PDA

Se full versjon : Hvor gammel på leir?

Malinas
19-11-2006, 01:57
Hvor gammel syns dere man skal være når man slutter å dra på leir? I andre ord, når synes dere man begynner å bli for gammel?

Selv er jeg 16, blir 17 før neste sommer, men har fremdeles lyst til å dra på leir... Er jo i fare for å komme i samme uka som masse småunger, men, jeg var på leir sammen med noen i år, som jeg planlegger å dra sammen med neste år...

Hva som er normalt spiller vel egentlig ingen rolle for meg, gjør jo som jeg selv vil, men greit morsomt å høre hva andre mener også...

Ragnhild
19-11-2006, 02:02
Jeg var på leir da jeg var 17, og rett etter jeg var blitt 18. Da jeg var 17 var det ikke særlig gøy, for de andre var fra 14 og nedover. Da jeg var 18 bodde jeg ikke på stedet, så jeg var der kun når jeg rei. Det funka forsåvidt ganske greit. Men, nå var jeg aleine begge gangene. Hadde jeg vært sammen med noen jeg kjente ville det antagelig blitt endel morsommere, og da tror jeg ikke det ville vært noe problem.

Elenion
19-11-2006, 16:46
Jeg var på leir forrige sommer jeg, da var jeg 20 :) Dro alene, men det gikk bra. Det var en liten gjeng 14/15-åringer der som var hyggelige, og en hel haug 10/11-åringer som var såå slitsomme.. Når jeg ikke var i stallen eller red, så satt jeg på rommet og så på film på PC'n min, eller leste, eller sov (jeg var jo SÅ sliten etter all ridningen..hehe). Det funket helt fint:)

Lopke
19-11-2006, 16:56
vil og på leir med hest.. er jeg for gammel da??

Funa
19-11-2006, 17:03
Det fins jo egne voksen leirer også da ;-)

IdaO
19-11-2006, 17:15
Jeg elsker rideleirer, men jeg syntes jeg var litt for stor i år når jeg var 17. I fjor var jeg på leir kun med folk som var yngre enn meg så det var litt pinlig. Skulle ønske det fantes en mellomting, for oss som ikke er barn men heller ikke voksne :)

Malinas
19-11-2006, 17:22
Jeg elsker rideleirer, men jeg syntes jeg var litt for stor i år når jeg var 17. I fjor var jeg på leir kun med folk som var yngre enn meg så det var litt pinlig. Skulle ønske det fantes en mellomting, for oss som ikke er barn men heller ikke voksne :)

Jaa, helt enig! Greit om man reiser sammen med noen, men reiser man alene kan det fort bli litt kjedelig...

Mari
19-11-2006, 17:32
Jeg kan godt tenke meg å dra på leir til sommeren, men jeg vil helst på kjøreleir, barokkleir eller NH kurs jeg da.

Therese
19-11-2006, 17:40
Var på dressur/sprang treningscamp når jeg var 17 år. Og tror nok jeg skal tilbake dit til sommeren eller året etter.

Det var folk som var både eldre og yngre enn meg, flest yngre. Men alle de som var yngre ridde høyere klasser enn det jeg kunne klart sånn uten videre :smile:

Hadde det kjempefint jeg, og det var ikke sånn at man merket aldersforskjellen så mye. Bortsett fra sånne typiske "knise, rase, snakke om gutter de er forelsket i" tendenser fra de som var yngre når vi var der vi bodde.

Helle
19-11-2006, 19:05
Jeg kan godt tenke meg å dra på leir til sommeren, men jeg vil helst på kjøreleir, barokkleir eller NH kurs jeg da.

*psst*
Kjørekurs i uke 28 på Starum. Kan sende deg PM om du vil, evt. msn ;-)

Mari
19-11-2006, 19:29

*psst*

Oh, sende, sende!! Jeg vil vite mer! :dusk:

Helle
19-11-2006, 20:32

*psst*

Oh, sende, sende!! Jeg vil vite mer! :dusk:

PM sendt ;-)

Mari
19-11-2006, 21:20
Helle: *motatt* Har sendt tilbake med noen spm.

