PDA

Se full versjon : DV på unghestutstilling?

Varg
24-03-2010, 17:07
Kan jeg ta med en danskfødt hest på unghestutstilling i norge?

Finner ingenting om dette i reglene, eneste jeg finner der er at dem må være registrert i et avelsforbund. Betyr det at jeg kan stille min som er registrert i dansk varmblod, eller gjelder det bare norske avelsorganisasjoner?

Ingvild
24-03-2010, 17:10
Har då sett andre utanlandske hestar vorte stilte på unghestskue, seinast i fjor. Så trur dette skal vere fullt mogleg.

Meinte det var slik at NV hadde eigne ustillingar som slike hestar måtte møte på, men ser no at der er meldt inn ei NV-hoppe til utstillinga vår. Med andre ord kan du sikkert stille den akkurat der du vil (det skal vere unghestskue på Nordmøre (Sunndal?) seinare i år).

Varg
24-03-2010, 17:21
Ok, hvis andre utenlanske hester har vært vist så kan jeg i allefall melde å se hva som skjer da. Var sunndal jeg tenkte på, alle de andre unghestene rundt her skal jo dit så hadde vært arti om vi kunne vært med og.

Vet dem stiller NV på sånne utstillinger så at han er ridehest spiller nok ikke noe rolle, annet enn at vi ikke kan forvente å få dommere som kan noe særlig om sånne hester da. Men NV holder utstilling i trøndelag i august så da drar vi nok dit også.

Ingvild
24-03-2010, 17:25
Det er ikkje verre enn å ta ein tlf til NHS og spørje :)

Ein har vel rett på "spesialdommar" om det er over eit visst antal av kvar rase, men der er eg litt usikker.

daim
24-03-2010, 17:31
Du kan stille i norge ja :-)
Daim er DV og stilt i norge. Men du må registrere hesten hos norsk varmblod først..
Ta en telefon til starum du :-)