PDA

Se full versjon : Salunderlag til westernsal.

Gudhild
26-06-2009, 04:50
Hvilke westernunderlag har dere og hvilke kan anbefales?

flaana
26-06-2009, 23:24
Welcome to my saddle pad hell :D

Jeg har/hatt:

Den gyselige grønne neopren saken fra Høøks. Helt grei, lett å holde ren - bare spyler av den. Men :shock: for en farge!! Den er oppbygd for å fordele trykket mest mulig.

Polypad. Lett å holde ren, går greit i vaskemaskinen. Men den er litt lang. Har vanlig str også, men den tror jeg blir litt for kort...

Orange neopren greia til Høøks, for liten i str. Veldig grei å holde ren da, bare spyle

Svart lik fra Børjes, den billige. Veldig lang sak, men lett å holde ren. Dårlig plass til manke.

Vanlig filtpad. Et mareritt å holde ren, aldri mer :verymad:

Og nå bruker jeg mest den paden til bomløs sal fra Høøks med en tynn bomulls 'sjabrak' under, lett å holde ren og gir god ryggradsfrihet.

Ja, jeg er noget spesiell muligens...? haha :cool:

Knekten
26-06-2009, 23:27
En Reins Man pad fra rodeo. Slitesterk, tykk og holder i alle år! Anbefales :)

Gudhild
27-06-2009, 00:41
Flaana:Jeg har den vanlige modellen til P.P.å den var passe lang til min westernsal.

Har også Weaverpad fra hooks,å den var LANG.Tenkte jeg skulle prøve å sy den inn,for den går jo helt til rompa på hesten min.Så likte jeg den godt ellers:p

Filtpaden min er så godt som vasket i stykker den:rolleyes:

Liker også godt hafpad,men har ikke selv.Har bilde av den under westernsal om noen er interessert.

Hadde tenkt å bestille ny fra borjes,men skjønte ikke noe av str. på de.
Noen som har erfaringer med flere av de?

Nikita
30-06-2009, 13:53
Jeg har prof. choice med saueskinn under!

Noe av det beste man får i forhold til å legge på våt hest, transportere bort svette, den puster og tørker fort etterpå!

Silver
01-07-2009, 09:40
Jeg har/har hatt en hel haug forskjellige!
Akkurat nå bytter jeg rundt på en polypad og en gammel showpad. På showpaden har jeg tatt ut innerfilten så det er nesten bare et dobbet teppe. Ingen av de er optimale synes jeg, men fungerer helt greit akkurat til tur. Polypaden er for lang da, så den er egentlig bare reserve.

Ellers har jeg hatt for korte pader, for tykke pader, for tynne tepper osv. Har funnet ut at det beste er å investere, men har ikke funnet noen som jeg liker godt nok til å legge ut mye penger på det nå, ettersom jeg har en hel haug liggende allerede.

Tenker nok type den som Nikita har er bra. Saueskinn under der bra, men vil ikke ha en som er for lang. Synes mange av de litt billigere padene fra Hooks/Børjes virker lange.
Ellers er jeg fan av treningspader som kan spyles :)

lillings
01-07-2009, 13:03
Jeg har en beige og svart pad fra rodeo som koster 549 kr. Er med sånn fleecesak under. Veldig god, men litt vanskelig å holde ren i røyteperiodene. Men har hatt den i mange år nå, og den er veldig god og slitesterk. Ligger bra på hesten min og lett og løfte opp i kanalen. men innbiller meg at den kan bli litt liten til store westernsaler, ihvertfall om de har store skjørt. Passer til min da, så vurderer å kjøpe meg en til.

Kristin og What
01-07-2009, 22:59
Jeg har en Classic Equine pad som jeg er veldig fornøyd med. Glatt neopren på undersiden, veldig lett å holde ren. :)

Nikita
02-07-2009, 14:50
Jeg har en beige og svart pad fra rodeo som koster 549 kr. Er med sånn fleecesak under. Veldig god, men litt vanskelig å holde ren i røyteperiodene. Men har hatt den i mange år nå, og den er veldig god og slitesterk. Ligger bra på hesten min og lett og løfte opp i kanalen. men innbiller meg at den kan bli litt liten til store westernsaler, ihvertfall om de har store skjørt. Passer til min da, så vurderer å kjøpe meg en til.

De er for små for store westernsaler ja :) I alle fall de med dyp rigging, slik som min.

http://farm3.static.flickr.com/2294/1634640294_75429c98db.jpg

Denne er i sort filt, men ble også hakket for liten:

http://farm3.static.flickr.com/2190/1633769489_1398d6ec7c_o.jpg

Ingen av disse får jeg dratt opp ved manken :)

Derfor bruker jeg en slik som jeg beskrev over her (prof. choice):

http://farm4.static.flickr.com/3611/3319342783_f881ab9538_o.jpg

lillings
02-07-2009, 21:01
Var det jeg tenkte meg ja...