PDA

Se full versjon : Hva skjer med MIX?

Lopke
26-10-2006, 13:40
Dette er ikke noen anti MIX tråd altså, så det trengs ikke masse negative kommentarer utenom de saklige :)

Men jeg har stussa på noe i det siste (uken) MIX har nesten ingen nye tråder.. Jeg er jo flittig bruker av "innlegg siden...." som dere vet og kan hele tiden ha en oppdatert liste over nye innlegg siden det og det klokkeslettet..

Lurte da på at idag da jeg kom inn (på jobb) innlegg siden igår i 20 tiden, altså 13-14 timer.. var det 5!!?? nye innlegg..

Her på FH var det rundt 29.. Altså MYE mer aktivitet her enn MIX for tiden..
Hvor ble det av alle folka?? er de her nå?

Det ble jo en gjeng som nektet å "verve" seg til FH som jeg regner med stadig er aktive på MIX, men de er jo borte de og?

Blir MIX dødt? Synes jo det er litt synd og da.. men på den andre siden må jeg jo klappe litt i hendene over at FH ("det hippe og kule" nye forumet) faktisk ble en kjempe suksess.. :P

Jeg er stadig aktiv på begge forum, men jeg screener innleggene mine, noen passer best her.. noen poster jeg begge steder. Men jeg er kjempehappy for "kvinnehjørnet" juhuuu.. og at det er en fantastisk god tone her.. ennå.. men så mange nye.. Tror vi er passert langt over 200 medlemmer nå..

YEAHH.. 8) !!!

Tror dere FH kan bli norges største hesteforum :?: :?:
(for jeg føler vi er godt på vei..)

RenateSJ
26-10-2006, 13:43
For min del har jeg ikke tid til å være like aktiv på MIX som på FH. Har rett og slett ikke hjernekapasitet til det. Siden tonen ikke er helt den samme klarer jeg ikke å omstille meg, og det ender med at jeg blir helt forvirra hvis jeg titter innom MIX nå.

Ikke lett å være blond nei.
Om vi blir norges største hesteforum.. uff nei håper ikke det. Liker meg på små koselig steder jeg :wink: (dette var ikke ment som et hint at nye ikke er velkomne altså)

Silje og Tindra
26-10-2006, 13:48
Så lenge vi har moderatorer som er våkne, og så lenge Wenche står på og er så flink som hun faktisk er, så tror jeg ikke det er noe problem å bli Norges største forum. :-)

Gjest-
26-10-2006, 13:59
Har så fælt mye tid å slå ihjel, så jeg surfer alle forum jeg orker... Men MIX har vært ubrukelig de siste dagene, det har ikke funka rett og slett... Det er en egen liten tråd om det under hestemarked.no, men ingen av driverne har sagt noe der... For min del begynner jeg å bli ferdig med MIX, gidder rett og slett ikke bruke tid eller håpe på at det skal funke denne gang.

La ut en tråd der, ble helt frustrert over å aldri komme inn for å se svarene som kom, DET er frustrerende! Man ser det er flere nye svar, men man får søren ikke lest de...

Silje: Om (eller skal jeg si når;)) dette blir et forum på størrelse med MIX, så er det ganske sikkert at dette må på en betalingsserver! Men det sikkert mange her inne som er villig å betale noen små kroner for å holde dette oppe? Evt kjøre på reklameforum, sjekk dette forumet: www.splat.no
Det er kjørt av reklame, men er likevel kjemperyddig uten å være fyllt opp med reklame.

Ina
26-10-2006, 14:02
For min del så har jeg kanskje kommet med kommentarer som: "jeg orker ikke mix'n mer".. blablabla. og slike ting. Men egentlig så er det ikke sånn. Jeg bruker mer enn nok tid på FH, og det prioriteres før mix. Det er vel en grunn til at jeg ikke er så mye på mix. Var faktisk innom en tur i går og leste litt. Så jeg vil ikke unngå å gå innpå der ;-)

Er jo kjedelig om mix'n skal gradvis gå nedover slik. er jo et kjempeflott sted, med mange flinke og dyktige brukere. (Det er jo FH også)

Rotete skrevet, men håper noen skjønner hva jeg mener. :roll:

edit: Så tar jeg meg en tur innom mix'n, åpner en tråd og voila - den åpner seg ikke. :?

