PDA

Se full versjon : Underlivsvask, vallak.

Kaja&HP
23-04-2009, 23:53
Jeg vet det er flere tråder om det ikke så deilige emnet, men har ikke helt funnet svar på det jeg lurer på.

Po slapp ned utstyret her om dagen, og det er ikke videre rent..
Jeg tok på den (æsj:P) for å sjekke om jeg fikk lov. Virka ikke som om det var
noe problem egentlig. Men etter han hadde tatt den inn igjen så fikk jeg den liksom ikke ut igjen. Hvordan i all verden skal jeg klare å vaske da?:p

Kan jeg bruke DR Greve intimsåpe? Eller skal jeg bare bruke vann?
Varmt eller kalt?:p

Skal jeg plukke av de flakene som er der? Huff, kan ikke si jeg gleder meg.
Men hvertfall, hvordan i allverden skal jeg få vaska den når han nekter å ta den ut på lufting?
Han har den sjelden ute egentlig, bare når han tisser, men da flyr den jo inn igjen rimlig sjapt.

StelpaogMalin
23-04-2009, 23:56
Jeg vet det er flere tråder om det ikke så deilige emnet, men har ikke helt funnet svar på det jeg lurer på.

Po slapp ned utstyret her om dagen, og det er ikke videre rent..
Jeg tok på den (æsj:P) for å sjekke om jeg fikk lov. Virka ikke som om det var
noe problem egentlig. Men etter han hadde tatt den inn igjen så fikk jeg den liksom ikke ut igjen. Hvordan i all verden skal jeg klare å vaske da?:p

Kan jeg bruke DR Greve intimsåpe? Eller skal jeg bare bruke vann?
Varmt eller kalt?:p

Skal jeg plukke av de flakene som er der? Huff, kan ikke si jeg gleder meg.
Men hvertfall, hvordan i allverden skal jeg få vaska den når han nekter å ta den ut på lufting?
Han har den sjelden ute egentlig, bare når han tisser, men da flyr den jo inn igjen rimlig sjapt.

Kan nok ikke svare på alt, men de flakene detter av "naturlig" når du vasker han;-)

Harneshaug
23-04-2009, 23:57
Du kan godt bruke intimsåpe ja, du får ikke vekk fettet med bare vann.

Godt lunkent/varmt vann gjerne etter ridetur/trening, da har de en tendens til å lufte den :lol:
Jeg bare grabber tak og vasker jeg, alle flak plukkes bort jepp og så vaske med svamp og vask godt oppe i hulrommet rundt penisfestet også ikke bare tissen :D

Tips : Bruk hansker, det sufter ikke roser :rofl:

Kaja&HP
24-04-2009, 00:04
Kan ikke du komme hit å gjøre det da Helen ?:D

GULLPER
24-04-2009, 00:06
Jeg lar vetrinær gjøre det :-) 2 ganger i året . Samtidig som jeg tar tannrasp. Veldig normalt :)

Nina
Stjele tråd bittelitt..:D

Jeg har hørt at man ikke trenger å vaske hingster siden de ordner opp selv. Har heller ikke vasket utstyret til dyret mitt. Men stemmer dette eller bør man vaske dem også?
(Håper ikke det, for ser for meg at det blir selvmordsforsøk fra min side..)

Birre
Kremjobb dette her... Æsj! Selv sliter jeg ordentlig når jeg må trå til med kattevask på Nelson. Men han storkoser seg - synes det er SÅ deilig:D

Jeg kjøpte Dr Greves intimvsak med skum, engangshansker, vaskeklut og støvmaske. (Ikke for at det støver så veldig, men for å spare meg selv for å kaste opp i vaskebøtta).

Og da er det bare å kaste seg på jobben med en bøtte med passe varmt vann. Fukte godt oppi "der" og vaske med intimsåpe. Jeg lot hele kliuten ligge i hulrommet noen minutter før jeg tok den ut og skulte godt med rent vann- Ble så bra atte!

Kaja&HP
24-04-2009, 00:08
Får vel ta en kattevask i morgen, håper Po liker det :P For om han skal begynne å være teit da får dyrlegen gjøre det altså. Det er ekkelt nok fra før av om jeg ikke må takle irritert hest samtidig ;P

Men drar dere den bare ut liksom ?

