PDA

Se full versjon : Agility, med hest

Mandarinhest
23-04-2009, 18:24
Er det mulig egentlig?

Tenker da at hesten følger med etter, uten utstyr, med at man løper løypa selv og hesten etter.

Hvordan isåfall?

Har prøvd, men M skjønte ikke å følge etter. Bare frem til hinderet også sa det stopp og skritta over, snuse på hinderet, bite i stokkene, liten rusletur før hun kommer til sjefen igjen.
Men med en gang vi tar på leiebånd rundt halsen(tok bare noen tøyler og hold sammen hver ende av tøylene) så fulgte hun etter som bare det.

Og jeg kunne fått til det så ser jeg en utrolig mulighet for å gjøre morro ting! Såfremt hun kan følge etter uten leiebånd! :lol:

StelpaogMalin
23-04-2009, 18:29
Hesten min følger etter uten leietau over hindere også, så det er nok mulig, men hva slags øvelser skulle man gjort da? Annet enn over hinder og sånt? Ser liksom ikke for meg hest gjennom en slik tunnel, eller over en slik "vippestokk":p

Anita&Svarten
23-04-2009, 18:32
ene gymkhana stevnet jeg var med på(tilskuer), så brukte de vippestokk. Men den var laget for hest da, og ikke fullt så høy.

Mandarinhest
23-04-2009, 18:34
Har brukt vippestokk/platt på henne før! Gå opp, stå, rygge litt frem og tilbake for å holde den i vater!

Og gå sikksakk mellom påler, henge opp pressening, lage labyrinter, lære henne videre komandoer..

Men får jo ikke til det når hu løper etter meg helt frem til hinderet! :( Så stopper hun. Tror det er litt latskap inn i bildet også.. :p

Hilde
23-04-2009, 18:43
For å får Vinur til å hoppe løs med meg over hinder, har jeg brukt mange godbiter og dessuten løpt sammen med hesten og hoppet over selv også. Fröya er ikke sååå interessert i å følge etter, men Vinur er som en "klegg". Vi har løpt slalom, åttetall melom kjegler, over hinder osv.

Linoo
23-04-2009, 21:06
Dette skal jeg prøve en gang! :D

Mandarinhest
23-04-2009, 21:16
Kanskje jeg skal prøve godbit da! :)

Star-Carro
23-04-2009, 21:25
hm... dette setter meg på mange rare tanker nå :p hihi, nå skal jeg pine hesten min :p:D

Camilla
23-04-2009, 21:32
Oi, det hadde vært kjempegøy! :D
Meeen får nok ikke med meg Rappa på noe sånt :p

RenateSJ
24-04-2009, 00:59
Klart det går an! Tunnel og, men i ganske stort format

Ønderkåver
06-05-2009, 22:07
På NPA's show arrangeres det agility for ponnier:)

Her er en link der det står litt om ulike hindre: http://www.klubbenshetland.se/

Ønderkåver
06-05-2009, 22:07
dobbeltpost

Anita&Svarten
06-05-2009, 22:30
Ridesenteret her arrangerer og Agility innimellom. Alltid lyst å ha med Rosalita, men får aldri summet meg til det.

StineJ
06-05-2009, 22:35
hehe, Mahjiino har ikke helt styr på den der hoppinga, selvom han synes det er veldig gøy. han blir litt for ivrig. har prøvd å løpe med han etter løs og hoppe over småhinder, men han ender alltid med å hoppe PÅ meg eller skalle huet i mitt eller bare rive ned hinderet så bommene flyr i beina mine eller... ja. han er jo søt også da, vimsebukken.