PDA

Se full versjon : Emmi (S)

Tindretingen
14-10-2009, 18:24
Emmi
Spørsmål om virksomheten, og anmeldelse av nettbutikken kan legges inn her. Forslag til innhold i anmeldelsen er priser, service, kvalitet, leveringstid med mer.

Emmi (http://www.emmi.se)

Skjóna
18-10-2009, 13:08
Jeg er kjempefornøyd. God service og rask levering! Også har de bitt i 8,5. Sist klarte de å sende meg et bitt feil og jeg sendte mail og spurte hvordan vi skulle gjøre det med retur og da sende de det nye bittet kostnadsfritt og det som var feil fikk jeg beholde! Det kaller jeg god service. Også har de utrolig mye fint.

Belinda
19-10-2009, 12:06
Hva koster porto?

Nina
19-10-2009, 12:11
Må man betale tollavklaring og slik når man bestiller derfra?

Nitapita
19-10-2009, 15:30
Jeg sendte mail til dem igår og fikk bekreftet at de kunne sende som gave. (=unngå toll).
Men jeg glemte å spørre om fraktkostnad, og vil gjerne slippe å sende enda en mail.

Hva betalte dere i frakt, som har bestilt herfra?

Skjóna
24-10-2009, 00:16
Måtte ikke betale toll, nei. Betalte med kort og varene kom rett i posten. Mener frakten kom på 190 kr eller noe.

trollungen
18-11-2010, 15:59
Har bestilt noen varer derfra i dag og lurte litt på hvordan det gjøres med norsk MVA?
Jeg forhåndsbetalte med kort og den svenske momsen ble trukket fra beløpet, ikke ble det lagt til frakt heller.. Krysset av for levering som brev siden det var under 2 kg. Får jeg regning på norsk moms da el?

duredillen
18-11-2010, 16:04
Det vil jeg tro du får som du må betale når du henter varene. Jeg bestilte fra USA, og da ble det hvertfall gjort på den måten.

men når det sendes pr. brev aner jeg ikke hvordan det gjøres...?

trollungen
18-11-2010, 16:06
Det vil jeg tro du får som du må betale når du henter varene. Jeg bestilte fra USA, og da ble det hvertfall gjort på den måten.

men når det sendes pr. brev aner jeg ikke hvordan det gjøres...?

Var liksom det jeg også tenkte, helt til jeg kom på at det skulle sendes som brev.. Ja, ja, får bare vente å se hva som skjer :)

duredillen
18-11-2010, 16:08
Kanskje det ikke blir noen toll ekstra moms ;) Hadde jo vært kjekt.

Skjóna
18-11-2010, 18:18
Jeg har aldri betalt noe toll/moms derfra. Kommer rett i posten.

trollungen
18-11-2010, 18:26
Jeg har aldri betalt noe toll/moms derfra. Kommer rett i posten.

Så flott! :)

Skjóna
19-11-2010, 23:10
Var visst kortvarig glede å kunne handle uten toll. Nå har jeg fått hentelapp med toll som jeg må betale når jeg henter pakken. Æsj og dobbeltæsj! Det er jo ikke engang toll på hesteutstyr. Må ut med 345 kr tror jeg det var. Grrrrrr! Møkk! Men kommer til å fortsette å handle derfra uansett. Har så mye fint og god service.

Tvillingmamma
20-11-2010, 07:51
Var visst kortvarig glede å kunne handle uten toll. Nå har jeg fått hentelapp med toll som jeg må betale når jeg henter pakken. Æsj og dobbeltæsj! Det er jo ikke engang toll på hesteutstyr. Må ut med 345 kr tror jeg det var. Grrrrrr! Møkk! Men kommer til å fortsette å handle derfra uansett. Har så mye fint og god service.

Sikker på at det er toll og ikke moms da?

Skjóna
21-11-2010, 13:39
Er moms og fortollingsgebyr. Blander tull og moms jeg. Men skjønner ikke hvordan de kunne beregne momsen når det ikke var noen pakkseddel i pakken med verdi på. Pakken var heller ikke åpnet og verdien sto ikke på. Dette skjønner jeg ikke og det er jævlig irriterende! Særlig det gebyret posten tar. Kunne fortollet selv, men det fikk jeg ikke tilbud om. Også brukte de pokker meg 20 (!) dager på det!!!!

Tvillingmamma
21-11-2010, 19:53
Tror jeg ville undersøkt dette litt nærmere ja. Og 20 dager er faktisk ganske lang tid ja.

~ Guro
14-03-2011, 23:32
Bestilte tømmer, 2 bitt, longeringsgjord, pusseveske og hackamore som totalt kom i 5kg-klassen. Frakt på 281,- selv om 69,- er oppført på siden.
Skal det være slik eller har det skjedd en feil?

Bortsett fra det synes jeg kundeservicen er helt fantastisk. Hjelpsomme og trivelige mennesker. :)

flaana
15-03-2011, 10:57
Aldri bestilt derfra, men 69 er sikkert frakten innen Sverige?

~ Guro
15-03-2011, 11:23
Ja, det kan godt hende. Sendte mail i morgest og spurte om toll, moms og frakt, og da sa hun at frakten allerede var betalt.
Vrien leveringsmetode da! LDH hadde vært her når jeg ikke var hjemme, så pakken ligger fortsatt i Bodø. Jeg venta jo på hentelapp :lol:

Tvillingmamma
28-08-2011, 15:26
Noen som har handlet ridestøvler derfra? Fra støvler som var veldig flotte der, men får verken sendt dem mail eller logga meg inne. Jaja, ikke min dag i dag kanskje

Tvillingmamma
31-08-2011, 14:53
Klarte ikke logge meg inn/registrere meg, men sendte en mail med bestilling og håper det går alikevel

Skjóna
31-08-2011, 14:59
Går sikkert bra. De er raske å svare på mail. :) Bestilt noe kult?

Tvillingmamma
31-08-2011, 15:08
Ja støvler :D Og så fant jeg meg et par strømper, ville egentlig ha trepakken med strømper, men den var det ikke flere igjen av. Greit nok. Venter med ridebukser til jeg har gått ned enda mer. Raser virkelig end i vekt om dagen. kjøpte jo to nye ridebukser for ca 1 mnd siden på høøks og de er nå ALT for store. Så kan vel vente litt da ja :D

Lucretia
01-09-2011, 10:50
Åh, de hadde mye fint! Tror jeg må bestille hodelag herfra etter hvert!

Tvillingmamma
22-09-2011, 07:43
Trøbblete ang retur er det jeg sitter igjen med. så det blir nok ikke flere bestillinger derfra på meg.

Skjóna
22-09-2011, 11:59
Det var veldig kjedelig. Ellers er de jo helt topp! Jeg fikk feil bitt en gang og sendte mail og spurte hvordan vi skulle gjøre det. Og jeg fikk beholde det bittet jeg hadde fått feil også sendte de det andre selvsagt fraktfritt. :) Knall! Returnert har jeg aldri gjort der. Bare bestilt hodelag, bitt, grimer og sånne ting.

skjell
22-09-2011, 12:47
Har bestilt flere ganger fra de og vært veldig fornøyd, men sliter dessverre med det siste jeg bestilte. Bestilte forrige tirsdag og det var 1-2 dager leveringstid, men det ble sendt først i dag. Ganske kjipt når jeg trenger det jeg bestilte i morgen og jeg har sendt flere e-poster hvor de er blitt gjort klar over dette.

Skjóna
22-09-2011, 12:53
Æsj, så kjedelig. Skulle jo tro det var god nok tid.

Tvillingmamma
22-09-2011, 20:55
Da er i alle fall mitt sendt. Men jeg er overrasket over fraktpriser i Sverige. Norge har noe å lære der ja.

Nina&Løvehjerte
25-05-2012, 13:46
Jeg bestilte et bitt for ca en uke siden. Fikk mail igår:

Hej!
Din order hos Emmishopen är nu levererad! Du kommer att få en avisering när Ditt paket är framme. Vi hoppas Du ska bli nöjd med Dina varor
Må jeg hente pakken eller kommer den i posten?

Skjóna
26-05-2012, 01:14
Kommer rett i kassa. :)

Nina&Løvehjerte
26-05-2012, 21:43
Weee det kom idag! Trengte ikke betale toll heller da den var merket som gave. Supert!!

Trine, Albina og Asthor
27-05-2012, 15:06
Er veldig glad i Emmi.se. Ting kommer kjapt, og liker utvalget de har. Masse islandshestutstyr, og ikke minst bitt i små størrelser. :)

Nina
27-07-2012, 11:14
La inn bestilling hos Emmi i går,og det sto 5-10 dager leveringstid på det ene bittet,men fikk mail i dag om at varene var sendt. Det var en positiv overraskelse.:-) Er nå spent på om jeg må betale moms og tollavklaringsgebyr, eller om det kommer rett i postkassa.

Robina
21-08-2012, 10:41
Bestilte ett par ridestøvler her i fra som var av ELENDIG kvalitet. Glidelåsen røk da jeg prøvde de første gang! Sendte de i retur og måtte da betale frakt selv, som ble på 300 kr. Etter mange uker sendte jeg mail og spurte om de hadde mottatt støvlene og når jeg fikk pengene igjen. Har enda ikke hørt noe! Og i tillegg kom det en regning fra DHL på 250 kr!! Altså blir det 550 kr i frakt og støvlene var 10-12 kr dyrere inkludert porto! Så jeg skal i alle fall aldri handle her i fra flere ganger! Har gått over 1000 kr i minus på de jæ*** støvlene!

Tvillingmamma
21-08-2012, 11:08
Bestilte ett par ridestøvler her i fra som var av ELENDIG kvalitet. Glidelåsen røk da jeg prøvde de første gang! Sendte de i retur og måtte da betale frakt selv, som ble på 300 kr. Etter mange uker sendte jeg mail og spurte om de hadde mottatt støvlene og når jeg fikk pengene igjen. Har enda ikke hørt noe! Og i tillegg kom det en regning fra DHL på 250 kr!! Altså blir det 550 kr i frakt og støvlene var 10-12 kr dyrere inkludert porto! Så jeg skal i alle fall aldri handle her i fra flere ganger! Har gått over 1000 kr i minus på de jæ*** støvlene!

Opplevd litt av det samme med mine støvler. Dvs målene som er tatt stemmer ikke overens med virkelig mål. De måler utvendig så da blir det mindre plass til benet alikevel. Kvaliteten kjentes ikke supergod ut. Sendte mitt i retur, men da fra Sverige siden jeg også hentet i Sverige og slapp unna med under 100 kr i porto siden det var retur porto! Litt andre regler ja. Frister ikke å handle derfra. Fikk "ny" regning siden jeg også kjøpte strømper, men de ble jo sendt i retur og måtte nesten krangle om dette også. Nei, det var siste gangen for min del. Ja det var første også