PDA

Se full versjon : Drømmehesten skal selges=(

Asa Garsy
13-10-2006, 22:39
Har jo verdens beste hest, men ei jeg kjenner skal selge P R E hingsten sin som er helt nydelig, ja han er hingst, er vel 7 år om jeg ikke tar feil, snill og god, å rolig med hopper, går lett A, drømmer jo om en friser men argh at jeg ikke har masse masse penger og stall hjemme der gullet mitt + en hest til kan stå... Er så lei meg nå, ikke blitt så godt kjent med hesten, men han er en drøm, felte noen tårer første gangen jeg såg han, han er helt nyyydelig.... sender med link, kansje ikke lov å legge inn slike linker men har ingen bilder av det skjønne dyret... huff sitter her å griner, max nydelig i alle fall.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8574100&sid=7aSprDeMY862010&pos=6&tot=1586

Sigrid
13-10-2006, 22:43
Uff, stakkars deg! =(
Vet hvordan det er. Men bruk den siste tiden dere har og kos dere!
Utrolig trist å miste sine firbente venner

Asa Garsy
13-10-2006, 22:49
ikke slik venn, kjenner han ikke bare sett på han, har gamla mi jeg, så ikke et slik bånd, men ja ble jo betatt npr jeg såg han da... så rolig å snill med snille øyne.....

Kurre
14-10-2006, 10:22
85000,- for en uregistrert hest...som går LA...ureg hingst til og med...
Verden er gal!

Den var jo pen og er sikkert fin er ikke det,men... :roll:

Gjest-
14-10-2006, 10:33
Hehe, den stussa jeg litt på også...
Den var jo veldig flott da... elsker andalusiere....

Asa Garsy
14-10-2006, 10:58
jaja, synes det var ok jeg... men så kjenner jeg han litt oxo da.... er ikke bare hesten men hans oppsyn, han veit han er pen, kan jo registreres... men er ualtuelt å kjøpe han da.... etterso jeg ikke har tid eller penger... men kommer sikkert til å få et fiint hjem

Silje og Tindra
14-10-2006, 11:12
Kan man prise hester etter at de vet de er pene? o_O Jeg hadde aldri kjøpt uregistrert hest for 85 000 kr. Da kan eieren ta seg bryet med å registrere først, så får de kanskje solgt for den prisen også. :-)

Asa Garsy
14-10-2006, 12:57
jaja, ette fett med prisen, men dette er drømmehesten, ikke jeg som skal selge den så driter egentlig i hva dere synes om pris... han er verd det, fin stamme på han og eieren har fått tilbud om å bruke han som avels hingst.... men er jo ikke registrert enda nei... jaja blir jo hakket ned på samme hva en skriver da... så skal drite i å skrive noe her jeg, dere isi folk veit vel best?!?

Silje og Tindra
14-10-2006, 13:29
Øh. "OK".
For the record, så har jeg nettopp kjøpt en uregistrert hest, som det er et himla møl med å få registrert fordi faren ikke er godkjent. Dette har så absolutt -ingen- ting med hvilken rase man velger å drive på med - herrejesus, er det noe som skal kunne brukes mot en, nå da?

Man må da få lov til å mene at 85 000 er mye penger for en uregistrert hest, fordi det -er- mye penger. Uansett rase, alder, kjønn osv.

Du er ikke hakket på. Så vidt jeg vet, er det ikke du som eier hesten.

Asa Garsy
14-10-2006, 21:42
Er jo ikke jeg som eier den nei, hadde nok fått solgt han fortere som registrert ja, foreldre veit jeg lite om ettersom hesten er fra spania, bare sett hesten 2 ganger, men set hester som er registrert og som går La til 120 000 + så derfor tenkte jeg at denne var ``billig``er jo folk som villa ha hatt han som avels hingst, eller lurt på om dom kunne bedekke hoppa si med han osv, så er jo kansje litt å avle på... ikke veit jeg.....

