PDA

Se full versjon : Hoppa angrep folen sin...

AvitasOleo
27-10-2006, 11:00
Jeg har da kasterert Oleo, som nå er 1 år og 5 mnd. Han har ikke sett moren si på 6 mnd etter han dro på hingtsbeite i mai.
Jeg planla da gjenforening med moren i går og ventet oss et tårevått gjensyn.
Oleo sto i en paddock mens jeg leide hoppa nær. Hun var veldig interissert i han og hadde toppede ører... Helt til hun kom helt inntil han..så flyr hun på han og er ildsint. Jeg tenket kanskje de trengte å komme næremere hverandre og tok de ut på ridebanen sammen. Der satt hun etter han i full fart, skikkelig sint og sparket med flate ører og hvite tenner... Jeg turde ikke mer da han er nyoperert og tok hoppa ut. Senere sto hun å vrinsket inne mens han svarte ute...

Hva skjer??? Er dette normalt??

Harneshaug
27-10-2006, 11:20
Ulskaug og One Eyed har stått sammen på stall i 9 år. Jeg kjøpte Ulskaug 30des. i fjor og tilfeldighetene ville det slik at One skulle ende opp her også... (-:
Åh... tenkte jeg, så fantastisk, hester som husker så godt, spennede osv. og gledet meg slik til hun skulle komme 1 mai. Hadde med videokamera og skulle filme den rørende gjenforening!

Tok One ut av hengeren og leide henne bort til porten, de snuste på hverandre, humret og toppa ører, jeg ble helt rørt..
Åpnet porten og slapp henne inn hvorpå Ulskaug tverrsnudde og smurte bakbeina i henne så hele hesten ristet! Fy f..... Så jaget han henne rundt beitet, bet og slo 2-3 runder hvorpå han PLUTSELIG stoppet og begynnte å spise. Helt merkelig.. var vel rangen som skulle settes. De var uansett ikke noe perlevenner akkurat før etter 1-2 mnd.

Hun skal sikkert bare markere seg og si fra, går jo litt voldsomt for seg selv om det kanskje ikke er så alvorlig som det ser ut, men om han er nyoperert bør du kanskje være forsiktig.
Men jeg har troen på at når han er blitt bra må de få gjøre opp seg i mellom og det er jo som regel hoppene som er sjef. Det går seg sikkert til (-: