PDA

Se full versjon : Film med Lopke på kåring 2006

Lopke
12-11-2006, 15:48
Har fått klippet litt og sånt.. laget en film hvor de ikke slår henne..

Håper dere liker den :? (ha på lyd!)

http://media.putfile.com/lopkekaring00

-Jeg får selvfølgelig gåsehud hver gang jeg se på hesten min :lol:
*skryte skryte*

Til neste år tar vi rotta på dommerne!!!

Wulfi
12-11-2006, 16:01
Åhhh.... Du må jo ikke legge ut sånn!!! *sikler*

Hun er så syndig vakker at det gjør vondt langt inni meg! *betattet*

Mari
12-11-2006, 16:17
Oh, damn.. DE bevegelsene da! :o

Bente & Etanec
12-11-2006, 16:18
Ååååh, Marianne ikke legg ut slikt da?!.... *sukk* jeg blir jo bare heeelt kanonforelsket i henne jo :?
Vakre vakre Lopke :D

Men slår? Men er slå som i gjøre Lopke vondt?...

Lopke
12-11-2006, 16:20
ja de slo hestene i hver sving.. :(

skal lage film med det og..

Bente & Etanec
12-11-2006, 16:31
Stakkar Lopke... :( Jeg skulle jammen meg ha tatt fatt i de folka jeg!! :evil:

Ina
12-11-2006, 16:34
Måtte rope på pappa jeg nå. "Pappa kom å sje på fine hesten!!" Faktisk kom han og.

Lopke er så nydelig, de bevegelsene på henne. http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/liebe/d078.gif

Funa
12-11-2006, 16:35
Fy flate for en flott hest du har Marianne!

Harneshaug
12-11-2006, 16:45
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/ekelig/a010.gif Ååååååååå.... så fiiiiiiiin!
Trengs ikke noe binderier de fotene nei, nydelig hun er Marianne! Hun ser så stor ut! Er hun det eller er det disse håndtererne som er små?
Hvorfor slår de? Hun virker jo veeeeldig våken, fremad og ivrig?

Maja
12-11-2006, 17:02
De slår kanskje sånn så hun ikke løper de ned? Vet ikke jeg :? . Men FY er det uansett!

Elenion
12-11-2006, 17:08
var det med vilje at hun "moste" han leiern inn i gjerdet? :D:D

superpen hest altså <3

Harneshaug
12-11-2006, 17:08
Nei men dette er vel proffe folk, de får jo sørge for å ikke bli løpt ned, går ut fra de har lønn...
Tenkte det kanskje var for å piffe hestene litt, men syntes ikke det så ut som hun trengte det he he.. (-;
Skjønner jo godt om hun følte for å trampe noen på tærne om de dasket henne i svingene..

lillings
12-11-2006, 17:40
Hun er bare så utrolig vakker :D
Var så heldig å se henne live jeg da, morro å få se reprise :P

Hanna
12-11-2006, 17:48
åååh nydelig hest!! :D

Therese
12-11-2006, 18:12
Lopke like nydelig som alltid :D

Lopke
12-11-2006, 19:12
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/ekelig/a010.gif Ååååååååå.... så fiiiiiiiin!
Trengs ikke noe binderier de fotene nei, nydelig hun er Marianne! Hun ser så stor ut! Er hun det eller er det disse håndtererne som er små?
Hvorfor slår de? Hun virker jo veeeeldig våken, fremad og ivrig?

Ja hun var største hoppa på kåringen. Hun er veldig høy av frieser å være..

Han ene er veldig høy. Ca 2 meter, men han andre (han som slo henne) tror jeg var rundt 175.

De slo dem i svingene for at de ikke skulle løpe dem ned da.. de løper en bak hesten og med pisk og rangle for å gire dem opp.. så de får vist seg skikkelig.. og tro meg, de løper fort.. jeg hadde aldri klart å løpe sånn.

Men det må være måte på. Han høye slo ikke..

Lopke
12-11-2006, 19:14
var det med vilje at hun "moste" han leiern inn i gjerdet? :D:D

tja.. han var jo den "snille" av dem.. så jeg vet ikke. Men hun kødda kun deroppe (der jeg stod) kanskje hun ville si noe til meg :? .. "hjeeeelp Marianne.. hent meg ut av denne sirkusarenaen"..

Shadowfax
12-11-2006, 19:28
Aww, hun er bare dritlekker! :)

Ikke sunt for meg å se sånne videoer...

Christina
12-11-2006, 20:39
*sukk*

Jeg er blitt totalt friserfrelst. Har dukket opp en friser på stallen nå og greier. Utrolig nydelige hester... ÅÅåååhååhåhåh.... *drømme*..

