Meg vil se! :D Men har ikke sett noe reklamer for den?!

MariaR
18-02-2007, 00:07
Ikke går den på noen av kinoene her i Trondheim heller :(

Elenion
18-02-2007, 01:17
Jeg så den her om dagen. Den var helt ok:) Litt mye klisjere og litt "rar" handling noen steder (litt usammenhengende også kanskje?) men var grei underholding syns jeg. Litt trist innimellom og fin innimellom, og veldig fin hest da..

Bobbibrown
18-02-2007, 01:19
Synes Flicka høres dritbra ut!
Så er jo jeg en som sluuuuker hestefilmer også da , tihi :D

Lopke
18-02-2007, 01:19
den er kommet på dvd nå..

Lopke
18-02-2007, 01:21
det er den samme filmen hvor det dødde hester.. les annen tråd om dette..

Liv&Lilja
18-02-2007, 01:55
Har lest bøkene for lenge siden!! Var kjempebrae!!! Må nok se den ja...

Sabina & Pedro
18-02-2007, 04:01
Jeg også Lopke.. Står link på Hestemarked en plass på Mixen. Hest/hester døde ved laging av filmen...

Sabina & Pedro
18-02-2007, 04:01
Åja, det står gjerne også her en plass

absinthe
18-02-2007, 20:37
Har sett både Trigger og Flicka :D
Men Flicka var ti ganger bedre enn Trigger.. Etter mitt syn :)

totalt enig:D

Wiindy
03-03-2007, 11:28
Jeg leide den i går, eller mamma gjorde, for hun hadde lest bøkene når hun var liten, men hun syns filmen var anderledes enn bøkene? Jeg syns den var fiin jeg:D

Sussi
03-03-2007, 23:27
ikke SE denne filmen:

jeg gleder meg først da jeg hører at noen av mine favorittbøker fra barndommen skal bli film. Har skrevet om dette før men fant det like aktuelt nå.

3. mars, 18:59, lest 1 - adalynya 23

http://www.sharkonline.org/index.php?&page=0000000284

Men da jeg så denne linken, ble det vantro og sjokk i øynene mine.

La ikke dette bli glemt, skal nyte bøkene, ikke se filmen..

Det er bekreftet at hestene døde i ulykke, men Hollywood har en historie for å drepe hester i filmlaginger og dette bør ikke støttes ved å gi filmen oppslutning..

Jeg skal beholde barneminner fra bøkene, ikke ødlegge det med en film hvor hester led og døde.

Av en eller annen grunn blir man maktesløs...

De stakkars, umælende dyrene, drept for underholdning...

Det er meningsløst.

fra før av er det laget to filmer basert på trilogen av Mary o Hara,

Mandarinhest
11-03-2007, 11:15
Synes filmen var bra jeg! Trist av og til. Så måtte gråte en skvett.

michelle og kelly
11-03-2007, 12:16
yes den har meg å en venninne av meg sett :) hun mystet sin ponny som het flicka så når hun så denne filmen så måtte vi bare se den :)

å den er virkeli til å anbefale.. jeg begynte å grine av den. for den var så trist. men det var en utroli god film. den er vert å se.. det er ikke noe sløsing av penger eller noe. vet ikke om jeg skal si så mye om innholde i den men kan si litt:

det handler om en jente som skulle skrive en stil på skolen, men stilen kom aldri ned på papiret, den ble bare laget i hode hennes. så finner foreldrene dette ut å hun må skrive denne stilen i ferien.
de reiser til faren som bor på en heste rance. der de samler inn hester å temmer dem. så en dag hun her jenta er ute å rir så detter hun av å det kommer en fjell løve eller noe sånt å skal ta henne. å da er det en svart hest kommer fram å jelper henne. å får bort denne løven. (eller hva det er). å etter dette vil hun her jenten få inn hente denne hesten å få temet den.

faren sier nei, men hun har bestemt seg for at hun skal ha denne hesten. så en dag rir hun ut å skal få fanget denne hesten.
hun finner hesten å hun får fanget hesten, men så greier hun ikke å håle henne for hun er så sterk at hun myster henne. men til slytt får di henne inn på ranchen å faren er kjømpe sint.. men så nekter faren henne/ alle i å gå inn til hesten i utegaren.

men når alle har lagt seg så gå hun jenten ut å trøner hesten å hun gir henne navnet flicka. etter mange netter gjør hun dette. å til slytt greier hun å ri henne.
men en dag sjer det noe. å faren selger flicka til en mann.

men hun her jenta bestemmer seg for å være med i et vil hest løp ( som flicka skal være med i), der rir hun flicka. å hun rømmer med henne. men så sjer det en ulyke å flicka å hun her jenta skader seg.
å da tror alle at faren skal sjyte flicka, men så gjør han ikke det. så får hun behålde flicka..

dette var fort fortalt om filmen. så dere fikk en liten "smak" av den ;) hehe..
så den er vert å se alså.. må bare få si det.. :)

-michelle & kelly-:digger:

Anett&selina
11-03-2007, 21:51
har hatt en hest som het Flicka hun var også svart ,hun døde av forfangenhet i 2004 hun betydde så mye for meg var den første ponnien min:)var tungt å miste henne.Men uanz denne filmen minner meg mye om meg selv om meg og henne:)Anbefaler denne fimen på det sterkeste til alle sammen!:)

Marte+Quicky
12-03-2007, 21:57
Men det er jo ikke likt som i bøkene i det hele tatt da??

Karen
31-03-2007, 23:53
KAJA!!! blir du med på kino snart eller?:lol:
Maria også?
Kristine?

æsj å fi!!! se disse filmene:
http://www.sharkonline.org/rodeocrueltywildhorserace.mv
..nei.. forresten.. ikke gjør det! altså.. jeg anbefaler;IKKE se! men om du må..

Birre
01-04-2007, 21:00
Med tanke på hva som har foregått på settene med nyinnspillingen av denne filmen, kommer jeg ALDRI til å hverken se filmen eller lese boken. Dyreplageri av værste sort!

Boikott filmen, bli heller hjemme!

Marte+Quicky
02-04-2007, 11:39
Med tanke på hva som har foregått på settene med nyinnspillingen av denne filmen, kommer jeg ALDRI til å hverken se filmen eller lese boken. Dyreplageri av værste sort!

Boikott filmen, bli heller hjemme!

Skjønner at du ikke vil se filmen, men bøkene har jo ikke noe med dette å gjøre?

Birre
07-04-2007, 16:44
Skjønner at du ikke vil se filmen, men bøkene har jo ikke noe med dette å gjøre?

nei, det har du helt rett i. Men når jeg nå hverken har sett filmen(e) eller lest bøkene, så blir det faktisk til at man bare boikotter alt som har med historien å gjøre. Trist for forfatteren, men sånn er desverre verden...

Jeg synes det er trist at ikke flere er oppmerksomme på dette, men bare løper til kinoene og ser filmen. Når man atpåtil VET hva som har skjedd på filminnspillingen.

Elisabeth-Laura
16-03-2008, 00:43
Jeg har nå lest første bok av Flicka-serien! Kjempebra! Gleder meg til jeg få lest de to andre.

Ja! Boikott filmen og les heller bøkene!
Mye bedre enn de kjedelige "jente-blir-glad-i-hest, temmer-hesten, jenta-og-hesten-blir-venner" Lei av den historien!

Sussi
16-03-2008, 14:45
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=22061&highlight=Flicka