PDA

Se full versjon : Forskjellen mellom uten utstyr og med utstyr. Like god kontroll?

Mandarinhest
21-04-2009, 16:27
Det er så rart med lille M. Med grime eller bare et leietau rundt halsen så er all konsentrasjon rettet mot meg. Hun prøver aldri å dra seg unna, men går pent og pyntlig på siden, stopper og rygger osv.

Med EN gang jeg tar av utstyret og hun blir helt naken så er rampejenta inntatt! Da skal hun ikke følge med meg. Da ser jeg bare øra står rett forover og hun piler bort til nærmeste gresstust, uten å ense noe som jeg sier til henne :p
Så da tar jeg å river henne litt i mana og sier at heii jeg er her, og da følger hun med noen meter igjen.

Men feks. på banen i går når vi løshoppet så fulgte hun med selv om jeg ikke hadde bånd på henne. I starten svirret hun litt, men så skjønte hun at det var jobb og hun ville jobbe!

Hver gang jeg leier henne med mitt usynlige leiebånd så er hun sin egen herre, når jeg leier mellom stallen og innheiningen feks. Er ofte sånn at jeg ikke henter grime og da slipper jeg henne ut og da er hun borte :p

Er det slik hos dere og? Jeg synes det er så rart.. Men tror ikke det er noe med respekt å gjøre?

EvaV
21-04-2009, 16:33
Hm, det kan jo være at når den har utstyr på er den innstilt på å jobbe, som med f.eks førerhunder. Når sela er på, er man på jobb, er den av har man fri?