PDA

Se full versjon : Meldte fjordhingster 2010!

MonaB
03-03-2010, 22:39
http://www.nhest.no/NHS/utstilling%202/Meldte%20hester%20utstilling/Meldte%20hingster%20Nordfjordeid%206.-8.mai%202010.pdf (http://www.nhest.no/NHS/utstilling%202/Meldte%20hester%20utstilling/Meldte%20hingster%20Nordfjordeid%206.-8.mai%202010.pdf)

Hingstene som skal inn til utvidet bruksprøve kommer til Eid 5 april og skal ris og kjøres av testpersonene frem til utstillingen i mai.
Er veldig spent på Nes Grim og Tord. Pokemann blir interessant, spent på hva dommerne sier.

MBK
03-03-2010, 22:50
Spent på eindel av dei eldre, slik som Kneist og Pokemann. Og spent på om det blir kvitesløffe, både mtp dei eldre og på Isak. Og elles heier eg på Kuling :D

Ingvild
03-03-2010, 23:17
Veldig kjekt med så mange eldre hingstar! Trur nok ikkje det er umogleg at det vert henta fram kvitesløyfe, korkje i klasse 1 eller 2 ;)

Veldig spent på nokre av treåringane også.. Dette vert moro :)

Thea og damene
04-03-2010, 11:49
Gleder meg :D Eid blir spennende!

StallNes
05-03-2010, 15:06
Gleder meg virkelig til å treffe Grim-gutten igjen, har ikkje hilst på go'gutten på snart 2år!!

Håper virkelig han blir kåret! Da er ett av mine mål oppnådd :D

Monica S
06-03-2010, 11:22
Håpar dei ikkje kjem til å kaste rundt seg med kvitesløyfene.

Wendy-J
06-03-2010, 13:57
Spent på Isidor jeg. Skal innom å hilse på han i slutten av mnd, evt prøve han også. Venninna mi som trener han skryter veldig hvertfall.

stallflua
06-03-2010, 14:26
Er spent på Svoras Isak!! Er jo tross alt go gutten det da ;) Ellers er jeg spent på hva de gjør med Pokeman. Personlig synes jeg han ikke er sterk nok i preg og eksteriør til å være avlshingst, men som konkurransehest er han suveren!! :)

StallNes
06-03-2010, 14:37
Er spent på Svoras Isak!! Er jo tross alt go gutten det da ;) Ellers er jeg spent på hva de gjør med Pokeman. Personlig synes jeg han ikke er sterk nok i preg og eksteriør til å være avlshingst, men som konkurransehest er han suveren!! :)

Pokemann er ein nydelig hingst synst eg, at han er ein sterkt konkuransedyktig kan vere ein fordel til videre avkom! :)

MonaB
06-03-2010, 16:15
Jeg synes Pokemann er fin, men han er ingen superflott fjording. Dog synes jeg nok man skal se litt mellom fingrene på preg når hesten har gode resultater å vise til.

wangii
06-03-2010, 16:33
Den eneste hingsten jeg kjenner til p[ denne listen, er Sofin. Og han er ihvertfall en utrolig flott fjordingshingst!

stallflua
07-03-2010, 07:26
Jeg synes Pokemann er fin, men han er ingen superflott fjording. Dog synes jeg nok man skal se litt mellom fingrene på preg når hesten har gode resultater å vise til.

Dette er eg uenig i. Her er mange flotte fjordhingstar med mykje betre hingstepreg og fjordhestpreg enn Pokemann som heilt sikkert kunna ha komt like godt opp i klassene som han med rette rytteren. Desverre er det ikke alle hingstehaldarar som utnyttar potensiale i hingsten fullt ut, noko som er synd. Men synes ikkje vi skal senke krava på preg fordi om hesten har vist gode bruksresultat. Korleis vil preget då verte med åra om vi skal velge bruksegenskapar overfor preg?