Trallala
21-11-2006, 21:33
ÅÅ, savner rideleirene.. Noe av det gøyeste jeg har vært med på i hele mitt liv, og da lyver jeg ikke.
Følte meg nok litt for gammel når jeg ble 15-16 år, men det kommer jo veldig ann på hvilken rideleir en skal på og om man har noen på sin egen alder å reise sammen med.

Kunne godt tenkt meg å reise på leir nå (er 18), men føler meg for gammel. Men om noen vet om en leir for de som er litt eldre, let me know!

Elenion
22-11-2006, 01:09
Jeg vil dra hit på rideleir: http://www.hastsportresor.se/land/danmark_snedehoppning.htm?reload_coolmenus

Ronja
22-11-2006, 02:42
Jeg vil dra hit på rideleir: http://www.hastsportresor.se/land/danmark_snedehoppning.htm?reload_coolmenus

Den har jeg også sett på!! Ta med hesten min. Masse steder i utlandet som tilbyr leirer av mye høyere kvalitet enn vi finner her hjemme i Norge. Dog litt dyrere, men helt annet nivå enn her i Norge.

Vil dra på trenningsleir med hesten min i Danmark selv. Hadde vært utrolig gøy og lærerikt!

IdaO
22-11-2006, 09:22
ÅÅ, savner rideleirene.. Noe av det gøyeste jeg har vært med på i hele mitt liv, og da lyver jeg ikke.
Følte meg nok litt for gammel når jeg ble 15-16 år, men det kommer jo veldig ann på hvilken rideleir en skal på og om man har noen på sin egen alder å reise sammen med.

Kunne godt tenkt meg å reise på leir nå (er 18), men føler meg for gammel. Men om noen vet om en leir for de som er litt eldre, let me know!

Samme her :)

Mini
24-11-2006, 20:20
Det kommer vel ann på deg det! Eg ville ikkje reist på skikkelig rideleir, når eg var over 16...Men trenings leir er noko heilt anna, der det er meir vekt på trening og læring og mindre på kos! Der eg var i sommar kan anbefalast til alle...Dressur med Eva Opdal...Det var vekt på dressur men me hoppa og! Men med vekt på rideveier og ikkje bånn gass! Den yngste var 10 og den eldste var 19(trur eg) Det som var litt domt var at alle blei behandla likt som om du var 10 då...

Shadowfax
24-11-2006, 22:37
Spørs hva man mener med leir da, om det er treningsleir eller vanlig rideleir.. var på min siste rideleir i 2001, etter det ble det jobbing på rideleir i stedet i flere år ;)
Var på min første rideleir i 95, så det ble jo noen..

Kurre
24-11-2006, 22:43
Om man tenker vanlig type rideleir er den tilbakemeldingen jeg har fått fra elevene at når de blir 16,så føler de seg i grunn ferdig.

Veldig gøy med undervisningen og det rundt den biten,men ikke det å være "på rideleir" mer.
Også fordi man nødvendigvis er nødt til å ha noen regler som om de er greie for de yngre blir litt teite for de eldre.

Vi hadde noen små planer om å lage sånn...mer eksklusiv "Velkommen tilbake-leir" for "gamle gjengangere"...færre elever,mer "seriøst" ridemessig opplegg...men vet ikke hva det blir til.
Neppe noe,men interessen var enorm faktisk,så behovet er nok absolutt til stede.

Katrine
28-01-2007, 20:33
Ååh, jeg å ett par jenter i klassen min planlegger rideleir sammen til sommern.

Vi blir 18 i år - å jeg håper det blir kjempe morsomt =)
Innbiller meg også at det kanskje blir litt morsommere når vi i det minste er flere sammen....?

absinthe
28-01-2007, 21:39
siste rideleiren jeg var på, var i fjor ;) men dette var på Epona, og ikke helt vanlig rideleir da.
17 år var jeg da jeg var på siste leiren med mange andre på min alder, og det var på Teland :)
jeg har knalllyst til å dra på leir i sommer jeg!! sukk

Ingvild
28-01-2007, 22:27
Eg har vore på rideleir ein gong, då var eg 15. Eg var den eldste av alle på leiren, og den einaste som reiste aleine. Følte meg veldig uttafor, men det var gøy likevel.

