PDA

Se full versjon : Tuvas fremgang, steg for steg... *s*

Lene Th.
21-11-2006, 23:51
Ville bare dele dette med dere, er sååå stolt av Tuva-mor min! :-D

Istedet for å legge inn masse bilder og tekst her, legger jeg ut en link til historien med bilder HER (http://hest.no/blogg/?blid=7258&bid=1480)

Gjest-
21-11-2006, 23:59
Så spennende :)
Likte godt ideen din med plastikk som inventar i boksen for å gjøre hesten vant til det, det var en ny ide :)

Masse lykke til videre med "saltilvenningen" og riding, ser jo ut til at du gjør en veldig god jobb, så det vil nok ordne seg tenker jeg ;)

smulemor
22-11-2006, 03:10
har du tenkt til å avansere plastikken ? henge den opp på veggen etterhvert ?

Mari
22-11-2006, 07:08
Spennende, tror jammen jeg må bli fast leser av bloggen din gitt!!

Lene Th.
22-11-2006, 09:26
har du tenkt til å avansere plastikken ? henge den opp på veggen etterhvert ?

Først kommer det en til inn, og etterhvert kommer det da en i tillegg opp på veggen, ja... ;-)
Men jeg opplever ofte at de er mer "skremle" på bakken enn på veggen...

Knekten har en hengt opp på boksdøren, en stor blå presenning. Den skulle egentlig hindre ham i å sparke så voldsomt på døren, men han bryr seg fint lite om den blafrer mellom beina på ham nå... :roll:

Therese
22-11-2006, 09:39
Du er flink Lene, det er det ikke tvil om ;-)

Lykke til videre! Tror det vil gå veldig bra med din tålmodighet, kunnskap og fornuft.

*s*

Ragnhild
22-11-2006, 12:05
Også er du blitt tatt frem på forsiden av hest.no også ;)

smulemor
22-11-2006, 12:06
Først kommer det en til inn, og etterhvert kommer det da en i tillegg opp på veggen, ja... ;-)
Men jeg opplever ofte at de er mer "skremle" på bakken enn på veggen...

husker jeg brukte metoden selv på gamlegampen men han reagerte mest når den kom litt opp i høyden.
at den flyttet seg og lagde lyd når han kom borti pga bevegelse etc.
er litt redd for å legge ting på gulvet i boksen... ser for meg fasthengte hover i plast og hest med rullgardinen totalt nede :???:

oppdater bloggen, artig å lese og plukke opp tips :)

Mari
22-11-2006, 12:14
http://i21.photobucket.com/albums/b277/mountainwelsh/ajbk.jpg

Edit: Ragnhild så det før meg ja :-)

Anita&Svarten
22-11-2006, 15:57
Du er flink:) Godt hun har kommet til deg:)

Holbytla
22-11-2006, 21:10
Så gøy med framgang! For ei fin pie du har.

Her i gården er det motsatt; "bøtte og menneske* = nammat! Når de tre får ulikt kraftfor og går på utegang kan det av og til bli hektisk rundt bøttemennesket... og jeg må snakke med store bokstaver for å føyse dem unna meg :twisted: !

Mvh Holbytla

Lene Th.
22-11-2006, 22:59
Morro å havne på fremsiden da. :lol:

er litt redd for å legge ting på gulvet i boksen... ser for meg fasthengte hover i plast og hest med rullgardinen totalt nede
Den ser jeg...og det var problemet til Knekten. Og grunnen til at den kom opp på veggen istedet.
Men jeg bekymrer meg lite for dette med Tuva, hun går i sirkel rundt plasten, og nøyer seg med å spise fra den når høyet blir lagt oppå. Boksen er også stor, og plasten ligges i et hjørne.
Hun har tråkket på den et par ganger, til å begynne med hoppet hun rett opp og rundt, men nå trekker hun bare til seg foten.

Før jeg går for dagen legges plasten inn i hjørnet og dekkes med litt spon. Ikke over hele, men på midten.

Man må se hesten an...det er ikke alle hester som reagerer like positivt på dette, noen blir bare redde, og klarer ikke venne seg til den.
Det viktigste er å ta det gradvis. Begynne ute, i luftegård mens en er tillstede, deretter i boksen mens en er tilstede, før en kan la den være der 24/7.

RenateSJ
23-11-2006, 17:00
Utrykket hennes minte meg faktisk en del om Stjerna...
Hvem er Tuva etter?

Så flott å se at dere har fremgang. :dusk: til deg som gjør litt utenom det vanlige (som plast i boksen). Sånt liker vi :-D

Lene Th.
23-11-2006, 17:09
Tuva er etter Hvatt Djerven og Gam Pila.

RenateSJ
23-11-2006, 17:21
Ikke noe slektskap som jeg vet da... Sikkert bare samme hårfrisyre eller noe :mrgreen: