PDA

Se full versjon : Hvordan trener du akkurat nå?

KatrineB
26-10-2009, 15:47
Ja da var jo årets sesong over. Og må nesten lage en liten tråd her, så det ikke blir heeelt dødt på distanse formumet her inne. Hvordan trener du akkurat nå, og har du lagt en plan fram til neste års sesong begynner?

KatrineB
26-10-2009, 15:57
Kan si hva vi gjør. Koseturer, klatring og ridning med tanke på dressur (gjør det heller på tur en i ridehallen, selv om jeg føler jeg burde bli flinkere til å bruke hallen). Det er bare kos og rolig tur, hvor vi av og til slipper ut litt på en god gallopp. Rir ikke hver dag, prøver å ri annen hver. Vi har vell ikke noe annet målbevisst trening enn styrke og det å ha det kjekt. Så nå er det bare vedlikeholdstrening, dusj og vask og fin og pen hest, børsting og kosing i luftegård og at hestene får løpe fritt rundt i ridehallen. Jeg tror det blir sånn en stund framover, så får vi heller begynne påan igjen når det blir januar mnd igjen eller noe sånt. Men dere som starter høye klasser må vell kanskje gjøre ting litt anderledes?

JanneogTanha
26-10-2009, 16:05
tanha har hatt lang rolig periode. ting er litt uvisst enda,om han kommert ti å starte videre..(har gitt litt opp,dette transport greieret.hehe:p ) men vi jobber enda måbevisst distanse,så får vi se:)
akuratt nå rir vi rolige perioder. mye ala det du nevner katrine. bare koser oss!
ang waro,som vårt må er VM i 2011 eller 12, så rir vi den samme roige perioden som tanha har. bare koser oss. klatrer litt og jobber med div ting og tang som skal forstås i ettertid:)

Bente & Etanec
26-10-2009, 16:11
Jeg har roet ned lengde og speed, det trengte vel både hest og ikke minst helsen min som nå er blitt ræva i løpet av kort kort tid..
Klatrer mye - og skal gjøre det vinteren gjennom så lenge værforhold tillater det - og kommer til å holde fokuset på muskler og kondis i vinter. Hadde liksom en plan om å forsøke å trene en del dressur, så vi får se om jeg klarer gjennomføre sånt kjedeligt haha. ( Trenger instruksjon i dressurbiten, er dønn kjedelig å trene alene ).
Tømmelongering, LT, triksetrening i tillegg til klatring og lengre treningsturer med fokus på kondis blir vel vinterens plan tenker jeg :)

* ser frem til varmere tider, så jeg kan stå på bena mine og gå normalt igjen.. sukk... *

Ajax
26-10-2009, 21:57
vi har vel roet litt ned vi også, ikke helt frivillig, men det har vært har vært så mye annet på programmet rent privat. Og været har ikke vært hyggeligst heller, ikke direkte inspirerende kan man si.
når det i tillegg nå er blitt sånna at ulven går så nærme gården og er så aktiv i området her at det ikke er aktuellt å ha med hundene lenger på rideturer mistet jeg litt piffen her.
Men vi kommer sterkere tilbake, jeg har ambisjoner for neste år, og det har guttungen også.
Så det blir som Bente sier, mye klatring i vinter, vi har et par flotte klatrefjell her. Endel langturer i kosetempe, der vi konsetrerer oss om lengden mer enn tempoet, og også endel kjøring tror jeg blir vinterens refreng...

Ferrari & Miriam
29-10-2009, 13:02
bokshvile... :P