PDA

Se full versjon : Rideprøve på hoppeutstilling, døl

HesteHeidi
05-05-2009, 09:05
Dølehest
Hestene skal bestå bruksprøven(e) for å kunne premieres. Er hesten premiert, er bruksprøven seinere frivillig.
Krav:
Klasse 1a: Ingen bruksprøve.
Klasse 1b: Kjøreprøve med vekt 200-400 kg + vogn + kusk og eventuell dommer Kjøreprøven skal inneholde ca.200 meter raskt trav.
Klasse 2a: Ingen bruksprøve.
Klasse 2b: Som klasse 1b
Klasse 3: Som klasse 1b, men ikke mer last enn ca 200 kg i tillegg til vogn og personer
Klasse 4: Kjøreprøve uten ekstra vekt i vogna
Klasse 5: Som klasse 4
Klasse 6: Som klasse 4
Klasse 7: Som klasse 4
Klasse 8: Som klasse 4

Rosita har allerede tatt kjøreprøven, men kan jeg melde meg på i klasse 6, og ta rideprøven og eller? Og evt. løsvisning/løshopping?

Ingvild
05-05-2009, 23:43
Det er nytt system, det som før heitte klasse 6 heiter no klasse 5. Du kan ta frivillig rideprøve der, ja.

stall grønli
06-05-2009, 19:55
Men kan man bare "melde" seg på i hvilken som helst klasse da? Jeg trodde hestene ble plassert i de forskjellige klassene etter alder, avkom, osv. Eller er det nye regler der også?

Mari
06-05-2009, 20:18
Du må vel krysse av på skjemaet kva klasse du skal stille i, men det er retningslinjer for kven som skal stille kvar, vil eg tru.

Ingvild
06-05-2009, 21:13
Du må skrive på skjemaet kva for ei klasse du stiller i, men om du har skrive feil vert du vel plassert der du skal.

simianne
08-05-2009, 18:05
Du kan stille ho paa nytt og gjennomgaa frivillig rideprove. Det er imidlertid lite hensiktsmessig, daa Rosita ikkje kan oppnaa hogare premiering. Ho har allereie 2. premie. For aa faa 1. premie maa ho ha gode avkom, med avkomsbedomming.

HesteHeidi
08-05-2009, 22:30
Du kan stille ho paa nytt og gjennomgaa frivillig rideprove. Det er imidlertid lite hensiktsmessig, daa Rosita ikkje kan oppnaa hogare premiering. Ho har allereie 2. premie. For aa faa 1. premie maa ho ha gode avkom, med avkomsbedomming.

Vi kan få bedre karakterer, og vi får "PR" :p