PDA

Se full versjon : DV hingstekåring - HERNING 2010!!

HanneBF
25-02-2010, 15:39
Det er 14 dager igjen til dørene åpner i Messecenter Herning og Dansk Varmblods hingstekåring braker løs! På programmet er som tidligere år, hingstekåring, unghestchampionat (5åringer) i sprang og dressur, konkurranseklasser i sprang og dressur, Gallashow og clinic som i år igjen holdes av Andreas (Helgstrand) og Andreas (Schou).

Hvem skal til Herning, og hva ønsker dere og få med dere?

Selv skal jeg dit noen av dagene, og gleder meg til å følge Atterupgaards Minelli i unghestchampionatet (dressur), samt at jeg gleder meg til å se de nye 3års hingstene, og konkurranseklassene i dressur.

kvivaag
25-02-2010, 15:43
I år har jeg med meg eldstejenta og MANN! Jeg skal bort å sjekke ut Sunny-boy avkommene og Margit starter Sunny-boy på lørdagen... Blir spennende:-) Det er nå 7 år siden sist jeg var i Herning!! (og da var det stall-gjengen som reiste)hehehe

Fancypants
25-02-2010, 15:43
Jeg skal, jeg skal! Dette blir første året jeg er der, så jeg vil egentlig ha med meg alt! :lol: unghestchampionat er iallefall et must.

Inspirador
25-02-2010, 16:12
I utgangspunktet planlegger jeg aldri å dra, men ender stort sett opp med å reise allikevel. Fristelsen blir alltid for stor når det nærmer seg, og nå jeg reiser vel ned på torsdag tenker jeg og blir til søndag. Unghestklassene er de mest interessante, men får selvfølgelig med meg kåringen også. Shopper merkelig lite når jeg er der, men blir nok til at jeg kikker litt tilfelle jeg kommer over noe jeg bare må ha :D

Hegepii
25-02-2010, 17:37
Jeg skal nok, og skal prøve å få med meg så mye som mulig :) Mulig jeg får rytterarmbånd.. :)
Blir vel hestepasser også for våre to hester som deltar i dressurchampionatet, Hønnerups Ecstacy og Hønnerups Evolution. Gleder meg som en unge! :)

Bitten&Betty
26-02-2010, 10:22
Jeg skal og gleder meg vanvittig :D Håper på en like fantastisk opplevelse som sist (sett bort i fra ulykken under gallashowet).

Vivere
26-02-2010, 10:27
Ååååååååh eg og vil !!! Men eg var for seint ute til å få tak i billetter =/ Får ta d igjen neste år.. Er gørr misunnelig på alle dere som skal !!

stino89
26-02-2010, 10:37
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=61282&highlight=herning

Jeg skal :D Vi reiser med skolen og er på området fra torsdag til søndag :)

Maja Br
26-02-2010, 10:41
Jeg skal avgårde med elevene mine. Var der i fjor også. Skal være med på det meste, men skal stikke av noen av dagene for å se på unghester som står i nærheten. Håpet er å finne en ny liten en å få med seg hjem.

Noen som vet av hvilke norske som kommer og om noen av dem har ledig plass på transport på vei hjem? Evt andre som skal reise til norge i løpet av mars-april?

Lopke
26-02-2010, 16:07
Jeg skulle, men må i år stå over. Det tar jeg vel ikke skade av. Aner ikke hva jeg skulle ha kjøpt heller.

Rosita!
28-02-2010, 11:31
Jeg skal nedover en veldig rask tur.
Så får bare med meg gallashowet på lørdagen.

lafutura
28-02-2010, 11:56
Jeg har lyst, men det har ikke lommeboka :P

Hestefreek2
18-03-2010, 18:43
Huff.. seint som bare det, hehe, ser ingen har skrevet noe etter Herning. En ting må jeg si: Gallashowet i år var skuffende... Betale 300 kr for at halve showet var sprangkonkurranse med 20 startende? Synes det har vært bedre før.
Utenom det, så er jeg alltid glad for å dra til Herning. Ingen spesielle 3 års hingster som falt i smak i år, men sånn er det;) Wilkens derimot:)

Hegepii
18-03-2010, 18:47
Godt flere enn meg synes det var dritt med sprangkonken!! Så ble jo seff begge hestene våre halte, så det la jo en stor demper for alt...

