PDA

Se full versjon : lærlingplass i galoppstall

Mummitroll
12-08-2009, 15:59
Hei :)

Nå skal jeg begynne på andre året på hestelinja, og neste år har jeg tenkt å gå ut som lærling. Og jeg har utrolig lyst å jobbe på en galoppstall i læretida:)
Men siden jeg ikke så mye som har tatt på en galopphest, er det stor sjanse at jeg får jobb da?
Og om jeg får jobb, hvilke arbeidsoppgaver blir det mest sansynelig? :P
Og hvordan er galoppstaller i norge egentlig? Driver de både oppdrett og trening eller bare trening? :P

Håper noen kan hjelpe :)

dorab01
12-08-2009, 16:23
Det skall vel gå greit det. nesten alle driver kun med trening i hvertfall hvis det er på øvrevoll du vill være.

elx
12-08-2009, 22:11
Litt avhengig av hvor du havner så blir det garantert en salig blanding av stallarbeide og ridning. Mye jobbing, mye hest og mye moro :)
Såvidt meg bekjent er det ingen "større" trenerstaller annet enn Roy Arne Kvislas (Kvisla Racing) i Horten hvor det er oppdrett (Meridian Stutteri) i tillegg til trening av galopphester. Om de tar inn lærlinger vil det evt være mulig å lære mye om både trening og oppdrett av galopphester...

dorab01
13-08-2009, 11:32
jeg personlig hadde anbefalt deg lærlingsplass på selve øvrevoll man lærer så mye av å ha så mange rundt seg og det er et helt annet miljø en i en treningstall ute på landet. Det blir sikkert stallarbeid først men også ridning etter vert om treneren synes du er flink nok. Om du ønsker kan jeg godt høre med mannen min om hab trenger lærling til neste år. og hvordan det fungerer med skolen osv osv.