PDA

Se full versjon : Ridesko & Chaps/Ridestøvler ?

Tinee-girl
22-06-2009, 18:44
Hva er forskjellen? At ridestøvler er vantette?

julnil
22-06-2009, 20:25
Er alt etter hva du foretrekker.

Jeg har for korte legger for de fleste ridestøvelene på markedet (om jeg ikke spesialbestiller da), så for meg er det lettere å finne ridesko og støvelskaft som er godkjent for konkurranseridning.

Akvinn4ever
22-06-2009, 21:11
Smak og behag som julnil sier.
Jeg har ridesko og støvleskaft, og syns det både ser penere ut, og er mye mer praktisk.

Tinee-girl
25-06-2009, 17:15
Ok.! Har selv Woodstock Long lærstøvler som er fra www.altforrytter.no .. Men kanskje jeg burde kjøpe meg et par ridesko meg chaps også til da :-)

IngvildK
25-06-2009, 17:31
Det er smak og behag, som de over sier.. Jeg bruker ridesko og chaps i tøy, men ønsker meg enten skikkelig fine støvelskaft i lær eller et par lærstøvler. :)

A&Eb
25-06-2009, 17:37
smak og behag. jeg kommer aldri til å ri med ridestøvler igjen pga jeg synes det er 100 ganger bedre med ridesko og chaps. rett og slett pga ridestøvler blir for stivt og ekkelt.

T.B.
27-06-2009, 05:28
Da jeg begynte å ri på 70-tallet, var ridestøvler mitt høyeste gave-ønske - da uvitende om at slike gummistøvler var iiiskalde om vinteren og svette-bomber om sommeren - verdens mest ubehagelige skotøy.... - som jeg vil anta at en del ryttere har erfart i årenes løp.
I 1978 var jeg på tur i England med hestefolk, og i Newmarket - galoppsportens mekka - fant vi en utstyrsbutikk - og der fikk jeg - etter gode råd - kjøpt meg en jodphurs ridebukse OG et par jodphurs ridesko - verdens lekreste lysebrune ridesko, som satt som støpt på foten. Ridning ble en helt annen opplevelse etter dette.
Selv på vinterstid var disse skoene varmere enn gummi-ridestøvler.
I 1985 fikk jeg i gave spesialsydde lær-ridestøvler - som hansker på beina - og de bruker jeg den dag i dag. Såpass romslige at det er plass til ullsåler og tynne ull-underbukser - så de kan brukes året rundt. Ikke blir man svett på beina heller.
Ellers kan jeg bruke mine gamle jodphurs - men da har jeg leggingser på.
Moralen: Spander kvalitet!

Torhild
27-06-2009, 10:26
Før red jeg alltid med sko og chaps, men etter at jeg begynte å ri med MH high caliber'erene mine, så har ikke leggchapsene mine vært framme på et helt år!!
Synes ofte man får finere sits med støvler, og de støtter bedre opp rundt ankelen enn sko/chaps.

Tinee-girl
29-06-2009, 08:45
Ja, har latt litt merke til at jeg ikke får så god sits i sprang av ridesko og chaps..

ekatrine
29-06-2009, 22:13
Ei veninne av med hadde ariat sko, disse + noen chaps/støvelskaft jeg ikke husker navnet på er det beste jeg noen gang har ridd med... Slår alle støvler og andre sko jeg har prøvd. Fikk helt perfekt støtte rundt ankelen der jeg er svakest og disse satt også helt perfekt på foten min så nå er det fare for at jeg også kjøper disse i tilegg til noen helt supre støvler jeg kjøpte for en stund tilbake :)

A&Eb
29-06-2009, 22:15
Ei veninne av med hadde ariat sko, disse + noen chaps/støvelskaft jeg ikke husker navnet på er det beste jeg noen gang har ridd med... Slår alle støvler og andre sko jeg har prøvd. Fikk helt perfekt støtte rundt ankelen der jeg er svakest og disse satt også helt perfekt på foten min så nå er det fare for at jeg også kjøper disse i tilegg til noen helt supre støvler jeg kjøpte for en stund tilbake :)

Dyon chapsene? de virker utrolig digge! har selv ariatskoene, og jeg går aldri bort fra dem.

Cammie
29-06-2009, 22:22
Før red jeg bare med leggchaps og sko, men etter at jeg fikk meg lærridestøvler, så tar jeg ikke på meg sko og chaps med mindre jeg av en eller annen grunn må. Sitter mye bedre med støvlene, og føler jeg får mer støtte.

Silje
29-06-2009, 22:23
Dyon chapsene? de virker utrolig digge! har selv ariatskoene, og jeg går aldri bort fra dem.
Har Ariat og jeg ønsker meg Dyon-chaps til. *Elsk på Ariat-skoene* Pene er de også! :D

Pernooh
29-06-2009, 22:42
Smak og behag som julnil sier.
Jeg har ridesko og støvleskaft, og syns det både ser penere ut, og er mye mer praktisk.

Hvordan kan sko og støvelskaft se penere ut en lærstøvler? Jeg synes det ser rimelig likt ut.

Jeg for min del bruker lærstøvler, det er pent og støtter godt, men hadde ikke sagt nei takk til et par Ariat sko med støvelskaft. Men er svært lite aktiv nå, så støvlene får duge ;)

ChristinaS
30-06-2009, 16:24
Brukte sko og chaps før helt til jeg kjøpte meg Mountain Horse Richmond High Rider. Liker de skikkelig godt, føler jeg får bedre sits av ridestøvler og at de støtter anklene mine mye bedre. OG så føler jeg at det ikke er så lett for hælen å dra oppover sånn som den var flink til før når jeg rei i chaps og sko. Ridestøvlene 'hjelper' litt syns jeg :) men som sagt, smak og behag.

ekatrine
30-06-2009, 21:19

Mulig det ja :) Var ihverfall en helt utrolig god kombinasjon som står øverst på min ønskeliste når det kommer til fottøy :)

ekatrine
30-06-2009, 21:23
Støvlene til ariat er også veldig veldig gode :)