Kurre
14-10-2006, 22:52
Nå nå!
Ikke lage krig her inne nå.

Puste ut begge to.Ingen som er ute etter å ta noen her og du blir ikke hakket ned på samme hva du skriver AG.
At man komenterer prisen i en annonse som blir lagt ut slik er naturlig.
PRE'r ligger høyt priset. Det er litt en sånn..."motegreie".Mer etterspørsel øker prisen på hestene.

Hesten er jo ung og har dermed fremtiden forran seg.Om noen tar seg "bryet" med å registrere den og få papirene i orden så får de en riktig søt hest som atpåtil kan avlgodkjennes om den går gjennom på visning her i landet.

At du ønsker deg en slik hest sier jeg ikke noe på.Riktig en kjekk herremann.
Hva en kjøper ønsker å betale for den får være opp til kjøperen,DET skal vi ikke si noe som helst om,men må da få lov til å mumle ut en liten komentar om at jeg (eller "vi") synes den var en smule dyr.

Vi "isifolk" får jo stadig pepper for at våre hester er for dyre (de kan da ikke koste SÅ mye,de er jo små og har langt hår og bustepels om vinteren!) så da er vil kanskje kjappere enn andre til å reagere når "vi" ser noe "vi" synes er priset noe i overkant.

Dette var da ikke noe angrep rettet mot deg ELLER hestens kvaliteter,og skal ikke oppfattes som det.
Dårlig dag?
Blås ut av deg her,men ta ikke alt opp i verste mening,det var ikke slik ment.

Anne&gneistene
14-10-2006, 23:00
lalala.. Anne kommer svevende inne med sin blide, rosenrøde, lette atomsfære og sprer glede og latter.. lalala...
krig og fred og sånn...

Kurre
14-10-2006, 23:14
*Klemme litt på Anne bare fordi hun ER jo grom da!*

Falo
14-10-2006, 23:51
Hei!
Nåhts:Asa Garsy: Det var en drit lekker gutt ja. Eg forstår kav du meinar. Her er du deppa fordi drømme hesten skal selges, åså virker det som folk bryr seg mest om pris og kvalitet enn det du faktisk skrev i første omgang: at du var leij deg fordi go`gutten skulle selges. Dakar lille deg. Men ja. Kanskje folk kan riste litt på fingrene før de skriver, og tenke litt på personen som det går ut over. Tror ikkje hun bryr seg så mye om at hesten ikke er reg osv, men at hesten skal selges...Menmen... PENGER-ET EVIG PROPLEM (for de fleste...)

Gjest-
14-10-2006, 23:54
Tja, vil bare påpeke at dette er et diskusjonsforum, folk ser annonsen, og må få lov til å diskutere det som står der.
Og AG, ingen som hakker på deg her... Fritt frem å si hva man vil her, og høres kanskje fort litt annerledes ut på nett enn hva det ville høres ut i virkeligheten :)

absinthe
15-10-2006, 11:46
:shock: guuud for en nydelig hest!! alltid hatt lyst på skimmel hest.. :D

Asa Garsy
15-10-2006, 12:41
Har ingen dårlig dag, men er som noen nevnte at det var pga at hesten er nydelig, skjønner dekk isi folk og andre at den er kansje noe overpriset, men jeg veit han er verd hver krone, men men, han er unga og framtiden forran seg, men men, han er nydelighste hesten jeg har sett, untatt Garsy da, hun er jo penest, men er jo et diskusjons forum så bare å diskutere, men hvordan er prosessen i å registrere en hest? noen som kan forklare?

Falo
15-10-2006, 14:39
Hei!
Aha, skimmler er nyyyydelige:)
Elsker døl og kaldblods, så fikk hake slipp når eg såg deeen nyyydelige skimmle dølen, menmen...moneymoneymoney.

