PDA

Se full versjon : Stallplass i porsgrunn ?

Jeakha
10-07-2009, 15:44
Noen som vet om en stall med BILLIG stallplass ? I Porsgrunn , helst ikke så langt unna Vallermyrene Rideanlegg ((-:

Håper på svar fort :)

Burgerfrelst
19-09-2009, 21:10
Kanskje litt sent, men hos Tynning rett ved siden av rideanlegget på vallermyrene, så tror jeg det er fra 1300 kr og oppover?

Nikita
19-09-2009, 21:14
På Tynning er det 3300,- det er da inkludert tilgang på Vallemyrene rideanlegg. Du får noe redusert pris hvis du kjøper grovfor selv, men du ender opp med rundt den samme prisen ;) Vurderte å stå på der for 1 år siden, men undersøkte litt rundt og det litt "greier" der....

Ellers så har du Stall PI som er 20 minutters skritting fra anlegget, der koster det 2900,- og de har egen stor utebane.

Burgerfrelst
19-09-2009, 21:39
Ok, synes jeg har sett hun har annonsert fra 1300 kr og oppover, men aner ikke hva det inkl og ikke inkl da. Nikita: du som er fra området her, kjenner du til staller som tar imot hingst (roooolig hingst)? Greit å ha i bakhodet når han blir litt eldre, og ikke skal stå på løsdrift mer.

Nikita
19-09-2009, 21:51
Ok, synes jeg har sett hun har annonsert fra 1300 kr og oppover, men aner ikke hva det inkl og ikke inkl da. Nikita: du som er fra området her, kjenner du til staller som tar imot hingst (roooolig hingst)? Greit å ha i bakhodet når han blir litt eldre, og ikke skal stå på løsdrift mer.

Sist jeg var i kontakt med Tynning var det en mann som leide ut...

Kommer ikke på noen umiddelbare som tar imot hingst :( De fleste vil gjerne slippe det. De stallen jeg kjenner til så går jo foringer på rundgang, og selv om stalleier ikke gjør noe av å ha hingst, så er det andre som helst ikke vil leie hingst osv.

Du skal drive avl eller? Hva type hest har du? Hva skal du bruke han til?

Burgerfrelst
19-09-2009, 22:11
ja, tommy tynning. men det blei vel slutt der hørte jeg...? og så var det da frua som har annonsert de siste gangene jeg har sett.

Nja, avl vet jeg ikke helt, men..heh.. hadde vært moro å prøvd å få kåret han etterhvert. Vil vente med eventuell kastrering da han er så utrolig snill og rolig, oppfører seg som en gammel vallak. Dette kan såklart endre seg, men fram til det får han gå som hingst og vokse på seg hingstepreg.

Han er en Oldenburger på 15 mnd.

Nikita
19-09-2009, 22:16
Jeg vet ikke om noen som har paddock til hingst eller så nei :( Nå vet jeg ikke hvor mye forhåndregler og bestemte tiltak (som forsterket gjerde o.l.) som må jeg til jeg ;) Hva kreves det?

Burgerfrelst
19-09-2009, 22:22
Aner ikke selv faktisk, min første hingst dette her.Tror ikke man behøver så veldig mye "forsterkninger" hvis hingsten oppfører seg rolig. Det er vel bare å ikke plassere den helt inntill hopper både ute og inne, så går det nok fint sålenge det er en håndterbar hingst som dette. Min har ikke krevd noe spesielt hittil ihvertfall.