Mari
26-10-2006, 14:15
Jeg er begge steder jeg :)

lillekira
26-10-2006, 14:43
Jeg og er litt begge steder.Men jeg kommer jo aldri inn på MIX da :(
Har prøvd å følge med på bla.tråden om Aromayo under etterlysning,men kan gå mange dager mellom hver gang jeg kommer inn.Og når jeg har sendt svar,så kommer ikke de igjennom heller.Så MIX er snart ett tilbakelagt stadium for min del.
Og ikke for å såre noen,eller kaste "dritt" men det er veldig fjortis-faktor på mange innlegg der.
Er så mye,mye hyggeligere tone her :)

Mandarinhest
26-10-2006, 14:56
Gikk en tur inn på HM, og det var labert med aktive emner der ja gitt. Jeg fikk meg ikke inn på trådene en gang. Det kom opp bare sånne prikker i det ene hjørnet som det av og til gjør.

LailaE
26-10-2006, 16:04
Må jo i grunn innrømme at jeg så og si aldri er på Mix lenger, men til mitt forsvar så var jeg ikke så veldig aktiv der heller...

Funa
26-10-2006, 16:07
skjer det samme med meg kristine.

Er absolutt mest her inne, og av og til inne på mix og leser litt, men har blitt mindre og mindre aktivt der i det siste

IngvildK
26-10-2006, 16:29
Kommer meg ikke inn på MIX jeg :/

Bente & Etanec
26-10-2006, 17:00
Jeg har sluttet helt og gå inn på MIXen jeg.. Har bare blitt slik. Før var jeg inne og leste litt en skjelden gang, men nå er det flere uker siden jeg var inne der sist.
Ventet vel egentlig på den seriøse unnskyldningen fra MIX som aldri kom, og til slutt gav jeg rett og slett bare opp..

Er her inne hver dag og flere ganger til dagen. Jeg håper vel egentlig ikke at FH skal bli Norges største hesteforum for vi har jo en herlig tone her inne. Ikke sikkert det går like bra og holde den om der blir en hel haug med nye brukere da.. :roll: Men greier de det så er det no problemo fra min side :)

Ragnhild
26-10-2006, 17:21
Jeg har ikke fått opp mix i det siste. Orker ikke sitte time ut og time inn å vente på at sidene lastes. Samme problem som flere her nevner, de to berømte prikkene. Nei, takke seg til FH! :)

lillings
26-10-2006, 17:52
Huff, er så lei MIX om dagen, kommer ikke inn på emnene, og har ikke gjort det på en uke nå. Og jeg var egentlig en av de som ville være på mix og bruke det forumet her hvis jeg har tid. Men nå har det blitt helt omvent fordi alle er jo her, det er koselig her og så å si aldri noen problemer med å komme inn på sidene.

Så det er synd at MIX sliter, men orker ikke å være på et forum som så å si aldri fungerer skikkelig. Så nå er jeg bare her, er jo så mange flinke her atte jeg trenger ikke to hesteforum.

Hanna&Brá
26-10-2006, 18:43
Serverne til Hestemarked er så ubrukelig trege, så å lese 5 innlegg på MIX tar minst dobbelt så mye tid som å lese 5 innlegg her, fordi man bruker 100 år på å laste en tråd på MIX.. Flere som opplever det sånn?
Sånn ellers er ikke jeg en av de som har hatt så mye å klage på på MIX'n.. Bruker mest VIP'n på hestemarked, men blir ikke så mye det heller, når det går så tregt.. :-( Kjedelig at det er sånn..

linki
26-10-2006, 19:18
Kommer ikke inn på mixen. Veldig ustabilt.
Men kommer til å være på mixen når den er i orden igjen.

Tone
26-10-2006, 23:13
Mixèn er jo da ikke akkurat fra snarøya :shock: så å sitte i flere minutter å vente på at sidene skal komme opp gidder jeg ikke, også på toppen kommer de berømte 2 prikkene... :roll:

Er inne å kikker der men er ikke slik at jeg på død og liv må- når det går så treigt....

Shadowfax
27-10-2006, 10:07
Prøver å titte innom på MIX av og til for å se om det er noe spennende, men har gitt den opp nå egentlig... Kommer jo aldri inn på sidene.. irriterende!
Men kanskje jeg begynner å kikke innom dersom de får orden på det igjen.. har bare ikke tolmodighet nok til den siden akkurat np..

Birre
27-10-2006, 10:35
Jeg skjønte ikke helt poenget med denne tråden jeg. Jeg trodde vi var ferdige med å kaste dritt om MIX og HM, for det er jo det det blir til...

Lite interessant og vite hvem som er kun her, begge steder og ingen steder.

Alle vet at de har et enormt trøkk og servere med for liten kapasitet, og det kommer de til å slite med for evig og alltid iom at de er så store som de er.