JiviDream
12-11-2006, 20:51
ÅÅÅÅÅ så fin.. Skal ikke flytte til Bergen da? :wink: Jeg hjelper frivillig til de dagene du ikke kan ha henne da.. :wink:

Andrea
12-11-2006, 21:00
Åh, nyyydelig den hesten din er!

Mandarinhest
12-11-2006, 21:02
Nydelig hest ja! Stor og fin!

Men jeg kommer aldri til å skaffe meg frieser. Ikke min stil.
Litt for hard behandling og stress utifra filmen.

Marte+Quicky
12-11-2006, 21:32
Lopke er flott ja :D
Dette er litt OT, men kjenner du Camilla Lopke? Camilla som har ei 3 år gammel frieserhoppe som heter Leoni?

Lopke
12-11-2006, 21:34

Du trenger jo ikke bli med på kåring selvom man har frieser. Jeg har faktisk aldri vært borti så følsom hesterase (det er enmannshester bigtime)
Så skal man ha frieser kan man ikke herje med dem. Da blir de ødelagte. Det er synd at de er så voldsomme på kåringene, men her skal de showe mest mulig..

Ellers kan rasen absolutt anbefales..

Lopke
12-11-2006, 21:57
Dette er litt OT, men kjenner du Camilla Lopke? Camilla som har ei 3 år gammel frieserhoppe som heter Leoni?

jepp.. de var jo med på kåringen de og.. Leoni er fiiiin.. de stilte i samme klasse som Lopke

Mandarinhest
12-11-2006, 22:02

Du trenger jo ikke bli med på kåring selvom man har frieser. Jeg har faktisk aldri vært borti så følsom hesterase (det er enmannshester bigtime)
Så skal man ha frieser kan man ikke herje med dem. Da blir de ødelagte. Det er synd at de er så voldsomme på kåringene, men her skal de showe mest mulig..

Ellers kan rasen absolutt anbefales..
Skjønner..

De ødlegger kåringene litt med å showe så fælt.
Iallefall hvis rasen er følsom av seg, så tregs det kanskje ikke noe piskslag eller harde menn som herjer. Men det gjelder vel alle hesteraser egentlig!

Hadde vært artig å prøvd en frieser en gang. Sikkert herlige bevegelser!

Lopke
12-11-2006, 22:05
jupp.. dritherlige.. går mye opp.. altså bevelgelsene.. mye løft i travet.

ang pisk på kåringen.. de bruker jo ikke pisken på hestene :) bare slår lyder i luften.

Mandarinhest
12-11-2006, 22:07
Åja, heh. Da henger jeg mer med. :)

Marte+Quicky
12-11-2006, 22:07

jepp.. de var jo med på kåringen de og.. Leoni er fiiiin.. de stilte i samme klasse som Lopke
Ja... Leoni er bare nydelig hu da :D Camilla jobber litt på samme stall hvor jeg har hesten min skjønner du :wink:

RenateSJ
13-11-2006, 17:34
Åjåjåj, for noen bevegelser!
Ser ut som sånn som Stjerna traver i knehøy snø. Da har jeg ikke sjanse å ri lett, må stå i lett sits...
Hvordan skal du klare dette da Mariann? Du kommer til å få core-muskler til tusen når du begynner å sitte ned på henne :lol:

Lopke
13-11-2006, 18:37
Åjåjåj, for noen bevegelser!
Ser ut som sånn som Stjerna traver i knehøy snø. Da har jeg ikke sjanse å ri lett, må stå i lett sits...
Hvordan skal du klare dette da Mariann? Du kommer til å få core-muskler til tusen når du begynner å sitte ned på henne :lol:

ha ha ha... det føles anderledes enn det set ut.. men det går mye opp ja.
får vel begynne å trene de musklene på annet vis da.. så jeg er klar når Lopke kommer hjem fra dressurtrening til våren he he he..

sikker på at typen er villig til å hjelpe på det området :)

Maja
13-11-2006, 18:39
Du må lage den andre filmen ogå da lopke

Mini
14-11-2006, 19:15
ÅÅÅ, så nydelig hun var!

Ferrari & Miriam
14-11-2006, 19:52
kjempeflott hest det der ;-)

Synne
22-11-2006, 11:49
Åååååååååååååååå!!!

Liz
22-11-2006, 12:10
Virket litt fjernt at han fyren løp på utsiden, det er jo ikke lett å gi signaler til hesten om at den må svinge da. Men dommerne sitter vel i midten, og de er jo åpenbart ikke så interessert i fyren.

Vakker hest, ja! :)

Renate
22-11-2006, 14:29
WOW!!! Så vakker hun er!
Er enig i at det ser ut som om disse händlerne er i det mest hardhendte laget *tommelen ned*.
Men hun har jo nydelige bevegelser, og man ser at hun har stort potensial, spesielt når hun nå får et år til på seg, både når det gjelder fysisk utvikling og nye erfaringer/modenhet. Og med en annen händler får hun kanskje også muligheten til å slappe litt bedre slik at hun får vist frem bevegelsene bedre! Dumme menneske!
Håper å få sett hun IRL til neste år, hvis du fremdeles har tenkt til å stille ;)
Også liker jeg hodet hennes så godt...

Edit for 100de-og-"#€%/#nde gang fordi jeg ikke klarer å skrive..

Lopke
22-11-2006, 14:31
mener ikke kvaliteten på den filmen blitt forringet??

hmm.. fikk nemli en mail om at filmen var blitt en webutgave eller noe..

Renate
22-11-2006, 14:34
Jo, men jeg har jo bilder også ;)

(ps, ønsker meg gjerne flere av dem.. trenger noe å kose meg med, nå når semantikken (duste-exphil) holder på å ta meg)

Rosita!
22-11-2006, 18:25
wow wow wow.....
Meg vil ha frieser nååå!

Tinnis
14-12-2006, 11:51
Herreguud så sinnsykt fin hest du har!!! *sikle!*

Bente & Etanec
14-12-2006, 12:09
Ja Marianne, den hesten din har gjordt meg helt forelsket i friesere :lol:
Og i går hørte jeg noen svake rykter om at der kanskje kanskje kommer frieser til Sokndal også (her hvor jeg bor)? :-D
Noen som kanskje vil importere fra Holland. Hvordan er kvaliteten på friesere der borte, Marianne? De snakket noe om hingst, mens jeg syntes såklart de skulle ta en hoppe da.. Kjøpe hjem en vakker hoppe og avle litt. De har planer om og legge litt penger i hesten :smile:
Gleder meg om de gjør dette.

Lopke
14-12-2006, 12:49
Ja Marianne, den hesten din har gjordt meg helt forelsket i friesere :lol:
Og i går hørte jeg noen svake rykter om at der kanskje kanskje kommer frieser til Sokndal også (her hvor jeg bor)? :-D
Noen som kanskje vil importere fra Holland. Hvordan er kvaliteten på friesere der borte, Marianne? De snakket noe om hingst, mens jeg syntes såklart de skulle ta en hoppe da.. Kjøpe hjem en vakker hoppe og avle litt. De har planer om og legge litt penger i hesten :smile:

Kvaliteten på frieserne i holland er det ikke noe å utsette på :) Det er jo hjemlandet til frieserne (Friesland i Nordholland) Men det spørs jo helt an på hvilken hest det er og papirene på denne. Det kryssavles og selges ikke registrerbare hester der og.. Det beste er å få sett papirene og fått dem gjennomgått med en frieserkyndig. Ut fra dette kan man først vurdere om den er værdt prisen og om den har kåringspotensiale.

Om de kjøper hingst så kan den 100% ikke brukes i avl likevel. En avlsgodkjent hingst koster maaange millioner. Og det finnes pr idag INGEN slike i hele skandinavia.. husk dette.. Man MÅ importere sæd fra Holland eller tyskland om man vil ha et reg. føll..

Hingst er jo heller ikke så lett å ha så den ender jo nok opp som vallak. da ville jeg heller kjøpt en vallak fra holland likevel. Men jeg vil jo ha hoppe da.. så man har muligheten å avle hvis man vil (forutsatt at alle papirer er i orden og man velger rett hingst) en frieser uten papirer er ikke mer værd enn en traver som ikke går løp mer.

Mitt beste råd er da å finne en hest hos Soma Frieserstutteri som ligger i nærheten av dere.. De har alle utrolig gode papirer og det er prima kvalitet. Dessuten har alle hestene blitt fulgt opp 100%. Ikke alle hester fra Holland er noe håndterte desverre.

Anne&gneistene
24-12-2006, 01:27
Dæven døtte, for noen bevegelser! hun virker dødskul Marianne! :D

Måtte smile litt når hun moste han ene inn i gjerdet.. :D

Wilisia
24-12-2006, 09:43
Friesere er så fiiine! Lopke også! Måtte rope på pappa sånn at han også fikk se ;-) Står jo en på Kolnes. Rir der en gang i uka. Skulle bare skritte av også holdt de på å ri den på utebanen. Herregud, den var fin! De stegene og den nakken! Klarte ikke ta øynene fra den! Fy fader vakre hester!

Karen
03-01-2007, 19:23
Dæsken.. nå fallt jeg pladask..!
hvor får du kjøpt sånne fine hester :shock: ?
UTROLIG FIN Marianne!
Lopke er utrolig i både utseende og i steg!!

hmm.. masse penger.. :roll:
hvor får man dem i fra? :roll:
må begynne å jobbe hardt jeg nå.. *lysst på*

meeen, tror jeg holder meg til de "litt" billigere ulldottene enda jeg :smile:
mange av dem har jo også utrolige gangarter :-D
men en litt annen stil en det friseren har da;-)

Herkula (isis) har en UTROLIG trav!!!
*lukke øynene, og kjenne*
minner faktisk litt om Lopke sin...
hun svever bortover i en ENORM fart, + høye kneløft :shock: :lol: :-D
føler jeg sitter på en kortvokst friser :lol:

Azze
07-01-2007, 11:34
Fy F**** hvor fin Lopke er!!!!!!!!