Birre
24-04-2009, 00:10
Får vel ta en kattevask i morgen, håper Po liker det :P For om han skal begynne å være teit da får dyrlegen gjøre det altså. Det er ekkelt nok fra før av om jeg ikke må takle irritert hest samtidig ;P

Men drar dere den bare ut liksom ?

Jeg har forsøkt å dra den ut, men det er ikke lett. Det viktigste er å få ut det som ligger i hulrommet, klumper som ligger der. Selve "snabelen er det ikke så nøye med.

Kaja&HP
24-04-2009, 00:14
Okaj, da er det bare å prøve seg fram med andre ord :P

StelpaogMalin
Haha, jeg tror jeg er rar! Jeg gleder meg nesten til å gjøre det, jeg (penisvaks altså). Samme som jeg gledet meg til å fjerne stingene på frøkna mi, og sette sprøyte på henne. Synes sånt er så "morsomt":p

Kaja&HP
Da kan du komme hit å vaske!

Kan jo nevne at sist han ble vasket betalte jeg noen andre til å gjøre det xD De syns nemlig det var så morsomt :P

StelpaogMalin
24-04-2009, 00:17
Da kan du komme hit å vaske!

Kan jo nevne at sist han ble vasket betalte jeg noen andre til å gjøre det xD De syns nemlig det var så morsomt :P

Om du betaler for flybillett, opphold og en fin, liten sum for selve vaskingen så er jeg heelt med:D

Kaja&HP
24-04-2009, 00:18
HaHa :P Vi skal til asker i sommerferien, bussbilett?
neida, skal nok få det til.. Men jeg gleder meg ikke.
Kommer til å drømme om fæle lange snabler som stinker i lange tider etterpå

Harneshaug
24-04-2009, 00:20
:shock: gjør veterinæren slikt?? :rofl:

Hahahahah... hadde seriøst pissa på meg om jeg skulle ringt Arvid for å få han til å komme og vaske tisselur hihihi... jeg dauer...

Det er jo lett da, dessuten piller jeg alltid bort noen flak med jevne mellomrom, etter ridetur og slikt så da holder det seg stort sett fint.
vasket Pascals edlere deler i kveld forresten+ hele hesten, pen på håret til stevne må vite :D

StelpaogMalin
24-04-2009, 00:20
HaHa :P Vi skal til asker i sommerferien, bussbilett?
neida, skal nok få det til.. Men jeg gleder meg ikke.
Kommer til å drømme om fæle lange snabler som stinker i lange tider etterpå

Haha, fine by me;) Men det er nok billigere for deg om du gjør det selv da:p

StelpaogMalin
24-04-2009, 00:22
:shock: gjør veterinæren slikt?? :rofl:

Hahahahah... hadde seriøst pissa på meg om jeg skulle ringt Arvid for å få han til å komme og vaske tisselur hihihi... jeg dauer...

Det er jo lett da, dessuten piller jeg alltid bort noen flak med jevne mellomrom, etter ridetur og slikt så da holder det seg stort sett fint.
vasket Pascals edlere deler i kveld forresten+ hele hesten, pen på håret til stevne må vite :D

Er ikke Arvid en rimelig grei kar da?:p

Tok gledelig imot meg i stua når jeg var bekymra for min egen tuppe i alle fall!

Cammie
24-04-2009, 00:56
Hehe, det hadde aldri i verden min veterinær gått med på å gjøre! Han sa bare ifra når jeg hadde vallaker tidligere og de var dopa ned for tannrasp, at jeg fikk sette igang med vårrengjøringa på utstyret på dem. Da var det på med engangshansker, frem med lunka vann, lactacyd og klut. Fukte godt og gnukke og gni..Hæææærlig, også lukter det jo sååååå godt;)

edna
24-04-2009, 10:20
Haha, jeg tror jeg er rar! Jeg gleder meg nesten til å gjøre det, jeg (penisvaks altså). Samme som jeg gledet meg til å fjerne stingene på frøkna mi, og sette sprøyte på henne. Synes sånt er så "morsomt":p

Du burde bli sykepleier :p

StelpaogMalin
24-04-2009, 10:24
Du burde bli sykepleier :p

Ikke sykepleier, det er ekkelt (i mine øyne), jeg skal bli veterinær jeg:D

Issa
24-04-2009, 11:02
^ du er herved bestilt til Brandurs junior :lol: Vi bor i samme by, nå er det for sent å trekke seg :twisted:

StelpaogMalin
24-04-2009, 11:05
^ du er herved bestilt til Brandurs junior :lol: Vi bor i samme by, nå er det for sent å trekke seg :twisted:

Han kan være prøvekanin til jeg får meg min egen:D Hvilken pris hadde du tenkt deg?:lol: Haha!

