PDA

Se full versjon : Sko i løp

Lunah
29-03-2010, 20:41
Jeg sitter her å klør meg i hodet og lurer. Vinteren har ikke sluppet grepet om toten enda og 15 april nærmer seg styggfort. Hesten skal få nye sko snart, og vel tanken var at hun eventuelt skal gå første løpet med jernsko hvis hun kommer med/det blir løp første løpsdag. Men så var det denne snøen og isen da.. Derfor lurte jeg på hvilke sko jeg kunne sko med, tok en titt i reglemanget... Men jeg er fremdeles like dum!

For der står det:
Det er forbudt å bruke hestesko med grev eller lignende i tåen. I draktene tillates kun block heels. Kun Victory sko type "outer rim" tillates brukt som levert. Dersom aluminiumsko ikke anvendes, skal dette meddeles løpsarrangøren på løpsdagen.

Vil det dermed si at det er lov til å bruke broddsko med korte brodder eller ikke? Travkara mener jo at det må være lov siden det er lov på travere, men ikke vet jeg. Eller må jeg eventuelt skru ut broddene?
Hvordan gjør andre dette og hvilke sko bruker dere?

Opal
30-03-2010, 14:20
Jeg sitter her å klør meg i hodet og lurer. Vinteren har ikke sluppet grepet om toten enda og 15 april nærmer seg styggfort. Hesten skal få nye sko snart, og vel tanken var at hun eventuelt skal gå første løpet med jernsko hvis hun kommer med/det blir løp første løpsdag. Men så var det denne snøen og isen da.. Derfor lurte jeg på hvilke sko jeg kunne sko med, tok en titt i reglemanget... Men jeg er fremdeles like dum!

For der står det:
Det er forbudt å bruke hestesko med grev eller lignende i tåen. I draktene tillates kun block heels. Kun Victory sko type "outer rim" tillates brukt som levert. Dersom aluminiumsko ikke anvendes, skal dette meddeles løpsarrangøren på løpsdagen.

Vil det dermed si at det er lov til å bruke broddsko med korte brodder eller ikke? Travkara mener jo at det må være lov siden det er lov på travere, men ikke vet jeg. Eller må jeg eventuelt skru ut broddene?
Hvordan gjør andre dette og hvilke sko bruker dere?

Ihht reglementet er det ikke lov med broddsko. Det er vel heller ikke å anbefale... Mener det ligger en tråd her på forumet ang dette -

Iberica
30-03-2010, 15:26
Hvis det er for dårlig forhold på banen så avlyser de vel løpsdagen?

Lunah
30-03-2010, 16:33
Ja, de avlyser hvis det er for ille. Men problemet er ikke der inne uten brodder, men hjemme på toten er det fremdeles broddeføre. Snø, is og livsfarlig å bevege seg og laste uten brodder.

Men da er det bare å skru ut broddene når jeg kommer inn ;)

dorab01
04-04-2010, 20:42
føre på banen er fantastisk for tida så det blir nok ikke avlyst nei.

Intheflesh
06-04-2010, 23:21
foreslår at du sender en mail til jockeyklubben og forklarer problemstillingen - ville nok ikke startet med brodder nei. hva med å legge om etter siste jobben hjemme? så hun er meldt til første løpsdag - lykke til! skal følge med på nett-tv!!! :-)

Torhild
06-04-2010, 23:27
Men tar da bare 5 minutter å skru ut broddene, og så kan du jo skrue de inn igjen etter endt løp?