PDA

Se full versjon : Stallplass/utegang i nærheten av Ås

StelpaogMalin
21-04-2009, 22:29
Nå er det vel rimelig bestemt at jeg flytter til Ås (må bare komme inn først:S), og da må jeg jo selvfølgelig ha stallplass.

Selvfølgelig er det jo begrenset hva en fattig student har råd til, men..

Har noen "enkle" krav (det er snakk om to hester, hoppe og hingst, kan i nødsfall være to forskjellige staller):

- Hoppa vil helst (ikke det største kravet) på utegang med andre hopper, da hun ikke trives sånn supergodt med hverken vallaker eller som bokshest. Hun vil også ha bane på stedet, eller i rimelig kort avstand. Lav i rang, liker å holde seg for seg selv og er supergrei sånn ellers!

- Hingst vil i grunn bare ha et superfint sted han kan stå, boks eller utegang blir litt det samme. Prisen på stallen(e) som avgjør;-) Han er 2,5 år gammel, blir 3 i september. Kjenner jo ikke han sånn supergodt, men er en snill og grei gromkar!

Andre hestekamerater og mye utegang er veeldig viktig! For min del gjør det ikke noe om det er dugnadsstall og dermed en del arbeid, bare prisen er grei nok.

Håper noen kan hjelpe!:)

Frida&Jameel
21-04-2009, 22:35
Vil bare advare om at å finne stallplass til hingst her er veldig vanskelig (ihvetfall i passelig kollektivtrafikkavstand).... Da må du i såfall være villig til å kanskje reise et stykke eller betale en del for det :) Vet ikke hvordan det er på Revhaug, mulig de tar hingst der :)

Prøver å tenke ut noen staller til deg.... Hos oss er det fullt til høsten, vet ikke hvordan det er i nabostallen, den heter Kvestad :) Vet det er en utegang ved Årungen, men den har jeg hørt at er litt "spesiell" uten at jeg vet mer enn det. Hør med Drue om hun har ledig plass? Hun har isiser og har utegang. Hun bor i Drøbak, og man kommer seg dit med buss, men er lettest med bil :)

StelpaogMalin
21-04-2009, 22:43
Vil bare advare om at å finne stallplass til hingst her er veldig vanskelig (ihvetfall i passelig kollektivtrafikkavstand).... Da må du i såfall være villig til å kanskje reise et stykke eller betale en del for det :) Vet ikke hvordan det er på Revhaug, mulig de tar hingst der :)

Prøver å tenke ut noen staller til deg.... Hos oss er det fullt til høsten, vet ikke hvordan det er i nabostallen, den heter Kvestad :) Vet det er en utegang ved Årungen, men den har jeg hørt at er litt "spesiell" uten at jeg vet mer enn det. Hør med Drue om hun har ledig plass? Hun har isiser og har utegang. Hun bor i Drøbak, og man kommer seg dit med buss, men er lettest med bil :)

Takk for svar!

Problemet med Revhaug var at det kanskje ble litt dyrt på utegangen, om jeg fikk riktig pris (hun jeg snakket med var ikke sikker på hvordan det var med utegang).

Nå er det ikke det viktigste i hele verden å ha ham som hingst, men hadde vært litt gøy når han kan bli fin. På en annen side har jeg vært forberedt på å kastrere, pga vanskeligheter med stallplass;-)

Drøbak? Hvor lang tid tar det både med bil og buss? Er det i Akershus? Er ikke noen mester i geografi akkurat:rolleyes:

Chevy&Hedda
21-04-2009, 22:51
På Knardal i frogn, 20 min til Ås er det utegang og stallplass. Ikke hingst på utegang da, tror jeg. Koster 1700 for utegang og 3000 for boks.

StelpaogMalin
21-04-2009, 22:52
På Knardal i frogn, 20 min til Ås er det utegang og stallplass. Ikke hingst på utegang da, tror jeg. Koster 1700 for utegang og 3000 for boks.

Er det med bil eller buss da? Og har de bane?

Chevy&Hedda
21-04-2009, 22:54
Har ridebane og travspor. *kremt* bussforbindelsene er vel ikke akkurat de beste, enklest å komme seg dit med bil. Tror bussen går dit 2 ganger i døgnet, men vet ikke fra hvor.

Frida&Jameel
21-04-2009, 22:57
Bussen til Drue går ihvertfall hver time, men man må bytte buss, og jeg tror man lett kan bruke en time hver vei med venting og sånn. Men bussen stopper rett utenfor henne :)

StelpaogMalin
21-04-2009, 22:58
Har ridebane og travspor. *kremt* bussforbindelsene er vel ikke akkurat de beste, enklest å komme seg dit med bil. Tror bussen går dit 2 ganger i døgnet, men vet ikke fra hvor.

Ahh, supert! 2 ganger i døgnet, ja, da tror jeg jeg må skaffe meg lappen rimelig fort!:p Men hvor lenge får hestene stå ute, og er det da med andre om de har boks?

StelpaogMalin
21-04-2009, 23:01
Bussen til Drue går ihvertfall hver time, men man må bytte buss, og jeg tror man lett kan bruke en time hver vei med venting og sånn. Men bussen stopper rett utenfor henne :)

Da tror jeg jeg sender en PM til Drue jeg;) Hvor lang tid tar det med bil da, om du vet?

Chevy&Hedda
21-04-2009, 23:02
De slippes ut kl 8 og inn rundt kl 8. De får stå sammen ja, er flere småhingstetasser der som står sammen nå, men i paddock. Men det er både s.beite, paddocker og beiter i tillegg til utegangsbeitet.