Chem
24-04-2009, 11:21
Fullstendig OT:
Finnes det et uppdaget marked her? Noe som ikke veterinærer, kiropraktorer, equterapauter, smeder eller trenere kan hjele oss med.

Man kan jo lage seg sitt eget superspesialområde på hest og ha potensielle kunder blandt halvparten av norges hester flere ganger i året. Og for ikke å snakke om hvor mange morsomme navn virksomheten kan ha ;)

StelpaogMalin
24-04-2009, 11:24
Fullstendig OT:
Finnes det et uppdaget marked her? Noe som ikke veterinærer, kiropraktorer, equterapauter, smeder eller trenere kan hjele oss med.

Man kan jo lage seg sitt eget superspesialområde på hest og ha potensielle kunder blandt halvparten av norges hester flere ganger i året. Og for ikke å snakke om hvor mange morsomme navn virksomheten kan ha ;)

Tenkte faktisk over det, men det forutsetter jo at man er flink og kan sine saker. Enkelte hester er jo veldig lite interesserte i å bli vasket nedentil, og har hørt om mange veterinærer som har gjort det, som måtte bruke dop. Dette er jo ikke noe mannen i gata kan gjøre, akkurat.

Men ja, navnene kunne blitt artige:lol:

kristinewolden
24-04-2009, 11:47
Jeg lar vetrinær gjøre det :-) 2 ganger i året . Samtidig som jeg tar tannrasp. Veldig normalt :)

Jeg også, he he:) Man kommer bedre til når de er litt "dopa". Uheldigvis er min vallak ekstremt møkkete, men da lager jeg en bøtte med lunkent vann og lactacyd, tar en sokk over hånda og vasker i vei. Han lar meg vaske da heldigivs. Men den grundigste vasken skjer med dop.

Issa
24-04-2009, 12:07
Han kan være prøvekanin til jeg får meg min egen:D Hvilken pris hadde du tenkt deg?:lol: Haha!

Pris? Er ikke det å ta på Brandurs tissemann betaling nok? Det er jo ekte naturalia-betaling :jupp:

Kaja&HP
24-04-2009, 14:15
Huff, jeg hadde helt glemt at jeg skulle vaske helt til jeg å denne tråden:P

HannaC
24-04-2009, 14:25
Det hadde jeg også sagt;):p

Chem
24-04-2009, 14:32
Pris? Er ikke det å ta på Brandurs tissemann betaling nok? Det er jo ekte naturalia-betaling :jupp:

Hun må nesten ta penger for det, for da er det bissniss, hvis ikke er det jo bare sykt og nesten straffbart. Hva kaller vi liksom folk som reiser land og strand rundt for å tafse på ....

Kaja&HP
24-04-2009, 14:43
Haha!:p

anely
24-04-2009, 14:54
litt OT : Hvor ofte bør man vaske karene nedentil egentli? :P
Kjenner mange som ALDRI har gjort det..

Issa
24-04-2009, 15:10
Hun må nesten ta penger for det, for da er det bissniss, hvis ikke er det jo bare sykt og nesten straffbart. Hva kaller vi liksom folk som reiser land og strand rundt for å tafse på ....

Med dagens heller idiotiske lovgivning er det lov, så lenge hesten ikke lider overlast :o Sikker på at Brandur hadde syns det var heeelt ok, og om vi setter Siljes Tindra ved siden av, lufter han nok hele stasen :D *notere idé i tilfelle Malin slår seg vrang*

Tonje
24-04-2009, 16:27
Mange tar intimvask når hesten er dopet fra før. Etter tannrasp osv. Da er hesten mye slappere og snabben kommer ofte ned da;)

Karen
24-04-2009, 16:36
No prob å vaske uten at den er ute også:) bruk en lang klut eller svamp og mye vann (og såpe). En vannslange er genialt og putte inn for å spyle ut:p

Kaja&HP
24-04-2009, 16:39
Stapper man bare handa inn?:P Syns de virkelig det er greit?