Anne-Lise
18-03-2010, 19:13
Jeg var også veldig skuffet over gallashowet. Hadde forventet liiitt mer ja! Kjipt at det ikke gikk veien for Endresen også, det hadde iallefall veid opp litt.

stino89
18-03-2010, 19:43
Enig, gallashowet var skuffende. Var mye mer variert i fjor, med kamelridning, falabella vs hund agility, kostymesprang etc... Nå var det jo bare speilridning og kvadriljer og sprang alt sammen, kun isisene som var noe helt annet :) Men kan det være på grunn av den hesten som døde i fjor at det har blitt gjort kjedeligere? At det har blitt mer hestevennlig, på denne måten? Nei, jeg vet ikke jeg, bare en tanke...

Vivere
18-03-2010, 19:49
Enig, gallashowet var skuffende. Var mye mer variert i fjor, med kamelridning, falabella vs hund agility, kostymesprang etc... Nå var det jo bare speilridning og kvadriljer og sprang alt sammen, kun isisene som var noe helt annet :) Men kan det være på grunn av den hesten som døde i fjor at det har blitt gjort kjedeligere? At det har blitt mer hestevennlig, på denne måten? Nei, jeg vet ikke jeg, bare en tanke...

Mer hestevennlig ? Trodde nå det var hestevennlig i fjor og.. Den hesten hadde en utpåsning på blodåre i hjernen , og det at den fikk hjerneblødning hadde skjedd før eller siden uans.. Har ingenting med hestevennlig eller ei å gjøre.. :) Sikkert bare tilfeldig

stino89
18-03-2010, 20:03
Mer hestevennlig ? Trodde nå det var hestevennlig i fjor og.. Den hesten hadde en utpåsning på blodåre i hjernen , og det at den fikk hjerneblødning hadde skjedd før eller siden uans.. Har ingenting med hestevennlig eller ei å gjøre.. :) Sikkert bare tilfeldig

Jeg føler det var mer høy musikk og lys og "stress" i fjor, men det er kanskje bare meg...

Rosita!
18-03-2010, 22:37
Godt å høre det ikke bare var jeg som syns gallashowet var skuffende :p

Første gang jeg var på gallaen,og ble abselutt ikke imponert.

ailinn&monique
18-03-2010, 23:24
Helt enig...Gallashowet kunne jeg vært foruten. Isisene var høydepunktet, samt kvadriljen med De Noir :) hehe, i og med at jeg venter føll etter ham.

Sprangen var alt for lang..sinnsykt kjedelig. *Gjesp*

Det var faktisk så kjedelig at jeg vurdere å drøye Gallashowet neste år..

Bitten&Betty
19-03-2010, 00:13
Syns også Gallaen var skuffende i år. Sprangen ødela temmelig mye.. Håper dette ikke er noe som gjentar seg og at alt er bedre neste år :)

ailinn&monique
19-03-2010, 01:40
Jeg føler det var mer høy musikk og lys og "stress" i fjor, men det er kanskje bare meg...

Ja mulig, ihvertfall mye mer liv og mye mer variert enn i år. Men på sett og vis akkurat det samme, synes jeg ihvertfall :)

Hestefreek2
19-03-2010, 14:32
Begge? Huff.. det er ikke flaks.
Vet at den ene hingsten som gikk hadde tråkket seg på begge frambeina også.. Store hevelser, men de red ham slik at han gjennomførte kåringa og fikk stå.
Hørte noen rykter om at hendelsen i fjor, gjorde at det ble mer fokus på sikkerhet, selvom det ikke var noe de kunne gjort annerledes sist.
Det ironiske var jo at (på fredag) hestene skvatt for alt mulig rart, og kvadriljene aldri gikk opp.

Hegepii
19-03-2010, 17:37
Hestefreek2, var den til meg? :P eller misforsto jeg nå? Siden du skrev begge..

Hestefreek2
22-03-2010, 21:18
Hestefreek2, var den til meg? :P eller misforsto jeg nå? Siden du skrev begge..

Skal vi seeee.. quota jeg den nå?:p

Beklager Hege, jeg er helt latterlig dårlig på å quote. Både pga lite kunnskap og glemsel.

Ja! Riktig, den var til deg! Gikk det bra til slutt?

Hegepii
22-03-2010, 21:21
Skal vi seeee.. quota jeg den nå?:p

Beklager Hege, jeg er helt latterlig dårlig på å quote. Både pga lite kunnskap og glemsel.

Ja! Riktig, den var til deg! Gikk det bra til slutt?

Da ble den quota vettu ^^ Vanskelig til å begynne med det men blir lettere etterhvert... :)

Bra og bra.. De er halte enda, og kommer nok til å være det en stund.. :(