Og nå kommer sikkert svaret til meg; "Så la være å lese denne tråden"
Oppbrukt argument, så lenge det kommer nye tråder i et diskusjonsforum så blir de lest - og besvart. :wink:

Lopke
27-10-2006, 10:45
Joda les tråden.. det var jo meningen ;)

Hvis du leser innlegget mitt (det første) så skrev jeg det ikke skulle være en dritt kastingstråd om mix. Det var overhodet ikke spørsmålet.

Om du leser nederst spør jeg om FH vil bli norges (kommende) største hesteforum da det går som det suser her..

At mix har hatt problemer i det siste.. eller lenge.. vet vi jo alle, det ble heller ikke nevnt. Det jeg lurer på var den veldig inaktiviteten som er der nå. For min del (jeg har jo ikke slutta å være der) så synes jeg det er litt dumt. MIX og FH er to forskjellige forum, men føler ikke jeg trenger å unnvære det ene frem for det andre.

Men nå virker det som om hele Mixen er død.. og ang server problemer, virker jo litt rart, når det kun postet 5 nye innlegg pr dag. Så det kan jo ikke være aktiviteten som er problemet.

Vi nermer oss 300 medlemmer her.. 50-100 nye innlegg pr dag tror jeg?? Det er jo mye da..

så poenget mitt var vel egentlig, selvom det kanskje kom litt feil ut, at FH kan skje å bli det forumet med mest aktivitet i Norge, om det fortsetter slik..
(hvilket jeg også fikk noen svar på..)

Bente & Etanec
27-10-2006, 10:52
Men grunnen til de få innelggene på mixen kan kanskej være pga så får kommer seg inn der? Og at det er vanskeligt og få lese/svare på innlegg der for tiden?

Kurre
27-10-2006, 10:52
Nevnes navnet MIX her inne vil det vel bli feil uansett?
Da oppfattes det som drittslenging om det er det eller ikke og blir det fort,selv om ikke det var den opprinnelige tanken.

Til det egentlige spørsmålet.
Det virker som om det bare kommer til å vokse videre her,gitt...
Est ut over all forventning så langt...
Det er moro med mye aktivitet og nye brukere synes jeg.
mer folk,mer kunnskap,fler vinkler på ting,fler innspill...så lenge vi ikke mister den gode tonen som er her inne.

Det er veldig god "nettikette" her inne eller hvordan det nå skal sies.
det er en varm og respektfull trend i svarene uten at det for den saks skyld blir bare "pjus" og det skal vi verne litt om.

Så lenge det beholdes og den "gamle" kjernen holder seg her,så ikke jeg mister dere ut i cyberspace,så er detta en god plass å bli og store kan vi nok fort bli ja...
Mon tro når vi vokser oss ut av enda en server...

Tone Kristin
27-10-2006, 10:59
Jeg vil gjerne fortsette på MIX, men når jeg får opp bare 5% av trådene så blir det litt vanskelig :lol:

Therese
27-10-2006, 11:29
Jeg er ikke så mye på mix lengre, har faktisk bare glitt vekk fra meg. Er innom når jeg har tid, men da er det som regel "1000" tråder jeg må lese :roll:

Jeg er sånn som klarer meg helt fint uten et forum, men det er jo koselig å være både her og på mix :)

tuttifrutti
28-10-2006, 12:20
Grunnen til lite aktivitet på MIX er at det har vært trøbbel med å komme seg inn. Når MIX er oppe, er det bra med innlegg der. Er på FH når MIX er nede, men på MIX når det er oppe :D Bra plass begge to, men har kapasitet til å være på kun ett....

Elisabeth j
28-10-2006, 13:05
Jeg er overlykkelig over at jeg fant det forumet her! Helt overlegen side, med masse koselige folk.
Og jeg har jo ikke vært her lenge, men føler jeg blir tatt veldig godt imot.
I motsetning til andre froumer jeg har vært på hvor man liksom må jobbe seg opp en status. :?

Håper det forumet her kommer til å vare i lang tid. Kunne ikke klart meg uten!

:D

JiviDream
28-10-2006, 16:58
Jeg hadde ikke vært innpå på en UKE jeg, men ingen nye innlegg! :? kanskje aktive emner-knappen ikke funker, for nesten hver gang jeg er innpå så kommer det kaanskje frem to nye innlegg liksom...

Sara&Korak
28-10-2006, 20:38
Mix er jo blitt så tregt!
Tror dessuten de fleste har flyttet hit ;)

Kurre
29-10-2006, 00:28
Kan vi ikke la denne "MIXtråden" ligge nå??

Flashback
29-10-2006, 00:36
Mix er jo så tregt, jo, så det er ikke rart at det ikke er aktivitet der :P

Og jeg vet at Lopke vet at jeg er sint på Mix ^^