PDA

Se full versjon : Utstøtt...

Anne&gneistene
31-10-2006, 19:00
Har opplevd noe uvanlig med Gina etter at hun kom til Bergen.

Hjemme og rundt andre hester har hun alltid vært dominerende, og av høy rang..

Det har gått veldig fint her i Bergen, helt til hun ble satt sammen med en fullblods i stedet for en fjording hun stod med(som hun gikk godt overens med).
I forgårs løp fullblodsen etter henne, og sparket henne flere ganger, et under at det ikke endte alvorlig! Den har vært noe stygg mot Gina hele veien, men det ble bare verre og verre, så jeg flyttet henne til en annen hest. Det så ut til å gå veldig bra i går, men i dag skjedde akkurat det samme!
Den hesten hun stod med nå, er ikke typen til å gjøre slik.. Ei på stallen kom bort, og da løp hun etter Gina, Gina var helt svett og livredd, og løp mer eller mindre utav gjerdet når hun kom for å "redde" henne.
Merket allerde i går at Gina virket veldig redd, som om hun er blitt redd hester nå..

Hva skal jeg gjøre? Ta sjansen på å sette henne sammen med en ny hest? Gina tør heller aldri å ta igjen(noe hun alltid gjor før), hun løper bare bort... (men det nytter jo lite når de andre hestene løper etter henne til de får sparket henne...)

Hvorfor har hun forandret slik adferd? Og hvorfor vil så mange hester ta henne? hun opptrår ikke synlig truende mot andre hester heller..

Mari
31-10-2006, 19:05
Noen hester faller i rang med alderen, alltid ekkelt når det skjer.

Anne&gneistene
31-10-2006, 19:07
ja, det var det jeg også fryktet, derfor satte jeg henne med ei hoppe på 16 først, og nå ei på 19 som alltid selv har blitt ustøtt...

huff.. snille Gina, hun vil jo ingen vondt! merket hvor SINT jeg ble når jeg fikk høre det, mest lyst til å hoppe på de forbaska hestene som går løs på Gina på den måten....

Kanskje hun bare må stå alene da?... huff... skulle ønske hun kunne stå med Spot igjen... perlevennene..

Shadowfax
31-10-2006, 22:59
Litt sånn det er når det blir sluppet nye hester i utegangen hos oss det.
Kan gjerne gå mange dager før de kommer inn i flokken og miljøet. og i løpet av den tiden blir de ofte jaget vekk fra maten og gjerne også holdt ute fra hallen. De må bare komme seg igjennom det og skjønne at de må sette seg i respekt hos de andre..
Men ja.. man synes litt sund på de når det holder på som værst.