*vil ha friser!* blir helt..forelsket jeg nå!!

Ja Marianne, den hesten din har gjordt meg helt forelsket i friesere
Og i går hørte jeg noen svake rykter om at der kanskje kanskje kommer frieser til Sokndal også (her hvor jeg bor)?
Noen som kanskje vil importere fra Holland. Hvordan er kvaliteten på friesere der borte, Marianne? De snakket noe om hingst, mens jeg syntes såklart de skulle ta en hoppe da.. Kjøpe hjem en vakker hoppe og avle litt. De har planer om og legge litt penger i hesten

Veldig OT, men Sokndal..I Midtre Gaudal??

Karen
07-01-2007, 18:12
Fy F**** hvor fin Lopke er!!!!!!!!

*vil ha friser!* blir helt..forelsket jeg nå!!

Ja Marianne, den hesten din har gjordt meg helt forelsket i friesere
Og i går hørte jeg noen svake rykter om at der kanskje kanskje kommer frieser til Sokndal også (her hvor jeg bor)?
Noen som kanskje vil importere fra Holland. Hvordan er kvaliteten på friesere der borte, Marianne? De snakket noe om hingst, mens jeg syntes såklart de skulle ta en hoppe da.. Kjøpe hjem en vakker hoppe og avle litt. De har planer om og legge litt penger i hesten

Veldig OT, men Sokndal..I Midtre Gaudal??

jeg og Maren gikk her å lurte på det samma, men:
1 - skrives ikke soknedal (nabobygda) - soknedal, og ikke sokndal?
2 - jeg har aldri hørt om noen som har arabere i soknedalen

jeg og Maren fannt rett og slett ut at det må være en annen plass i verden ;-)

:OT: :OT: :OT: :OT: :OT: :OT: :OT: :OT: :OT:

hehe:P

Azze
07-01-2007, 21:57
Okay ;-)

Ingeborg
07-02-2007, 03:23
Sokndal i Hauge i Dalane (Egersund, Rogaland)

Fikk omsider rota meg til å sett på bilder og film av Lopke nå..
Sier bare: LEKKERT!!

*lære bassetravern min høye kneløft og la luggen vokse, og selge som frieser! :razz:*
(rett nok i nakken i allefall)

Korumdalen
12-02-2007, 17:19
Så fin video av vakre Lopke Marianne!! Hun har bra steg ja! De er noe for seg selv disse perlene:)

At dommeren slår eller klapser til hestene ser jeg mange kommenterte. Men de gjør det for at hesten ikke skal løpe rett frem, eller rett på dem. Når man ikke har øvd med frieseren sin på forhånd blir det ofte sånn desverre..For det tar nemlig mye øving og forberedelse til for å vise en hest!
Meningen er jo at hesten skal løpe rundt i ringen uten stopp for å få frem bevegelsene maksimalt, ikke stoppe opp eller løpe rett frem i svingene som mange på utstillingen gjorde(inkludert våres friesere). Man har større sjanse for å få godt resultat på en frieser som viser seg bra, enn en som viser seg dårlig. Så de klapser nok også til hesten for å få til en bedre fremvisning av den skulle jeg nesten tro.
Dommerene påpekte etter kåringen var slutt at dette var noe vi alle burde bli bedre på...Så nå er det bare å sette igang å øve og øve:)

Karoline «3 Silver
12-02-2007, 17:43
Åh:eek: Hesten din er litt for nydelig til å vises på nettet. Syns du går litt langt når du legger ut film av henne her, slik at vi blir så misunnelige:lol: hihi! NYDELIG! Og de stegene *drømme*:wav: :digger:

MariaR
12-02-2007, 18:02
Ooh, vakkre, vakre Lopke! :D

Catharina
12-02-2007, 18:07
*Frynsinger, rope p&#229; mamma s&#229; hun ogs&#229; f&#229;r se* GOSH, for en NYDELIG hest du har, Marianne. Jeg OG vil ha.. :(
Du er s&#229; utrolig heldig ! :) Flotteste hesten jeg har sett.

Lopke
12-02-2007, 18:16
oii.. takk skal dere ha.. ja hun er jo deilig. Jeg er i grunn helt enig :)

Aina
12-02-2007, 22:58
Veeeeldig fine bevegelser på henne ja.
Ser at hun har begynt egentrening på levade allerede ::P: