PDA

Se full versjon : Brodder til boots???

Sara&Korak
19-11-2006, 19:23
Hei!
Fant ikke noe lignende emne så jeg legger ut et her selv.

Er det noen som vet om noen steder hvor man kan få kjøpt brodder (GODE OG HOLDBARE!!) til boots?
Vet om Tofhesteutstyr sine... Noen erfaringer med de??

OT, men hvor lenge kan en hest gå med boots om gangen, og dere som har barfothester hva gjør dere når det er is ute og hesten må ut?

Takker for svar :smile:

anettex
19-11-2006, 20:16
Jeg bruker de fra Tof, og er veldig fornøyd.
Har aldri sett en hest ha så godt feste på is før, ble faktisk sjokkert på holka i fjor.

Jeg har hørt at feks easyboots ikke skal brukes over 24 timer.
Selv bruker jeg mine kun når det er glatt, 5-7 gang i året kanskje, så for meg er ikke dette et problem.
Men jeg ser klart problemstillinga med utagangshester...

Sara&Korak
19-11-2006, 22:53
Men hvis det er is f.eks og du skal ha hesten ut, hva gjør du da?

anettex
20-11-2006, 13:26
Da setter jeg på boots ja.
Med brodder.
Mine er jo inne på natta, så det blir aldri mer enn ca 14 timer i døgnet med boots...

tuttifrutti
29-11-2006, 02:55
Bruker brodder fra Tof, og er veldig fornøyd. De er veldig sterke. Ridd mye på asfalt med de også, de tåler MYE.

Harneshaug
29-11-2006, 03:12
Mine går greit på isen uten noe... Ikke når jeg rir altså, bare bort på beitet. Lar de ha litt hjørnestøtter på vinteren og det hjelper godt på. På beitet er det jo mark så det fryser ikke is der...
Når jeg rir bruker jeg boots ja (-: De originale Easy broddene var veldig dårlige inntil i fjord, da kom de med nye.
Ellers vet jeg folk bruker vanlige innslagsmuttere som man kan kjøpe veldig billig på Clas Ohlson...

Sara&Korak
29-11-2006, 15:49
Takker for svar !
Kan man bruke vanlige skobrodder så innslagsmutterne er store nok og broddene ikke er for lange?
Har tenkt på å kjøpe vanlige isbrodder til vanlige sko, men må jo da ha innslagsmuttere som er 8 mm . De på Clas Ohlson så supre ut! Tusen takk Helen!!! :D

Sara&Korak
13-12-2006, 12:19
Noen som vet hvor man kan få kjøt i(nn)slagsmuttere som er 9 eller 10 mm store?? Vil ha!!! :-)

anettex
13-12-2006, 12:42
Her i Tromsø har vi noe som heter Tromsø maskinforretning.
Der har de vel bortimot ALT når det gjelder skruer, muttre, bolter osv.
Vil tro de fleste byer har tilsvarende butikker?
For slike litt spesielle ting får man liksom ikke på en vanlige byggevare-butikk.

Sara&Korak
13-12-2006, 12:58
Her i Tromsø har vi noe som heter Tromsø maskinforretning.
Der har de vel bortimot ALT når det gjelder skruer, muttre, bolter osv.
Vil tro de fleste byer har tilsvarende butikker?
For slike litt spesielle ting får man liksom ikke på en vanlige byggevare-butikk.

Har bare funnet 8 mm på Clas Ohlson.
Tromsø Maskinforreyning har vel ikke noe nettside ? * blinke med engleøyne*

anettex
13-12-2006, 15:34
Fant en nettside ja.

http://www.tromsomaskinforretning.no/

Der er det mailadresse også.
Ta kontakt med de.
Om de ikke sender, kan jeg ordne det for deg.

Sara&Korak
13-12-2006, 22:18
Fant en nettside ja.

http://www.tromsomaskinforretning.no/

Der er det mailadresse også.
Ta kontakt med de.
Om de ikke sender, kan jeg ordne det for deg.

Nå har jeg sendt mail, så vi får se ;)

Chevaleresse
19-12-2006, 16:21
Et tips: Ta med en brodd i butikken, og prøv å skru inn, så finner du den islagsmutteren som passer. Kjøpte mine på biltema. 16 kr for en pose med 20 stk. Husk å kjøp skive i tillegg som du fester mellom brodden og sålen på bootsen slik at ikke brodden blir tråkket inn i sålen.

Mv Torill

Sara&Korak
20-12-2006, 14:29
Et tips: Ta med en brodd i butikken, og prøv å skru inn, så finner du den islagsmutteren som passer. Kjøpte mine på biltema. 16 kr for en pose med 20 stk. Husk å kjøp skive i tillegg som du fester mellom brodden og sålen på bootsen slik at ikke brodden blir tråkket inn i sålen.

Mv Torill

Jeg har funnet ut at jeg må ha 9-10 mm islasmutter.
Hvor store er de du kjøpte? Hvordan brodd bruker du?

Chevaleresse
21-12-2006, 14:04
Jeg har 8 mm islagsmutter, og 5/16" skrubrodder. Den minste av de vanlige ridehest broddene.

Sara&Korak
21-12-2006, 22:33
Jeg har 8 mm islagsmutter, og 5/16" skrubrodder. Den minste av de vanlige ridehest broddene.

Hvor fant du broddene ??? Altså det jeg mener å si er, hvor kjøpte du de ? :o)

Chevaleresse
25-12-2006, 18:41
Kjøpte mine på FK butikken her i Trondheim (Klett). de fleste hesteutstyrsbutikker selger brodder.