PDA

Se full versjon : Hingst og hoppe ved siden av hverandre?

Ragnhild
17-10-2006, 00:03
Bare lurer litt på deres tanker ang. å ha en ung hingst og en hoppe ved siden av hverandre i samme stall. Tenker ikke da på rent sikkerhetsmessig, men mer "følelsesmessig" med tanke på hestene. Er det "slemt"?

Kurre
17-10-2006, 00:36
Kommer helt an på hvordan de reagerer det.
Om det skaper stress og de blir urolige,da er det ikke bra.
Gjør de ikke noe ut av det er det ikke noe problem.

En hingst som konstant står og vil,vil men får ikke til å komme gjennom/over/under/rundt veggen har det ikke bra. Ei joppe som konstant blir "mast på" av en overkåt dust har det heller ikke bra.

Her må man bare se an situasjonen.

Mari
19-10-2006, 10:28
I travstallen her før stod den en hoppe ved siden av en unghingst. Han var kontanst etter henne, han var alltid klar. Hun ble skrekkelig stresset av han, og ble flyttet. Hun står nå ved siden av en voksen hingst på 14 år, og han snuser litt på henne i ny og ne - that's it.

LisaFi
19-10-2006, 15:46
Har også sett det motsatte, hingster som kun slapper av når de har dame ved siden av seg. Dvs får lov til å ha noen å passe på, får oppfylt instinktet sitt, litt, om dere skjønner hva jeg mener.

Mathilde
19-10-2006, 15:49
Så lenge begge hestene holder seg rolige, ser jeg ingen grunn til hvorfor man ikke kan la dem stå ved siden av hverandre.

Linda
26-10-2006, 19:41
Vi har brakke som hestene står i, og hingstene står rett ovenfor hoppa. Unge hingster på 2 og 3 1/2år. Ikke no problem, alle er rolige.
Så jeg synes ikke det er slemt, men hvis de hadde vært urolige hadde vi ikke hatt de stående inne sammen.

Ingeborg
28-10-2006, 22:47
Hingsten her (4 år) og Madamen (2), står ved siden av hverandre og det går som hånd i hanske! Hvis de ute hver sin gang, står de bare å hyler og roper på hverandre..

*Sukk, hvordan skal det gå når Madam'en reiser til uka!?*

Rozette
07-04-2008, 01:44
På den stallen jeg sto før hadd vi en hingst og ei hoppe ved siden av hverandre, og det gikk helt fint ;)

Silje og Tindra
07-04-2008, 09:08
Hos oss står det hingster og hopper ved siden av hverandre i begge stallene, og det fungerer greit der. Ute derimot, er en annen sak.

Bitten&Betty
07-04-2008, 16:11
Hingster og hopper står ved siden av hverandre inne stalen hos oss også. Fungerer helt fint :)

Birre
07-04-2008, 16:31
Paloma står ved siden av unghingsten til Gry på stallen. En søt kar på to år. Dette fungerer helt fint, ingen problemer over hodet. Hun er faktisk blidere og roligere mot Kenzo enn hun var mot vallaken som sto der tidligere.

Kanskje ikke så rart, når en tenker på hva en "kar" kan få til med oss kvinner bare han er mann nok:D