StelpaogMalin
24-04-2009, 16:50

Hmmm, etter Chems kommentar nedi her tror jeg at jeg ikke tør å si meg helt enig i den:lol:

Karen
24-04-2009, 16:51
Stapper man bare handa inn?:P Syns de virkelig det er greit?

jepp, og BRUK hansker! fyyy for en lukt:p Vallakene her synes det er deilig:p Enda gale Fannar som er redd alt, bare stod og halvsov tilslutt:p

StelpaogMalin
24-04-2009, 16:52
litt OT : Hvor ofte bør man vaske karene nedentil egentli? :P
Kjenner mange som ALDRI har gjort det..

Min guttetass kommer nok til å få gjennomgå på det området der:lol:

Neida, et par ganger i året, eller når det er behov? Jeg har i alle fall fobi mot sånne ekkel skitt som ligger der i hundre år og virkelig "råtner", da snakker vi ikke blomster lenger i alle fall! Blir nok heller illeluktende.

Karen
24-04-2009, 16:57
Særlig viktig er det å rengjøre "inni der" hvis hesten går mye på bane/hall, da det støver mye mer og kan samles opp.

Synd det ikke er flere som vasker hestene sine "bak", spesielt(!) på hingster og avelsdyr! Dette for å ungå smitte, sykdom, infeksjoner og urenheter.
En jeg vet om fikk en "gal" hest i trening, og det viste seg at det faktisk bare var masse skit og lort som hadde samlet seg opp inni der og gjort gnag. Da dette var fjernet funket hesten helt fint igjen:)

StelpaogMalin
24-04-2009, 16:59
Særlig viktig er det å rengjøre "inni der" hvis hesten går mye på bane/hall, da det støver mye mer og kan samles opp.

Synd det ikke er flere som vasker hestene sine "bak", spesielt(!) på hingster og avelsdyr! Dette for å ungå smitte, sykdom, infeksjoner og urenheter.
En jeg vet om fikk en "gal" hest i trening, og det viste seg at det faktisk bare var masse skit og lort som hadde samlet seg opp inni der og gjort gnag. Da dette var fjernet funket hesten helt fint igjen:)

Men hvor ofte gjør du det?

Har liksom hørt at man ikke skal gjøre det for ofte heller, to ganger i året eller noe i den duren har jeg hørt. Men det blir jo skittent oftere enn det?

Chem
24-04-2009, 17:42
Med dagens heller idiotiske lovgivning er det lov, så lenge hesten ikke lider overlast :o Sikker på at Brandur hadde syns det var heeelt ok, og om vi setter Siljes Tindra ved siden av, lufter han nok hele stasen :D *notere idé i tilfelle Malin slår seg vrang*

I know, det var derfor jeg slang med en nesten :) Nei, nå skal jeg slutte å spore av her.

Ut og vaske tissefanter jenter. det er vår!
Tror jeg tar det etter helgen jeg, for jeg har en anelse om at jeg er litt klein både i morgen og på søndag.

Kaja&HP
24-04-2009, 19:45
Det ble ikke noe av xD

EvaV
24-04-2009, 19:53
Åh, det må jeg også gjøre, men nå har varmvannet streika i stallen, og syntes det er litt for slemt å vaske med det iiiskalde vannet vi har nå :P

Nikita
24-04-2009, 20:58

Du er vel ikke sykepleier vel? Hadde gjort en god jobb :digger:

Må man vaske forresten? Jeg har ALDRI vasket penis og hestene har aldri hatt noe problemer heller....

Hvorfor skal man gjøre det?

Therese
24-04-2009, 21:08
Er vel lurt å vaske fordi hestene ikke får "vasket" utstyre selv når de ikke bruker det til å bedekke. Med andre ord kan det samle seg mye drit der..

