PDA

Se full versjon : Læling?

Hanniball
17-10-2006, 20:04
Åjåjåj!!

Jeg var på skolen i dag,og vi hadde stall tjeneste i første time.(Det er vi i stallen kl.07.00,forer,møkker,slipper ut,og gjerne longerer og tømmekjører noen av unghestene osv.For dem som lurte=p)

Det er ei eldre dame som vi er så utrolig heldig å ha i dette.Utrolig flink dame,som kan sinnsykt masse,og har vært med på utrolig masse rart.Hun har f.eks jobbet lenge på skogan.Da de andre på itt parti sto nede i den ene enden av stallen,og møkket hestene til skolen og noen til,sto jeg oppi andre endenog møkket min egen.Da sto denne læreren min utenfor boksen og sopet,også spurte hun meg og jeg ikke kunne vært intressert i å jobbe for enten Tony Andre Hansen eller Espen Johansen om et par år!!For de hadde spurt henne om hun kunne holde øyne oppe for ei som kunne være intressert,og arbeidvillig nok.Jeg ble egentlig ganske paff.For dette har jo virkelig vært min store drøm!Det å kunne jobbe som hestepasser og være masse med på stevner verden rundt,og virkelig fått sett og lært mye!
Så jeg tenkte på det at jeg går nå i 1.klasse.Etter 2.klasse kanjeg gå ut i lære om jeg vil,for å få fag brev.Og o jeg ønsker det,kan jeg bare gå påbygning etter på,for å få studiekompetanse(noe jeg selvfølgelig ønsker!!)

Jeg vet det jo er et stykke frem i tid,men det var jo det de var ute etter også.Å finne en som kan jobbe om et par år.Men neste år må jeg jo bestemme meg!!Denne dama sa det at Tony var ikke sånn veldig intressert i å ha ei med egen hest,og det er jo veldig upraktisk også,når man har så mange reisedøgn i året,og når man først er hjemme,er det jo sinnsykt mye hester og ri,og stallarbeid å gjøre,så det tror jeg ikke jeg hadde orket uansett.Men hunsa det at hos Espen var det kanskje litt lettere med egen hest,for han hadde mindre hester,og er jo ikke fult så mye ute å reiser.Men altså,det er noe jeg får ta,når evt. den tid kommer.Kan jo henne jeg hadde fått mulighet til å sette bort hesten på for et års tid for den saks skyld!

Men åååå!!Jeg ble så utrolig glad for dette!!Det har jeg sakt så lenge,at om jeg hadde fått kjangsen til det,ville jeg så gjerne!!

Egentlig måtte jeg bare få det ut,men jeg lurer jo veldig på hva dere hadde gjort om dere skulle valgt...fullføre skolen 100% eller gå ut i lære,og tatt opp siste året etterpå.Jeg får jo dag fag brev,OG studiekompetanse når jeg tar påbygning da..
Men ja..Hva synes dere?

lillings
18-10-2006, 14:24
Hvis du får sjansen til å jobbe for Tony Andre Hansen eller Espen Johansen og dette er noe du virkelig ønsker og har drømt om, så hadde jeg ikke nølt med å si ja. Det er en sånn once in a lifetime sjanse, så da må man gripe den mens man har sjansen mener jeg. Men du må jo bestemme dette selv og kjenne etter hva du synes er riktig. Studiekompetansen kan du jo alltids få tatt seinere, selv om det nok er tyngre og sette seg på skolebenken igjen da.

Velg det du føler er rett, du har jo en god stund på å bestemme deg. Men du er utolig heldig som har blitt spurt ;)

-Marit Petra-
16-11-2006, 19:09
Enig, ta sjangsen! Det ville jeg også gjort, for jeg drømmer om akkurat det samme :-)