PDA

Se full versjon : Øvelser om vinteren?

IdaogNightwish
05-02-2010, 19:39
Hei jeg har en kjempeflink og morsom welsh mountain ponni som kan dra glide låser ned:p Han heter Nightwish, å jeg pleier å trene natural horsmanship så ofte jeg kan med han! Men det er et problem, det er VINTER å alle sommer øvelsene som og vasse i vannet, hoppe litt å sånt, å de øvelsene kan jeg ikke nå:( Det er også SVÆRT lite jeg kan gjøre når jeg rir! Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre om vinteren? Jeg er ikke så flink til og lese bøkene:p

Sol
05-02-2010, 21:22
Hva med å lage en liten hinderløype som dere kan gå sammen? Feks så kan dere gå over en presenning, sette opp noen kjegler som dere kan gå slalom mellom, du kan ballansere over noe mens du leier han, dere kan gå over bommer, rygge mellom disse bommene på langs, øve på å rygge i en vinkel av bommer.

Eller dere kan finne dere en ball å leke med, det er det mange hester som syns er gøy.

Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan ri så mye?

Linoo
05-02-2010, 21:24
Signerer Sol.

Leietur er kjempe gøy også! Vandre litt i skogen og slikt :)

IdaogNightwish
06-02-2010, 14:04
Ja, jeg rir ikke så mye fordi hær er det så kaldt langt nord og jeg begynner å bli litt for stor til han! Å det er ikke så arti for han å valse rundt i jup snø med rytter på ryggen! Jeg rir jo når det er fint rideforhold:)

linnda
08-02-2010, 19:14
longering,tømmekjøring,dressur fra bakken f.eks

Sol
08-02-2010, 19:32
Ja, jeg rir ikke så mye fordi hær er det så kaldt langt nord og jeg begynner å bli litt for stor til han! Å det er ikke så arti for han å valse rundt i jup snø med rytter på ryggen! Jeg rir jo når det er fint rideforhold:)

Ok, jammen da forstår jeg:) Men da har du jo fått noen tips i allefall:)