Løkki
07-03-2010, 08:35
Heilt enig med stallflua. Dersom ein skal kåre hest etter brukseigenskapar så er det jo trenaren som bør kårast, og ikkje hesten. Kva som helst slags hest kan gå like bra som Pokemann med ein like god rytter. Han har ikkje noko "ekstra" der, det er det treninga som har fått fram. Det finnast svært mange hestar, både kåra og ukåra med betydelig betre gang, preg og utstråling, som ville vist betre brukseigenskapar med like god rytter/trening. Det Pokemann har å vise til er det Liv Jorunn som har gjort ein kjempejobb med å få fram! Men eg er også veldig spent på kva dommarane seier om han..

stallflua
07-03-2010, 08:50
Heilt enig med stallflua. Dersom ein skal kåre hest etter brukseigenskapar så er det jo trenaren som bør kårast, og ikkje hesten. Kva som helst slags hest kan gå like bra som Pokemann med ein like god rytter. Han har ikkje noko "ekstra" der, det er det treninga som har fått fram. Det finnast svært mange hestar, både kåra og ukåra med betydelig betre gang, preg og utstråling, som ville vist betre brukseigenskapar med like god rytter/trening. Det Pokemann har å vise til er det Liv Jorunn som har gjort ein kjempejobb med å få fram! Men eg er også veldig spent på kva dommarane seier om han..

Pokemann har vell også vore stilt ein ( eller var det to?! ) gongar tidlegare uten å oppnå noko særlege karakterar

.N-00-2687 f. 2000 l.brunblakk h, 0.pr Nordfjordeid 2003 ():Liten hingst med svakt kjønnspreg. Kort, steil skulder, svak muskulatur i overlinjen, uharmonisk kryss. Spedlemmet med lite markerte ledd. Korrekte, men lite energiske bevegelser. Kjøreprøve: 37 poeng. 6,6,6,7,6,7,8,-,-,9 Mål:141 - 150 - 165 - 19 - 6,9
Eier: Liv Jorunn Nyhagen, VOLDA Oppdr: Leif Beite, SKODJE

Kvifor skal han då verte godkjent avlshingst fordi han no går MB når han tidlegare har knapt fått ein 7'ar av dommarane? Nei, Pokeman er ein kjempeflott representant for rasen vår på konkurransebana, hatten av for Liv Jorunn og det arbeidet ho legg ned i hesten med å utvikle han vidare, men han treng ikkje nødvendigvis å vere nokon god avlshingst fordi om ;)

Monica S
07-03-2010, 09:26
Syns ikkje ein skal sjå mellom fingrane sjølv om hesten er god konkuransemessig.
Vist ikkje hesten er sterk nok uten å måtte dra inn prestasjonar so har den ingenting i avlen å gjere, om den er en aldri så god brukshest.

Rikkerye
07-03-2010, 10:33
Altså, jeg er der at jeg kunne tenke meg å bedekke Luna dersom det ble tilgjengelig en avlshingst som gjorde det godt i konkurranse.
Om dere er så sikre på at hvilken som helst fjordhest kan gå MB slik som Pokemann, da lurer jeg veldig på hvorfor ikke folk begynner å trene opp hestene sine... Jeg mener at en fjording som går MB ER spesiell, den har noe ekstra, for det er ikke typisk at fjordinger seiler rundt i middelsklasser verken i dressur eller sprang. Der tror jeg heller ikke det bare er trenerne det er noe galt med. Det er 7 andre fjordinger enn min på stallen, og jeg tror ikke noe kunne fått noen av dem til å komme seg på middelsnivå. Jeg håper jo min kommer til å komme dit en dag, men det er heller ikke noe jeg tror kommer til å skje... Bare håper og trener:)
Har også sett en annen fantastisk vakker hingst som bare ser dødsgod ut i sporten, Romio tror jeg han het. Han er nok heller ikke kåret dessverre :(

