PDA

Se full versjon : Gjør jeg riktig?

Katrine
17-10-2006, 14:31
Jeg prøvde join-up metoden på hesten min igår, men har ikke rundpaddock, så derfor prøvde jeg dette på ridebanen.

Saken er den at det funket. Jeg er overrasket, for dette er første gang jeg prøvde, og hesten skjønte hva han skulle!
Etter bare en runde rundt meg (han løp i volte rundt meg, til fordel for hele ridebanen) rettet han ikke bare øret mot meg, men hele hodet.
Jeg snudde meg med ryggen til, og lot han komme mot meg.

Han gjorde dette, og fulgte etter meg, stoppet når jeg stoppet, gikk når jeg gikk. Men så mistet han interessen, og gikk sin vei. På ny sendte jeg han rundt, og overivrig vender han hele forparten mot meg, og prøver å komme inn.

Mitt spørsmål er da: Er det riktig det jeg gjør?
Og hvordan skal jeg reagere når han bare kommer løpende inn til meg uten at jeg har bedt han om det? (Altså, reagere jeg på feil måte når jeg sender han ut og videre?)

Håper på positivt svar :)

JiviDream
17-10-2006, 17:38
Jeg er ganske sikker på at du skal sende hesten ut igjen siden den ikke gjør som du sier. Den "søker etter varme", men skal vente med å få det inntil h*n gjør sm du sier :)

Ellers hørtes dette veldig bra ut, hesten gjør som du sier og det er bra! Stå på!

Katrine
17-10-2006, 23:34
Andre som har noen synspunkter? Hadde vært fint ...

Mirakel
30-12-2006, 00:31
Ja, hvis hesten kommer inn mot deg uten at du har bedt deg om det, skal du jage den videre noen runder, og så be den komme inn til deg. Den skal jo gjøre som DU ber den om, og du ber den jo ikke alltid om å komme inn til deg. Hesten skal gjøre som du sier.