Mari
15-10-2006, 18:14
Skjønner at du er fortvila, flott hest. Det er da vel det samme om hesten er overpriset eller ei, det var ikke det tråden handlet om ;)

Asa Garsy
15-10-2006, 20:03
nop, men har jeg peil på priser på hest? nei egentlig ikke... mamma som kjøpte min lille til komfirmasjonen min på hele 18 000 hehehe

Silje og Tindra
15-10-2006, 20:44
Asa: Må du generalisere til "isisfolk"? Bare lurer.

Kurre
15-10-2006, 22:28
Vi er som hestene våre vettu Silje...dukker alltid opp i samlet flokk og "mobber" du på en kan du regne med at resten av gjengen står klar for å ta den som er ekkel!

Silje og Tindra
16-10-2006, 00:20
Jo, men det gjelder for "traverfolket", "araberfolket", "ridehestfolket", "shettisfolket", "fjordingsfolket", "dølafolket", "fellfolket", "fullblodsfolket" osvosv. også.

Det er ikke -en- ridegren/hesterase som blir utpekt som "verstinger".

Asa Garsy
16-10-2006, 13:14
isi folk er folk med islandshester, disse har en tendens til å rokke seg sammen, jeg veit.. men men alle er forskjellig og jeg sier ynskyld for utsagnet, men virket som du hetset hele anonsen, bare pga prisen osv, var ikke det som var meningen med tråden, men men.....

Silje og Tindra
16-10-2006, 15:14
Hetset? Jeg må vel få lov til å si at jeg synes at 85 000 kr. for en uregistrert hest er -mye- penger, og at eieren kunne registrert den først (og dermed kanskje fått mer penger?)? Eller nei, jeg er jo isis-folk, ..

Hva med de andre som satte spørsmålstegn ved prisen da, Asa? Lene, f.eks., hun har ikke isis en gang, men en appaloosa. ;-)

Asa Garsy
16-10-2006, 16:15
Juppp diskuter det dekk vil, for nå skal jeg til stallen å trene!! hehe Bibi folket

Silje og Tindra
16-10-2006, 16:30
;-)

Ronja
15-11-2006, 15:07
Som Kurre sier; de er høyt priset.

Jeg har ridd en del andalusiere i Spania på en dressurstall. Flott hingstestall med høy kvalitet på hestene. Pleier alltid å drikke kaffe med eieren av stedet etterpå og diskuterte for et par år siden prisene på andalusiere. Connie sa da at de glatt gikk for 8000 euro som føll. Atså rundt 65 000 kroner før de er trent.

85 000 for en hest som kan registeres og er trent er for meg en helt grei pris. og søt var den også :smile:

Mari
15-11-2006, 16:07
Hm, nå er min drømmehest til salgs, men der er det faktisk jeg som står først i køen, hihi :)

Guro
17-11-2006, 15:46
det var en pen hest AG :)
Og det er alltid kjedelig å se drømmehesten gå, jeg har gjort det selv...Hun kommer alltid til å være drømmehesten, men hun er sikkert det for noen andre enn meg også :)

Og det er det litt fine med hester, det dukker kanskje opp en ny drømmehest. Jeg er så heldig nå at jeg får (om bare en pitteliten måned..under det faktisk :) ) bli kjent med en ny potensiell drømmehest :) Kanskje er hun det, kanskje er hun det ikke. Det vet man ikke, men man vet at det finnes så mange, så om det ikke skulle flaske seg med å få kjøpt den nå, så kanskje neste gang...
Eller kanskje finner du drømmehesten når du en dag er på hestejakt :)

Guro

Asa Garsy
17-11-2006, 16:35
Har vel drømmehesten, men når ikke langt med henne, er vel mer eller mindre familiens kosehest som brukes til dressur og tur, men hun er alt en hesteeier kan ønske seg, men er en traver så er vem masse begrensinger, men ser på andre travere hinter til birre, å vil prøve å oppnå mye med Garsy.

Bobbibrown
17-11-2006, 17:47
Det er kanskje ikke vår bisniss det med prisen og hesten? ;-)