PDA

Se full versjon : noen spørsmål:)

JanneogTanha
06-09-2009, 23:34
lurer på hvor langt galopphestene løper på et løp?
hvor fort er gjennomsnittet?

lurer nesten på om jeg en gang skal opp(øvrevoll) med Tanhaen min..men om vi har sjangs,det er jo spørsmået. rekorden vår på vår bane (ca450m). er på 1400m 1.15. banen er knøttens,så hadde sikkert blitt litt bedre tid på større bane da men..

er det noe å ta turen opp for, eller er det noe sjangs for noe bra?

er jo bare for morro dette jeg tenker på. men hadde vært så gøy å vist farten hans til andre galoppfolk.

Opal
07-09-2009, 10:24
Lurer litt på om du må ha ny stoppeklokke. Ihht dine beregninger løper hesten din 67 km/t over en distanse på 1400 meter. Den ville med andre ord utklassere det meste på Øvrevoll....fullblodsene inkludert.

Eksempelvis løper fullblodshestene en 1350 meter på rundt 1,20 avhengig av baneforhold og vekta på ryggen. Sammenligning av to tilfeldige vinnere over 1200 meter av henholdsvis arabisk rase og fullblods gir en snitthastighet på 52,66 km/t på araberen og 59,14 på fullblodsen.

De raskeste hestene kommer opp i ca 70 km/t over de korteste distansene.
Flatløpene på Øvrevoll går over alt fra 900 meter til 2800 (og noen ganger er det løp både kortere og lenger).

For å lese mere om ridehest løp kan du gå på http://www.noark.info

Harneshaug
07-09-2009, 10:39
:lol: Heia heia heia Janne :D

Ferrari & Miriam
07-09-2009, 20:37
lurer på om den tiden er gj.snitt tiden for 1000m jeg, Janne

skal dere fly rundt på øvrevoll ;-)

dorab01
07-09-2009, 21:01
det er jo bare å prøve det. er han araber? for hvis han er det kan han jo gå løp han også. kansje ett ridehest løp først og så ett araber løp i gøteborg feks. Men for å være helt ærlig skall du ikke regne med at noen av gallopfolkene blir veldig inponert over farten hans :)

JanneogTanha
09-09-2009, 16:14
lurer på om den tiden er gj.snitt tiden for 1000m jeg, Janne

skal dere fly rundt på øvrevoll ;-)

yes, takk. glemte jo helt å skrive det:lol: ellers hadde vi jo hatt en SINNSYK fart:D hoho!!

vel, kansje, frister mer å løpe rundt på øvrevoll en på lille banen på Gyland:p(som er så liten at, når først farten er oppe,kommer den hersens svingen) hoho! er jo bare en tanke og en drøm. om den blir virkelig,får vi se:D hadde vært skikkelig gøy å testet ut på en ordentlig bane og et ordentlig sted!

Musical Missile
10-09-2009, 10:21
Ja, men det er bare å komme ned en tur! Skal være noen treninger igjen for ponni/ridehest (se www.noark.info for info om de)