PDA

Se full versjon : For dominant?

Mandarinhest
18-11-2006, 11:31
Jeg er redd for at Vilja er litt hard med Rosita.

Når det gjelder foring og slikt så står Rosita litt bak i skyggen. Og det er vanskelig å si om hun får komme til, eller om det er bare når jeg er der at hun er uttafor.

Jeg driver jo å deler høyet i hauger, men siloen feks. synes jeg ikke jeg skal søle utover hele skuret. Så den ligger i en avlang dunk.

Vilja er jo blitt smellfeit! Noe som tyder på at hun får mere enn nok mat. Iallefall hvis hun skal ha all maten selv.

Burde jeg være bekymret? Eller er det normalt?

Ntååh, stakkar lille søte Rosita som alltid vil vær yndlingen min uansett hvem som kommer å kaprer min andre hjertedel. :ilu:
Jeg synes jo selvfølgelig synd på henne..

lillings
18-11-2006, 12:55
Ofte så er det bare med en gang de får mat at "sjefen" jager unna de andre for å ha maten for seg selv. Når den har stått å spist en stund så slipper den ofte den andre til. Men ikke alltid.

Hva med å legge det i to hauger, da blir det ikke så mye gris. Og kanskje du kan gå ut til dem seint på kvelden for å se om Rosita slipper til da.

anettex
18-11-2006, 13:39
Forer alltid i to hauger, men i starten er Kremlin alltid sjef over begge uansett hvor langt fra hverandre de ligger.
Men dette varer kanskje 5 minutter, og som oftest spiser de sammen først av den første, så den andre.

Men om den ene hoppa di har blitt unaturlig tykk, fungerer det kanskje ikke helt optimalt...
Så om du ikke har muligheten til å spionere litt, se hva som skjer etter hvert, ville jeg delt maten i 2, uansett om det blir mere griseri.

Mandarinhest
18-11-2006, 13:42
Det med siloen så kon jeg kanskje på noe som kommer til å fungere. Om jeg fåt tak i en trekasse, sette den sånn midt i skuret, så det kan stå en hest på hver side. Kanskje det hadde fungerte og 0 griseri!

Tar også imot andre tips..

LilleLilli
19-11-2006, 20:33
greit å fore sånn at man har 1-2 hauere mere med mat enn det er hester der