StineJ
24-04-2009, 21:33
da hesten min var hingst var dte veldig lite å vakse vekk, både på selve tissen og oppi hulrommet. sikkert fordi hingster har litt mer liv der nede? er jo ut og inn litt oftere enn hos vallakene, så da holder den seg lettere ren selv?

vær forsiktig med å pelle av skorper, for hvis man er uforsiktig kan det bli sår, og det er jo et ideelt sted å få infeksjon...

vasker ikke selve tissen. den holder seg liksom ren av seg selv (ikke alle som har fått med seg at man er kastrert) dessuten er den ikke så lett å få tak på (annet enn når man vil ha hoppe, men da er han jo ikke akkurat avslappet og lett å ha med å gjøre), men plukker ut fettklumper fra hulrommet oppi der i blant. med hansker og lunkent vann, evnt intimsåpe hvis jeg har det i nærheten når jeg får vaskeånden over meg. ;)

Nina&Løvehjerte
24-04-2009, 22:20
når løva slipper den ut, pleier jeg og dra av hvis det er sånne flak som henger løst... ikke så veldig delikat nei.. ;) ellers renkser jeg litt opp i "hulrommet" av og til der samler det seg mye drit.... han nyter det, haha :D lurt og bruke engangshansker ja, ganske stram lukt

StelpaogMalin
25-04-2009, 14:13
Du er vel ikke sykepleier vel? Hadde gjort en god jobb :digger:
Må man vaske forresten? Jeg har ALDRI vasket penis og hestene har aldri hatt noe problemer heller....

Hvorfor skal man gjøre det?

Hehe, nei, synes sånne greier er litt ekkelt å gjøre på mennesker, men dyr er kjempemorsomt av en eller annen grunn:p Tenker å bli veterinær da, så får håper jeg kan gjøre en god jobb der og;-)

tuuuva
25-04-2009, 14:48
Vask er kjempevitkig altså! Jeg visste ikke at man skulle gjøre det, noe som resulterte i at hesten min gikk 5 år uten vask der. Plutselig fikk han forhudsbetennelse :O

Karen
27-04-2009, 14:55
Men hvor ofte gjør du det?

Har liksom hørt at man ikke skal gjøre det for ofte heller, to ganger i året eller noe i den duren har jeg hørt. Men det blir jo skittent oftere enn det?

Alt for skjelden desverre:p gjorde det i høst, før snøen kom, og skal vell snart ut med svampen igjen:p 2 ganger i året er vell greit?

Martyparty
28-04-2009, 22:57
Jeg vasker den samtidig som han får raspet tenner, for da er han dopet, og da hengern ut :p er umulig å vaske den ellers, er veldig sjeldent han lufter den, og hvis han gjør det så fyker den opp igjen med en gang jeg bare titter under magen hans :p

Gudhild
28-04-2009, 23:24
Nå har jeg ikke lest hele tråden,men svarer på trådstarters innlegg:
For å få den ut må du klø hesten på et visst punkt under magen.
Det går ann å vaske med den inne også,men da er det mye vanskligere å komme til i alle hulrommene.Men går ann altså.Da bare fører du hånda oppi der,da penisen ikke er i vegen fordi den trekker seg så langt inn i kroppen.
Altså det er ikke den som skal vaskes,men hulrommet.

Ja,du kan bruke DR Greve intimsåpe eller tilsvarende beregnet for underliv.
Vannet skal være lunkent og behagelig.

Nei,du skal ikke plukke av skorpene da hesten kan begynne å blø av dette som fører til infeksjoner.

Plankerud
29-04-2009, 10:02
Vallakken vår står og vifter med penis hele tiden. Han er ikke så sjenert, og nå er jo kjæresten hans brunstig og allting..... Han slipper den også ofte ut når vi børster og steller han og da hender det at den blir stelt litt med den også. Jeg ser ikke noe poeng å fikle for ofte med den, men 3-4 ganger i året kanskje....
Vi har engangshansker i stallen og de er helt gull i slike tilfeller. All huden flasser jo av med jevne mellomrom og jeg stryker over den så alt som er løst faller av og all huden er ny og rosa. I tillegg fikler jeg litt oppe i lomma, men der synes jeg det er trangt selv om han har alt hengende ute. Finner litt små svarte seige klumper, men ikke mye.
Ikke så fristende å gjøre dette uten å ha på engangshansker...