Løkki
07-03-2010, 14:02
Altså, jeg er der at jeg kunne tenke meg å bedekke Luna dersom det ble tilgjengelig en avlshingst som gjorde det godt i konkurranse.
Om dere er så sikre på at hvilken som helst fjordhest kan gå MB slik som Pokemann, da lurer jeg veldig på hvorfor ikke folk begynner å trene opp hestene sine... Jeg mener at en fjording som går MB ER spesiell, den har noe ekstra, for det er ikke typisk at fjordinger seiler rundt i middelsklasser verken i dressur eller sprang. Der tror jeg heller ikke det bare er trenerne det er noe galt med. Det er 7 andre fjordinger enn min på stallen, og jeg tror ikke noe kunne fått noen av dem til å komme seg på middelsnivå. Jeg håper jo min kommer til å komme dit en dag, men det er heller ikke noe jeg tror kommer til å skje... Bare håper og trener:)
Har også sett en annen fantastisk vakker hingst som bare ser dødsgod ut i sporten, Romio tror jeg han het. Han er nok heller ikke kåret dessverre :(

Det er nok eine og aleine pga rytterane sin kapasitet/interesse. Svært mange byttar rase når dei vil opp i klassene. Det har ikkje noko med hestemateriellet å gjere. Pokemann fekk dårlege karakterar då han var stild i 2003, svært dårlige etter mitt skjønn. Mellom anna 6 poeng på rørsler. Etter mange år med svært god og regelmessig trening har han fått rørsler, det er utrulig kva dressurriding kan gjere med ein hest. Men at han er avlsmateriale er eg heilt ueinig i. Dersom føla hadde kome ut og vore startklar i middels så kanskje, eller dersom ein fekk ei Liv Jorunn på kjøpet ;)

At Romio ikkje er kåra/stilt er nok fordi han har ei diger stjerne i panna + kvit sokk. Han er etter mi meining ein svært flott hest med flott eksteriør og gode rørsler, som godt mogleg kunne vore kåra hadde det ikkje vore for sine kvite avtegn.

StallNes
07-03-2010, 14:12
Syntes å høre at grunnen til at Pokeman fikk så dårlig i 2003 var fordi Liv Jorunn ikkje var heilt forbredt på utstillinga pga studier.
(Syntes eg leste det i bloggen hennas)

At ho vil prøve igjen, meir forbredt og ha hesten i bedre trening kan jo vere eit pluss for kommande kåring? Har ikkje sett hesten live så skal ikkje uttale meg om bevegelser og slikt. Bare synest han er flott hingst utifra bilder eg har sitt av han! :)

Løkki
07-03-2010, 14:30
Han ser heilt klart mykje betre ut no enn då han var tre. Men preg, beinkvalitet og bygnad er lite ein kan gjere med uansett om ein forbereiiar seg eller ikkje. Han har mykje betre rørsler no, i alle fall under rytter, men om det kjem like godt fram under mønstring gjenstår å sjå. Etter mi meining har han framleis ikkje hingstepreg, og beina er spede med små ledd både framme og bak. Det er ein flott hest, det er eg heilt einig i, det er ikkje det. Men avlsmateriale, nei..

idaoglinndi
07-03-2010, 14:36
Hingsteutstillinga blir utan tvil veldig spennande i år!! Er som mange andre her spent på kva dei vil seie om Pokemann. Det er utvilsomt ein flott hest som gjer det veldig bra i konkurransar, men eg er einig med bl.a. Gunnvor, han har for dårleg preg.. Ein anna faktor hjå Pokemann er jo også det at han har sommareksem.. No er det vel ikkje bevist at det er arveleg, men det er heller ikkje bevist at det ikkje er det. Og eg ville aldri brukt (eller kåra) verken hoppe eller hingst med eksem..