Wiindy
28-02-2007, 13:21
Jeg var på leir forrige sommer jeg, da var jeg 20 :) Dro alene, men det gikk bra. Det var en liten gjeng 14/15-åringer der som var hyggelige, og en hel haug 10/11-åringer som var såå slitsomme.. Når jeg ikke var i stallen eller red, så satt jeg på rommet og så på film på PC'n min, eller leste, eller sov (jeg var jo SÅ sliten etter all ridningen..hehe). Det funket helt fint:)

OT men; Hahaa:D De ungene, fanden, hun ene sto jo opp på natten og stod ute i gangen å sa A-B-C-D osv:eek: Og hun andre grein hele dagen:o :eek: Forresten så har Shamrock dratt:(

Ajax
13-04-2007, 23:26
Finnes det ikke en eller annen leir for avdanka gamle kjærringer med avdanka gamle travhester?
Det hadde vært noe for meg!

Eller et for mor og barn, sønnen min vil også på leir.

Ragnhild
14-04-2007, 06:50
Finnes det ikke en eller annen leir for avdanka gamle kjærringer med avdanka gamle travhester?
Det hadde vært noe for meg!

Eller et for mor og barn, sønnen min vil også på leir.

Hvaslags leir ønsker du da? Snakker vi tur-ritt er det mange som sikkert kan være aktuelle. Snakker vi dressur/sprang finnes det jo de som arrangerer voksenkurs. Og har du en avdanka traver så tror jeg ikke det har noe å si. Instruksjonen blir jo gjerne lagt opp etter nivå på hest og rytter.

Anette
14-04-2007, 20:38
Jeg har også lyst på leir.... men jeg føler meg altfor gammel. Sist gang jeg var på rideleir var jeg vel 13 eller noe. Og selv da følte jeg meg gammel...ikke i forhold til de andre, men som flere nevner - opplegget rundt.

Men jeg har funnet et fint alternativ da - helgekurs. Det holder som oftest med et par dager også, blir jo så sliten! Så til høsten skal jeg på 2 helgekurs - Horsemanship 1 og 2 med Malene Kortsen. Gleder meg!

Marthe
15-04-2007, 18:07
Før har jeg pleid å dra på rideleir, men de to siste årene har jeg vært på treningsleir. Litt mer konkurransebevist. Det pleier å være litt eldre folk der også.

Rikke
21-04-2007, 22:32
Sist jeg var på rideleir er vel påska for 4 år siden kanskje? Men har vært på samme stedet to ganger på utplassering etter det. Ble nesten som min egen lille rideleir, trengte nesten ikke gjøre noe, og rei og spiste gratis hver dag :)

Har veldig lyst til å dra på rideleir igjen, jeg. Men måtte blitt sørover et sted. Eneste problemet er at jeg ikke tørr å dra alene :P

kattepusekatt
02-05-2007, 17:24
Jeg er 32 år og skal på rideleir for første gang :)
Skal på peer gynt, slangen seter. I uke 31 er det 18 års grense med alle rettigheter og oppgradert matstandard!
Ta en titt på www.slangen-seter.no

Harneshaug
02-05-2007, 17:40
vil og på leir med hest.. er jeg for gammel da??

Jeg skal på leir med Ulskaug til sommeren. Da er alderen 20+
Det jeg er redd for er jo å hanvne sammen med en haug dritgode ryttere og hester :lol:
Sånn sett hadde jeg jo passet fint inn på fjortizzkurs, men Therese (innstruktøren) bare fnyser av meg, så jeg er "tvangspåmeldt" og gleder meg som en unge!!!

trineck
03-05-2007, 10:42
Jeg var på rideleir for første gang i fjor sommer, på Chamoristallen (http://chamoristallen.com/).. Orket ikke dra på store leirer der det var 50-60 fjortiser, det holdt med 4-5 inkl min søster, hehe. Men det var helt ok - et uhøytidelig sted hvor man fint kan ta med avdanket traver f.eks :)

I år blir det Irland! Gjett om jeg gleder meg..