Ingvild
07-03-2010, 14:42
Eg tykker Pokemann er mykje flottare no enn då han var tre år, og sjølv om han ikkje skulle verte kåra tykkjer eg det er flott at han vert stilt ut likevel. :)

Eg meiner at ein ikkje skal kåre ein hingst kun pga brukseigenskapar/stamme, men dersom ein hingst "ligg og vippar", tykkjer eg godt dei kan trekke dei opp dersom dei har særs gode brukseigenskapar eller sjeldan stamme.

Det er jo tilgjengeleg. Kneist går jo feks MB i dressur. Han tek i mot hopper i sommar ;)

Rikkerye
07-03-2010, 16:08
Det er nok eine og aleine pga rytterane sin kapasitet/interesse.

Det er der jeg er veldig uenig. Tror gjerne veldig mange fjordinger kunne vist seg bedre med riktige rytter(samme som mange hester av alle andre raser også).
Det jeg ikke tror er at det er normalt at fjordinger kan nå til middels. Jeg tror også at mange flere kunne tenkt seg å ha fjording dersom det var sannsynlig at de kunne ri middels på den i sprang eller dressur, da ville de ikke nødvendigvis vært nødt til å konvertere til en sportsponni eller stor brun.
Grunnen til at jeg sier at jeg ville foretrukket en hingst som faktisk gjør det bra i konkurranse er at jeg ikke går blindt for den "hesten kunne vært fin med rett rytter".
Jeg er enig i at rasepreg er viktig, men på mange måter synes jeg at de som gjør det godt i sporten bør komme med i avlen. Og dersom det er slik at alle fjordhester har den kapasiteten bør da virkelig de med godt rasepreg også ries opp i klassene.

Ingvild: Det var jeg faktisk ikke klar over :) Planlegger ikke å sette føll på Luna riktig ennå da, men kanskje om et par år. Akkurat nå konsentrerer vi oss mest om sprang og dressurridning:) Men takk for informasjonen:D

MBK
07-03-2010, 19:45
Eg er heilt einig i at preg er viktig, og at brukseigeskaper KAN telje positivt, men at ein ikkje skal kåre ei hingst utelukkande grunna det.

stallflua
07-03-2010, 19:51
Som Gunvor seier så er det ikke nødvendigvis det hjelp å bruke ein hingst som blir ridd til MB for å få eit MB føll. Det er heilt og fullt like mykje rytterens kapasitet og interesse å føre hesten dit. Eg veit få personar som jobbar så målbevist i ridinga og treninga av hest om Liv Jorunn. Denne dama har verkeleg brukt sine timar på å få fram hesten. Med ei meir slapp ryttar trur eg nok ikkje Pokemann heller hadde gått MB.

Når det kjem til kvifor ikkje fleire hingstar går i sporten ( og her då høgre dressurklasser) kjem det nok av hingstehaldars interesser, og KVEN ER hingstehaldarane. Det store fleirtal av hingstehaldarar er vaksne / eldre menn som har haldt på med hest i dei aller fleste år. Dei interesserar seg i hest pga gamal tradisjon, vane og interessa med å få fram betre eksteriørhestar, ikkje ridekvaliteten til hestane ( desverre). Dei færraste sit på ein hest, køyring er det som dei brukar som trening. Innimellom får dei tak i ungjenter i nærmiljøet som rir ein tur i ny og ne på hesten, men der stoppar det stort sett opp.

Der er mogleg for alle å få fatt i ein fjording med kapasitet til å gå dressur, men det er berre opp til den einskilde rytter å gjere jobben med å få han fram. Vi har mange flotte hingstar med svært gode bevegelsar som er medfødt, ikkje berre framtrent. Så moglegheita til å gjere ein slik flott jobb som Liv Jorunn har gjort med Pokemann er absolutt til stades for alle og ein kvar som er villige til å ofre så mykje tid og energi det tek å få ein hest ditt. For om ei spør Liv Jorunn, trur eg nok ho må innrømme at ho har måtta ofra ein del for å kome dit ho har komt ;)